

glen-alpin
Forumsvar skapade
-
Om du har den lilla påsen kvar som låg i locket på segelbagen och inte rört den sedan seglet var nytt så bör du ha både verktyg och ersättningslattstopp i den för att enkelt laga seglet…
-
Det var i bra skick! Tror det är av 1996 års modell…
Canberra ser ut som de som satt i senaste modellen av V6, hör med Surfers i Varberg… De har kanske kvar några cambers? -
Fick ganska många bra bilder… här är en!
-
Personen som provrigat ett 7,5 från 2005 på Surfspot har provriggat ett X-Cam. Det seglet är inte i närheten av ett lika bra segel som 2-XC 2008. Varför han ens svarade på frågan är lite konstigt…
2-XC är ett skitbra segel! -
Även som brevpress sopar Amaryllon bannan med Foretraxen! Den e ju för lätt!!!!
-
Kan kanske bero på att skiten inte håller annars… Andra märken har ju lustiga saker för sig oxå, MmmmmmmmBOP har ju neoprene i akterliket… inte så lätt det heller va?
-
glen-alpin
Medlem5 september, 2007 vid 20:16 som svar på: Film, F2 Speed Challenge, Haga Park, 2007Pungvurpan gjorde jag som sista trick precis innan heatet var slut. Bakom tornet, där vi bromsade in innan vi kom till båtarna. Har inte sett filmen ännu, men jag såg råmaterialet som Filip Wallin hade och jag tror att han fått det från Klang och där var det tyvärr inte med… Hade vart kul att se
-
Med de önskemålen du har kommer brädan sitta som en handske! Jag har seglat den med segel mellan 5,8 och 6,8 och den funkar kanon med dom storlekarn. Bästa dagen hade jag med duktigt tryck i 6,0an på Dalarö (Askfatshamnen) i slutet av hösten 05 och den rockade ordentligt. Den är absolut inte trög eller långsam. Jag väger själv mellan 95 o hundra och hade inga problem med planingen förra året. Det är en gigantiskt stor skillnad mellan Skate 112:an och den TTM:en. Skaten ligger högre i vattnet och har både mer fart, bättre höjdtagning och tidigare planing. Tror också att den är lite mer lättseglad samt att den även har bättre ”freerideegenskaper” om du vill bränna runt lite och hänga av polarna!
-
Jag tyckte den var skitskön, den är lite större och den extra bredden och volymen märks i jämförelse med 102:an. Frågan är vad du är ute efter för egenskaper, vilka segel du ska använda och hur mycket du väger? Den är större! Men det kanske är det du vill att den ska vara, en större bräda blir ju lite klumpigare. Om man ska ha en bräda för lättare vindar får man ju göra avkall på vissa egenskaper. I den storleken är det klart den bräda jag tycker varit skönast. Bra höjdtagning, pop, och fart. Den är riktigt lättjippad och välbalanserad i luften. Jag har inget negativt alls att skriva om den, men den är lite större än 102:an och då blir den lite mindre livlig vilket alla freestyleplankor med den volymen och bredden blir. Rekommenderar den ifall du söker en bra bräda för lättare till medelhård vind om du väger mer än åttio pannor.
-
Om jag skulle vara teamseglare för North/F2 i Sverige skulle motivet på brädorna vara givet!
-
glen-alpin
Medlem4 oktober, 2006 vid 16:46 som svar på: Vilken fena? viper speed, slalom eller evo?Det kommer garanterat låta mer om fenan om du byter… Jag har inte så många andra erfarenheter utav Select än det. Jag skulle rekommendera dig att köpa en G-sport Sr6B 38cm. Den går bra och funkar kanon till din 8,5a.
Men det är en smaksak hurvida man gillar olika fenor. -
på tagen i kragen eller på brästet?
-
33,2 knop med 8,4 RS6 och mellan Falcon med för liten fena…
-
ÅhhhFAN, Nu lärde man sig något nytt! men om något gammalt
Då tar jag tillbaka allt jag skrev. Sorry! -
Om du har en gamal VW T3a (den med motorn bak) så har du inte några hydralisk lyftare. Det är en helt mekanisk stötstångsmotor och den måste du justera ventilspelet manuellt på. Att det tickar i ventilerna är antagligen ett tecken på att du har för stort glapp mellan lyftaren och stötstången. Att byta olja hjälper inte, det enda du kan göra om du vill ha tyst på tickandet är att ta och skita ner händerna lite.