hengo
Forumsvar skapade
-
Så här ser det ut. Chickenloopen (snöret på bilden som går till selen) setts fast med hjälp av en shackel.
hoppas du förstår nu, så att någon annan nyss förklarat -
Tja!
hur länge sen var det du skaffade dig den?…
för mig gick gick den igång efter typ 1-2veckor. för mig var det bara att göra som det stod, sen fungerade det efter en tid. -
Schakeln kan användas att spänna fast dig själv i chicken-loopen(även kallad fegisöglan ), men kan också användas till säkerhetssystem!
-
men vad kostar en BRA shackel då? och var kan man köpa dom? känns lite dyrt med 750 spänn
-
Nej har endast testat med min egna kroppsvikt, och då har jag iallafall kunnat utlösa den. Under trycket alltså.
Aldrig gjort nåt test, då kan den ju gåsönder . -
Japp!
Eller det fungerar som en vanligt 2 linors foil.. ungefär, mittenlinan (Den 3e) fungerar som uppbacknings lina, men ocksåsom ett depowersystem.
Jag är iaf j#vligt nöjd med min! Pegast Orca 8m^2 har kört den från 3 till 8(9) m/s! -
jajjemän! fast dom känns lite “rappliga” fast nog fan fungerar dom!
har då aldrig haft några problem med att den skulle lösas ut av sig själv eller något liknande -
Gör såhär!
Kompromissa – köp en 3linors!:D
det gjorde jag, en 3 linors foil. är otroligt nöjd med den!
Även om du ska uppgradera dig senare så kommer du alltid behöva en skön foil att köra på vintern!Oj. sorry, kom på att detta egenligen inte alls var något svar på din rubrik…
ähh, se det som ett till tips -
eller så köper ni en sån här på classe för 70spänn…
har iallafall aldrig brustigt för mig!
http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/A/310848_Bw2.jpg -
synd bara att han kör med en liten fjutt naishkite.
skulle faktist varit intressant att se vad som hände om han typ hoppa ut med den största flysurfer modellen istället