herr-pelegrin
Forumsvar skapade
-
Malstasjön med 11 cm låter ju fantastiskt bra. Det verkar ju finnas is lite varstans men det kanske går att få fram var det är hyfsat säkert, ju närmare stan ju bättre.
Hörde att någon sett skridskoåkare ute vid Flaten…
-
Mahi – Vitsen med att handla är annars att man får se hela filmerna och inte bara delar. DvD:n är lång. Annars kan man ju snåla men i det fall man är osäker på vissa moment inom windsurfingen så är skivan mycket instruktiv. Repetitionerna gör att momenten nöts in i hjärnan.
-
Erolwi – Du fångade tydligen mig o Vindsökarn på bild! Med den fina isen hade det räckt med 3-4 m/s för att få en fin dag.
-
I det fall det inte skulle vara en fråga om riggningsteknik – Köp Guy Cribbs Intuition Gybing & Core skills där Du hittar en mängd tips för ringa penning. “Drop your guts” och “Missing link” kanske fungerar…
-
Det kanske blåser några sekundmeter i Mälardalen i feb – mars. Det räcker för hyfsad fart bara man under vintern byter ut det som är under riggen och kollar på annat forum! Nu har vädergudarna äntligen lagt underlaget.
-
Det blev bomkörning till Västersjön för Vindsökarn och undertecknad. Allt var perfekt utom vinden. Isen var suverän men det var märkvärdigt att det kunde vara näst intill total bleke timmarna mellan 11.30 o 15.00. Det enda som klargjorde att bleken inte var total var 21-kvm-kiten som drog fram och tillbaka över sjön – det var verkligen otroligt att det gick att få fart på grillorna när vassen knappt rörde sig!
Boman – flytvästen var inte så seriöst menad och visade sig för övrigt helt onödig. Enligt en tillstädes riktig världsmästare gick det att köra överallt på Västersjön. Isen håller garanterat. Tyvärr kan jag inte åka i morgon men blåser det så kan verkligen Surahammar-området rekommenderas.
-
Viva var på 3.7-4.5 runt kl 07. Jag chansar att det blåser så man kan ta sig fram.
Kinetic – Jag tar med Piraten o skickar Dig mail med mitt telefonnummer om Du är intresserad.
-
Erolwi – Hur säker var isen? Kan man lämna flytvästen hemma…?
-
Ok, lite synd med Piraten ändå men det kan ju vara bra tajming med ny bräda nu när isen äntligen lägger sig. Jag får se hur jag gör i morgon. Om det blir så att jag åker och Du vill köra kan jag ta med Piraten till Västerjsön.
-
Kinetic – Har Du inte kvar Piraten? Jag får se i morgon hur det blåser o hur halkigt det är på vägarna. I dag på fm gick det knappt att köra över 30 på Muskö. Det var blankis på vägarna. Västersjön såg ju extremt inbjudanden ut. Man är ju beredd att köra en bit för premiäråket men det måste blåsa lite för att det ska kännas lönt att åka.
-
Erolwi – Det där ser ju riktigt läckert ut! I morgon, lördag, såg det lite klent ut med vinden men det verkar bättre på söndag. Ni västeråsare kan ju få kanonfina dagar framöver. Uppenbarligen har det i Mälardalen frusit på bättre en bit inåt landet.
-
Jag kanske nämnt det förut men vid dialog med Hiberna kring wobbelproblematiken så kom man med ett förslag som tydligen fungerar, dvs att kapa gummit med ca 0.5 cm. Jag har dock själv ingen uppfattning och har inte testat detta.
-
Närmaste dagarna blir intressanta nu när temperaturerna faller. På grunda marar kanske vi stockholmare med lite flyt kan få isar inom närmaste veckan. I dag checkade jag av ett ställe som kan bli hyfsat om vi får kalla nätter. Isen låg på denna mar vid Arbottna på Muskö så flortunn att det bara var ett ytskikt. Vid kast med liten sten gick det nästan vågor. Det är dock en början till något som komma skall. Fördelen med marar är dels att de förhoppningsvis fryser lite snabbare än sjöar och dels att Kinetic och grabbarna inte behöver oroa sig så mycket över ett plums eftersom man bottnar.
Det är nu tacknämligt om israpporterna börjar trilla in på denna tråd!
-
För “neka-facebook-folket” är det tacknämligt med info även i detta forum. Samtidigt är det ju bra om vi gemensamt inkommer med issapporter i IS-tråden.
-
Jag fick förra veckan rapport från sjön Ljustern vid Säter och där var det heller inte läge än. Vi får väl hoppas att det vänder och snabbt fryser på i Dalom och i Mälardalen!