dude
Forumsvar skapade
-
oscarlj, när jag tänker efter så stämmer det nog också in på mig från föregående säsonger när det vart flera vågseglardagar efter varandra på vintern, att man tränar upp sig. Tack för tipset!
@oscarlj 736978 wrote:
Jag kör med Dakine CWM och tycker alltid första gången jag använder dem på säsongen att de är dåliga och får kramp direkt. Men i mitt fall handlar det mest om att vänja sig, och träna, för efter 2-3 gången jag kör funkar de hur bra som helst, får inte alls kramp längre.
-
Var lite händig! Spruta in epoxi där den delaminerat, om det är så den gått sönder, och sen gäller det att vara smart och trycka ihop lagningen så att bladet behåller sin tunna profil och även blir rakt och fint. Lycka till! 🙂
-
Allt är bra på sitt sätt. Det är olika känsla och preferens det handlar om. Men det jag gillar kanske inte alls du gillar eller tvärt om. Det gäller att bilda sig en egen uppfattning om vad man själv gillar. Jag skulle nog kunna slänga upp några stycken beskrivningar men jag är inte så sugen på att lägga ner ett par timmar på det och det verkar inte som någon producent är det heller. Jag tror det är för liten marknad helt enkelt. Men lyckas man hitta någon nörd som delar med sig så har man slagit jackpott, bara att hoppas 😉
-
Men vaf-n, de e klart jag har epoxy hemma. Men är det en polyesterbräda det här så går väl inte det?!
Det är väl två vägar, alltså att varken epoxy funkar på en polyesterbräda eller polyester funkar på en epoxybräda?
-
Tack för kringinfo så att det känns bra det jag gjorde för att få det fixat. Har funkat helt utmärkt än så länge, ser som nytt ut. Att det dessutom gick att köra på den här lilla brädan på Torö här om kvällen är en riktig bonus haha! 🙂 M C, ja, jag gillar och är inkörd på den här brädan 😉
-
Tack M C.
Spraykontaktlim är kanske det jag borde använda.
Väntar lite till men annars tar jag bara och lägger i ett tunt lager av det limmet jag har här och trycker runt med plastfolie…
-
Jag sprättar bort allt vad är kardborre på mina dojor, speciellt den som sitter högst upp på Atandojan 🙂
-
Bra jobbat!
Jag önskar att vi kunnat göra samma sak på Torö.
-
Jag vill säga att allt hänger ihop med var du är in din utvecklingskurva. I början vill man ha en stor bräda, sen går man ner tills man landar på en bräda mellan plus fem till plus tjugofem (liter mer än sin egen vikt i kg), beroende på hur ofta man kör, vilka förhållanden man har och vilka preferenser man har själv.
– Jag gissar att en bräda på 8 fot eller mindre går in i din bil, men testa så klart först.
– 30″ bredd och 120 liter är nog en bra början.
– Är den bredare och har mer volym kan det bara svårt att ligga och paddla på den. -
Äntligen kommer det ut lite fler olika shaper med det här nya tänket!
-
Säger det igen, skön edit Chrille!:santa:
-
Verkar som att Silver är den bästa om man inte kommer ägna mycket tid åt att filma 4K (som äter minne och disk) vilket kanske skulle kunna vara bra för att croppa i bilden och fortfarande få HD-kvalitet, om jag nu har tytt det rätt så att det är så det skulle kunna fungera.
Trevligt att komponera bilden med skärmen på baksidan av Silver, och jag antar att det är lätt att öppna och stänga bakluckan för att komma åt knappen för att stänga av och på skärmen – om det nu möjligtvis inte går att göra det från vanliga menyerna med knapparna tillgängliga när den är i den vattentäta höljet.
-
Bästa edit från Jaws jag sett faktiskt.
-
dude
Medlem15 februari, 2015 vid 10:16 som svar på: Beware of the marketing – Be real with yourself…@Ola H. 730920 wrote:
Nästa steg blir negativt antal lattor. Den enda logiska konsekvensen. Men jag har kortslutit innovationscirkeln och jobbar nu på segel med lattantal i det komplexa talplanet. En lite nackdel blir att segelstorleken måsta anges inklusive fasvinkel och bomlängden måste beräknas med vektorprodukt, men det är sån’t man får acceptera om man vill öka volymen i bottensvängarna och undkomma de sedvanliga problemen med Heisenbergsosäkerhet vid vertikala läppsmackar.
Än har dock ingen löst hur man transformerar sig själv till det komplexa talplanet. Alternativet är förstås att transformera seglet fram och tillbaka men före nån löst det är detta en borttappad dimension.