glader
Forumsvar skapade
-
Speedjanne;525575 wrote:Håller med,det enda en riktig man kan tänka sig är ett fälgkors.
Fattar inte riktigt vad du menar Janne. Tycker att det alltid är bra att ha med en vev i handväskan.
-
Har haft veven på Maglus bild. När den gav upp skaffade jag en Chinook som på Jesters bild ovan. De går inte att jämföra, fördelar med Chinook
– Det finns plats att hålla under axeln
– Har löjligt lite friktion i jämförelse
– Den blå axeln kan skjutas i sidled genom själva basen = tampen ligger alltid i exakt rätt position.Byt vev Maglu. Du kommer att bli lycklig av det
-
Du får fixa ett släp för veven Jester
-
styret;524720 wrote:jag jävlas altså inte. jag undrar vad den är till.
Trodde du skojade. Inte meningen att vara dryg. Tror som surfan.
-
Jo, men jag räknar med ett grymt register i sådana här race segel
-
Tror jag satsar på tre slalomsegel nästa säsong: 5.9, 6.2 & 6.5
-
styret;524491 wrote:vad har du flaskan till?
Raket.
-
andersbq;522061 wrote:Jo det blir väst typ 12-15 m/s, men jag jobbar, och med tanke på uppslutningen idag från (inga) locals, så kan du nog räkna med att köra själv.
Det verkar som folk har sålt sina vinterdräkter.Ingen köldskräck, bara tidsbrist. Om det bara lugnar sig lite på jobbet och vintern förblir mild så ses vi i januari!
-
Hi hi hi. Fnissar fortfarande. 100-0 till Mården. Skall fundera ut en gruvlig hämnd…
-
Finns det något ställe i Sverige Mården där du inte varit i dina drömmar 😉
-
glader
Medlem1 december, 2008 vid 07:09 som svar på: Vindsurfing är fortfarande snabbaste segelfarkosten…http://www.nytimes.com/2008/11/27/sports/othersports/27sailing.html?ref=sports
Lite klipp:
Quote:…the speed council was paid 7,000 euros to observe and ratify records at the speed challenge, and its representatives never mentioned the policyQuote:The newly formed International Kite Association said there could be grounds for a lawsuit.“Namibia was booked under the condition of going for the outright record,” Markus Schwendtner, secretary of the kite association, said in a telephone interview from Germany. “The competitors can claim loss for their sponsors and look to get their money back.”
Quote:…Vestas Sail Rocket, an insect-looking, air-foil-driven “sailing” craft, has been inching its way this week toward the 50-knot goal in northern Namibia. If it reaches the mark, Sail Rocket will hold the record. But Paul Larsen, the boat’s pilot, said Wednesday that he believed the kiters deserved the current title.“All my life I have dreamed of being No. 1, the fastest in my chosen field,” Larsen said in an e-mail message from Namibia. “There is no way I would take it on a technicality. It has to be undisputed. It has to be outright.”
-
Jag hinner inte, men funderar på att ignorera det faktumet. Askim i så fall.
Edit: Prognosen ser inte så sensationell ut längre, så jag stannar på jobbet
-
glader
Medlem26 november, 2008 vid 07:33 som svar på: Vindsurfing är fortfarande snabbaste segelfarkosten…Mer i ämnet:
http://www.sail-world.com/europe/Kiteboarders-welcome-but-not-wanted-in-Record-Book/51186Även om jag är inbiten vindsurfare får jag nog säga att jag håller med författaren i mycket. Kite har ju faktiskt, som han påpekar, redan haft världsrekord i sex år med skillnaden att det var en katamaran som kite:ade den gången. Känns lite som att kitesurfing blev för rebelliskt för de fina segelklubbarna – många ser nog inte med blida ögon på vindsurfare heller.
-
Att du kör större segel än mig och Klang i viss vindstyrka Jester är ju självklart, men jag undrar om vikten verkligen spelar den rollen för relation mellan segel och bräda. Jag skulle också säga ca 8.5 till 110L trots att jag är flugviktare.
Kör t.ex. 7.8m2 på 100L och upplever det inte som att brädan är för liten till seglet / seglet för stort till brädan. Som kontrast upplevde tidigare ägaren (som vägde ca 30% mer än jag) av just detta kit att han behövde mer volym till det seglet.
Klang: Du talade väl om optimalt och inte max?