feg
Forumsvar skapade
-
Rekommenderar Fanatic Cross 120 2002 (samma som Trippel X 119 2003) för hög fart och snabba gippar. Hoppar även bra och är allmänt rolig.
Ångrar nästan att jag sålde min.
/feg -
Håller med om två paket.
Försök dock hålla “lilla” paketet under eller så nära 2 meter som möjligt eftersom de flesta flygbolag brukar ha en gräns vid 2 meter sen kostar det pga skrymmande./feg
-
Vad jag förstår äter dom chips, dricker öl och glor på fotboll rapandes och väl tillbakalutade i soffan (som Al Bundy).
/feg
-
Det hörs ju på namnet att det måste vara äckligt vatten där. /feg
-
Rullar och pin tar ju bara extra tid att trä, dessutom kan de kärva och så kund man ju lika gärna ha haft öljetten till att börja med.
Jag gillar inte rullar.
/feg -
Jag har fått svar samt själv svarat på en massa frågor om Maui vad gäller förhållanden, spots, boende, bilhyra, hoende osv osv osv.
Använd söktjänsten och kolla inlägg från november 2003 till mars 2004.
Läs inläggen så från du svar på det mesta om Maui, skulle jag tro.
/feg (som önskar ekonomin så annorlunda ut, nu blir det tyvärr svensk vinter… bu, hu, hu, snyft)
-
Prova bytlånas fenor, kolla fotstroppsplacering och mastfotsplasering som Voodoo sa.
Kolla hur “shapen” ser ut. Vilken av brädorna är “plattast” under, har “kantigast” rails, mest volym i baken osv osv.
Har kört Fanatic Cross 120 sedan 2002 och nu i höst brorsans gamla Fanatic Skate 64 också den från 2002. Jag upplever samma sak som du. Det är enorm skillnad mellan känslan i brädorna trots att det enligt specifikationerna ligger ganska nära varandra. Lägger man dessa brädor bredvid varandra ser man dock att specifikaionerna inte säger så mycket eftersom att det skiljer så mycket i övrigt.
Titta inte på specar för mycket, läs testresultat och omdömmen i tidningarna istället.
/feg
-
Jag tycker att det vore intressant att se din uträkning på hur mycket deg du sparar på att köpa fjolårsgrejer på REA jämfört med om du skulle köppt dem nya.
Misstänker att man alltid går ut ur affären utan skjortan om man köper de stora märkerna, oavsett års- eller flolårsgrejer.
Ska påpeka att jag inte byter grejer varje år.
/feg
-
Ja, den va speciell. Kul att få se krasher utlaggda som trick.
/feg
PS:Jag har faktiskt satt halva det “movet”… dvs andra halvan. Det innebar landning på masttoppen, fortfarande ikrokad. Som tur var gick hängselens plastbitar av så jag skapp göra mig illa. Tyvärr blev jag av med kroken som sjök som en sten.
-
Guy Cribb (som skriver i Windsurf Magazine) om duckgippen.
Han har även en massa annat inrtressant på sin hemsida./feg
-
Visst är det kul med statistik, men detta säger ju inte så mycket. Visst, jag är ingen statistiker men ändå.
Cirkeldiagrammet får det ju att verka som om hajjarna föredrar smaken av killarnas kött före kvinnligt sådant. Den egentliga orsaken borde vara att män utsätter sig för riskerna mycket mer i och med flitigt vattensportande, men detta framgår inte i grafen.
Värre är det med stapeldiagrammet över antalet hajjattackaer per år. Det får det att framstå som om hajjarna under 1990-talet simmade i stim runt våra stränder och käkade alla som stoppade lilltån i vattnet medan det knappt fanns några hajjar före 1900-talets början.
Orsaken här torde vara att rapporteringen innan 1900 var ganska opålitlig samt att antalet människor som idkar vattensporter ökat lavinartat i slutet av 1900-talet.Skrämselpropaganda säger jag.
Skräm inte alla fegisar i onödan, hajjskräcken verkar ju vara tillräckligt utbredd bland alla surfare som kollat tråden ändå.Sannolikheten att en hajj skulle smaka på just er är oändligt liten, oroa er inte.
/feg
-
Jo, det funkar det med
/feg (inte alltid så smart)
-
Kolla om det inte bara är tankmätaren.
/feg
Tipps på förfarande:
– Skaffa reservdunk på 10 liter
– Kör bussen torr
– Tanka i reservdunkens 10 liter
– Nollställ trippmätaren
– Fyll reservdunken
– Kör tanken torr
– Kolla trippmätarenKom du 10 mil?
Om ja sä är mataren paj.
Om nej så är bussen turstig.Själv kör jag alltid på trippmätaren sedan min gamla motorcyckel som hade paj tankmätare.