

f-g-bengtson
Forumsvar skapade
-
mer troligt Lanes på kona winds, annars är jag JÄVLIGT impad!
Frans. G. Bengtson
-
det finns fler än en som vet vem du är kan jag lova och jag kan garantera att min flickvän inte har någon sportbil du kan repa…
men jag är glad att du genomskådade ironin i mitt inlägg….
Frans. G. Bengtson
-
Hej Redax,
Tack för ett bra svenskt windsurfingforum. Jag läser alla era artiklar mycket ingående och skriver ut dem vartefter det kommer nya. Sedan häftar jag ihop dem på jobbet med deras häftmaskin och får på så vis min egen ekonomisurftidning som ingen annan har. Kul och lite småbusigt va? Det jag saknar är att ni verkligen går på djupet i en intervju med en kille som verkligen fört windsurfingen framåt i Sverige. Han heter kallas för dr. masse och är verkligen kungen av konfen. Vem är han och vad gör han? Vad rör sig i hans huvud?Mvh /F.G Bengtson
Frans. G. Bengtson
-
Näe just vad det gällde vägen var jag gravallvarlig.
Hursomhelst är detta nåt vi skall ta tag i eller ska vi göra som vanligt – strunta i det och hoppas inget händer? Vänd på steken och tänk vad du själv vkulle göra med stället om du vore tillsyningsman och hittade gamla kassaskåp och bilvrak på stället plus konstant felparkerade bilar av olika slag. Lägg till skräp på riggytorna osv, jag menar stället ser ju inte direkt ut som om det kommer bli listat på WWF´s lista över världsarv under den närmaste tiden.
Kan ingen med lite energi kolla upp vad som gäller och vem som bestämmer på området och höra vad det finns för planer?
Frans. G. Bengtson
-
Är det någon som kommer ta tag i det här eller? Kan ingen fixa detta som ett exjobb eller nåt, vore kul som ett projekt på väg och vatten: Hur bygger man en 12 meter bred väg och asfalterar?
Frans. G. Bengtson
-
utan även mr.ordonez verkar shapa rätt små brädor.
har kontrollmätt några JP custombrädor i våras och de var betydligt mindre än vad som stod på dem, rätt nära dina 240. Personligen gillar jag att ha lite bredd på mitten för att ploppa upp brädan när det tunnar ur, volym är inte heller alltid att förakta om det tunnar ur helt.RE: Star´s Fish så är jag skeptisk. hur skall man kunna rida med en 43cm bred bräda i tailen? man kanske kan efterlikna känslan på nåt vis men hur är det egentligen? nån som testat?
Frans. G. Bengtson
-
Sthlm (SM) i Maj, låter coolt, men var seglar man?
Frans. G. Bengtson
-
Vad har hänt Bosse? inte på humör att hugga på Dr.diss och hans släktingar längre? Har du fått tag i nån manual för GPS:en som satt känslosvallen ur spel.
/
😉Frans. G. Bengtson
-
Hmmm, jag tyckte jag kände igen den där texten…tror jag skrev ett nästan identiskt inlägg för ett tag sedan. Det kändes nästan som du dissade mig med tuttleboxarna på rejsbrädorna. Men det bjuckar jag på, för jag har varit borta ett tag från den scenen. Numera är det bara classicbox för min del…tack å lov.
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
Robby som faktiskt sparkar stjärt ordentligt när han freestylar har under vintern lyckats med konststycket att slita av en hamstring.
Denna har väl läkt ihop men han har inte seglat mycket under en ganska lång period. Den mannen är även lite speciell och seglar hellre Jaws eller andra stora bryt för att på något sätt knipa en inofficiell titel som megavågseglaren nummer 1.
Den typen av segling verkar ha fått en mycket högre prioritering än den typ av segling som vi vanliga dödliga kallar freestyle.
För ett tag sedan så for han runt över stilla havet för att jaga ett swell som skulle bryta på Mavericks. Detta för att han har gett sig faan på att bli den första som seglar Mavericks. Mavericks är väl känt som (vågsurfare rätta mig om jag har fel) det enda brytet på tjugo fot som man faktiskt kan paddla in på för att plocka en våg, dvs ingen tow behövs. I alla fall, jag har inte hört att han lyckades med detta och jag tror att han åkte tillbaka till Maui utan att ha fått rippa Mavericks.
En annan sak som kan ha spelat in i detta är att han håller på med en ganska ful skiljsmässa och är inblandad i en väldigt ful vårdnadstvist. Oavsett hur stark man är psykiskt så kommer nog detta att påverka på ett eller annat sätt.
Kom just på att han spräckte nåt ben i handen för ett tag sen också, (ett par dagar innan han drog till Mavericks) men det verkar inte stoppa honom.
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
varför skruvar jag ur den??
det var inte jag som skruvade ur den, den skruvade ur sig själv den lille djäveln, den blev kanske kall och krympte ihop och ramla ur.men nästa gång jag flyger till Torö skall jag nog skruva ur den ändå…
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
VADDDÅÅÅ??!!!” Vill verkligen inte prata skit om personen, han verkar shysst när man talar med honom, Men det händer ju verligen inget. kommer inte att handla där.”
Va faan, upp med korten på bordet. Sånt där slänger man inte ur sig utan att berätta hela historien.
Berätta vem och var och allting. Har du torrt på fötterna tycker jag det är din skyldighet att berätta för oss andra var och hur och när och av vem du har köpt den och dessutom vad som har sagts i båda riktningarna.
Är snubben oseriös bör vi andra få reda på det och då kommer nog hans affärer att försämras och för en mast är det knappast värt det.
North har ju garanti på sina master och reklamationen borde gå via importören för att till slut ske genom deras HK. (om inte importören i Svedala har förhandlat bort detta att sköta detta själv – vilket verkar osannolikt)
Vet du om Norths HK har varit inblandat?
Är det en 5 år gammal rea-mast vi snackar om eller var det en sprillans?
10 minuter på plattvatten låter mycket osannolikt och skulle jag vara surfhandlare kan du hajja att jag inte skulle tro dig, utan att det var nåt du drog till med för att skydda dig själv.
Upp med korten så vi vet var vi inte skall handla master.
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
Ha ha ha, nädu, ingen gammal ART-seglare här inte.
Måste bara säga att jag satt och skruvade ihop min North bom -99 efter Mauiresan och började nästan garva för mig själv när jag såg frambeslaget och tänkte på vad jag skrev om ART-bommarna, frambeslaget är ju nästan på pricken en ART front från nådens år anno 1990 typ. även om materialet förmodligen har tuffat till sig en del i nyare bomar.Som sagt, jag är inte köpt men jag kan lätt köpas. Har en idé om hur man skulle kunna göra en otroligt seriös reklamkampanj: du får idén gratis av mig:
1. Ta en massa fetstora klistermärken från arla eller BOB jordgubbskräm och klistra upp i seglet.2. ta några balla bilder
3. kör säljslogan typ ”ART -SEGEL MED KRÄM I”
kör hårt
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
var hade P.A snott det då? 1500 spänn är ju för faan olagligt billigt.
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson
-
hmmmmm,
Att ART är billiga i sverige råder det knappast någon tvekan om och skälet är nog troligtvis att det är en glad själ som öppnat en shop i syfte att finansiera sin egen segling med vinsten.För ett par år sedan typ 94-95 så lyckades man ta död på ART med marknadsföring i stil med ”KÖP VÄRLDENS DYRASTE SEGEL”. Att deras race prylar rockade då rådde det ingen tvekan om då flera toppseglare i Svenska cupen körde på ART, seglena var dessutom av högsta kvalitet då, likaså tillbehören, master, bommar och förlängare.
ART´s snabbkopplingsbom är i princip pappa till alla bra bommar som finns idag.
Jag satt och skummade igenom lite surfsiter häromdan och snubblade på den med ART-prylarna och blev milt sagt förvånad över att de är så billiga, frågan är om de kommer vara det nästa år eller kanske t.o.m året ut. Efterfrågan kommer nog att gå upp. (det börjar låta som smygreklam det här, men det är det inte) och därmed priset. De som var med förr är nog inte rädda för att skaffa ART-prylar.
Nä för fasen, vill du ha ett nytt segel som är billigt är det nog ingen tvekan, det bara att slå till på en linje ART-segel, Levi Siver och Rush Randle mfl kör på Peak och sparkar stjärt rätt ordentligt.
ha det
Bästa hälsningar
Frans. G. Bengtsson