hengo
Forumsvar skapade
-
kanske är dum men.. får jag fråga om alla som ställde upp i tävlingen var sponsrade???
Tänkte står ju “north” “naish” “halmstadkiteboarding” efter alla? -
jaadu, har svårt att tro att det går bussar dit.. ligger ganska öde, bara några lyx stugor där typ.
har inte heller körkort, brukar slinka med i nån bil, du får säkert plats ska du se!
vart i umeå kommer du bo? -
NJE!
På nydala finns det bara ett ställe att launcha på, det är stranden. och där är det ju knökfullt med badgäster hela sommaren (redan nu!).
Lillskärsudden är det ultimata stället. långrunt som fan, sanbotten, råfet sanbank att launcha på och inte en kotte på stranden!
Dessutom blåser det ofta bra och man kan surfa där i alla vindriktningar utom nord. -
kiing!
kom gärna å åk med ossvi är
17
18
25
40-50? -
Tjohoj.
testade dräkten idag! blåste inget så blev bara bada.. men den va iallafall jävligt varm!
Man känner ju att det är en tjockare dräkt, men jag tyckte den var riktigt smidig iallafall. det blev storskildnad på smidighet när den blev blöt också, mkt smidigare!men far till diveextreem å testa om du e i umeå nån gång, sen kan du ju tänka att de blir smidigare när den blir blöt också!
Det ända som är lite tajt är när man böjer sig ner till tårna. då känner man att de stramar lite runt halsen.den var iallafall varm som fan!
-
jaha.. vindstilla
Nej jag köpte den på Diveextrem i umeå.
Gå in på http://www.umesurf.tk, där finns en komplett spotguide för vind/kitesurfing.
Sen kan du posta i gästboken där när du kommer och vill surfa! -
JAG.
Kööpte en idag! en Mares semidry, eller det kanske är en surfdräkt också? 5mm över hela kroppen, den kändes trots det väldigt smidig.. och varm!
har dock inte testat i vatten än, det får bli imorgon, postar då!
den kostade 1600:- , rätt billigt för en 5mm semidry! -
Här i umeå surfar kitesurfare och vindsurfare tillsammans.
sluta tjaffsa fföfan! -
Har haft en sådan kite…
Väger 63, tyckte den var otroligt seg och ostabil. Framförallt ostabil i alla vindar.ett tips, satsa på en annan drake, om du inte hittat en till superpris begagnad!
-
-
micke, gick ddet bra på premiären?
önskar att vi kunnat beskåda det hela men vi var ju tvunga att pysa. får bli en annan gång! -
Köp en skärm, ny som begagnad. En skärm som du kan växa i och inte behöver byta ut direkt.
Sen letar du reda på någon hygglig typ(finns massor som säkert gör det gratis, hade du bott i umeå hade jag hjäpt dig) i din närhet som kan lära dig om säkerhet, hur man flyger osv.självklart är iallafall att du måste ha någon som visar hur man gör med grejorna.
det är väl det billigaste alternativet. klart du kan ju köpa en 4kvm kite, gå kurs, sedan köpa ny drake igen.. men det kostar! -
nice nice!
Har du något datum på dom andra kommande deltävlingarna?