Forumsvar skapade

Sida 1 av 3
  • glen-alpin

    Medlem
    7 januari, 2014 vid 22:16 som svar på: Lagning camber NP V 8?

    Om du har den lilla påsen kvar som låg i locket på segelbagen och inte rört den sedan seglet var nytt så bör du ha både verktyg och ersättningslattstopp i den för att enkelt laga seglet…

  • glen-alpin

    Medlem
    4 juni, 2013 vid 22:17 som svar på: Reservdel Neil Pryde V6

    Det var i bra skick! Tror det är av 1996 års modell…
    Canberra ser ut som de som satt i senaste modellen av V6, hör med Surfers i Varberg… De har kanske kvar några cambers?

  • glen-alpin

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 01:33 som svar på: Åsa idag 120104

    Fick ganska många bra bilder… här är en!

  • glen-alpin

    Medlem
    2 maj, 2008 vid 07:45 som svar på: Simmer 2-XC – feedback

    Personen som provrigat ett 7,5 från 2005 på Surfspot har provriggat ett X-Cam. Det seglet är inte i närheten av ett lika bra segel som 2-XC 2008. Varför han ens svarade på frågan är lite konstigt…
    2-XC är ett skitbra segel!

  • glen-alpin

    Medlem
    28 november, 2007 vid 13:57 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

    Även som brevpress sopar Amaryllon bannan med Foretraxen! Den e ju för lätt!!!! 🙂

  • glen-alpin

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 16:40 som svar på: Challengersegel

    Kan kanske bero på att skiten inte håller annars… Andra märken har ju lustiga saker för sig oxå, MmmmmmmmBOP har ju neoprene i akterliket… inte så lätt det heller va? 🙂

  • glen-alpin

    Medlem
    5 september, 2007 vid 20:16 som svar på: Film, F2 Speed Challenge, Haga Park, 2007

    Pungvurpan gjorde jag som sista trick precis innan heatet var slut. Bakom tornet, där vi bromsade in innan vi kom till båtarna. Har inte sett filmen ännu, men jag såg råmaterialet som Filip Wallin hade och jag tror att han fått det från Klang och där var det tyvärr inte med… Hade vart kul att se 🙂

  • glen-alpin

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 22:13 som svar på: Fanatic Skate 112 -06

    Med de önskemålen du har kommer brädan sitta som en handske! Jag har seglat den med segel mellan 5,8 och 6,8 och den funkar kanon med dom storlekarn. Bästa dagen hade jag med duktigt tryck i 6,0an på Dalarö (Askfatshamnen) i slutet av hösten 05 och den rockade ordentligt. Den är absolut inte trög eller långsam. Jag väger själv mellan 95 o hundra och hade inga problem med planingen förra året. Det är en gigantiskt stor skillnad mellan Skate 112:an och den TTM:en. Skaten ligger högre i vattnet och har både mer fart, bättre höjdtagning och tidigare planing. Tror också att den är lite mer lättseglad samt att den även har bättre ”freerideegenskaper” om du vill bränna runt lite och hänga av polarna!

  • glen-alpin

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:47 som svar på: Fanatic Skate 112 -06

    Jag tyckte den var skitskön, den är lite större och den extra bredden och volymen märks i jämförelse med 102:an. Frågan är vad du är ute efter för egenskaper, vilka segel du ska använda och hur mycket du väger? Den är större! Men det kanske är det du vill att den ska vara, en större bräda blir ju lite klumpigare. Om man ska ha en bräda för lättare vindar får man ju göra avkall på vissa egenskaper. I den storleken är det klart den bräda jag tycker varit skönast. Bra höjdtagning, pop, och fart. Den är riktigt lättjippad och välbalanserad i luften. Jag har inget negativt alls att skriva om den, men den är lite större än 102:an och då blir den lite mindre livlig vilket alla freestyleplankor med den volymen och bredden blir. Rekommenderar den ifall du söker en bra bräda för lättare till medelhård vind om du väger mer än åttio pannor.

  • glen-alpin

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 19:27 som svar på: Bruden på brädan

    Om jag skulle vara teamseglare för North/F2 i Sverige skulle motivet på brädorna vara givet!

  • glen-alpin

    Medlem
    4 oktober, 2006 vid 16:46 som svar på: Vilken fena? viper speed, slalom eller evo?

    Det kommer garanterat låta mer om fenan om du byter… Jag har inte så många andra erfarenheter utav Select än det. Jag skulle rekommendera dig att köpa en G-sport Sr6B 38cm. Den går bra och funkar kanon till din 8,5a.
    Men det är en smaksak hurvida man gillar olika fenor.

  • glen-alpin

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 06:57 som svar på: Ny tävling

    på tagen i kragen eller på brästet? 🙂

  • glen-alpin

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 06:53 som svar på: Carbon Xtender…

    33,2 knop med 8,4 RS6 och mellan Falcon med för liten fena…

  • glen-alpin

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 18:42 som svar på: Hydrauliska ventiler till vw 80:a problem!

    ÅhhhFAN, Nu lärde man sig något nytt! men om något gammalt 🙂
    Då tar jag tillbaka allt jag skrev. Sorry!

  • glen-alpin

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 17:13 som svar på: Hydrauliska ventiler till vw 80:a problem!

    Om du har en gamal VW T3a (den med motorn bak) så har du inte några hydralisk lyftare. Det är en helt mekanisk stötstångsmotor och den måste du justera ventilspelet manuellt på. Att det tickar i ventilerna är antagligen ett tecken på att du har för stort glapp mellan lyftaren och stötstången. Att byta olja hjälper inte, det enda du kan göra om du vill ha tyst på tickandet är att ta och skita ner händerna lite.

Sida 1 av 3
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA