Forumsvar skapade

Sida 172 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2011 vid 17:47 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Påskafton kass – har vi satsat på fel sport, mina Damer och Herrar? Sekundmetrarna lyser med sin frånvaro dag efter dag…

• herr-pelegrin

Medlem
    23 april, 2011 vid 13:23 som svar på: Fituna Tisdag?

Det ser som sagt inget vidare ut de närmsta dagarna. Möjligen kan Ni hoppas på att det någon dag tenderar bli som i går, fredag, då det brallade på mycket sent på eftermiddagen från ost. Runt 17-tiden och framåt räckte det för planing på Horsfjärden och då blåste det 10 utanför Sandhamn.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 april, 2011 vid 19:06 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Inget drag i denna tråd… så heller icke i vinden!

Den långa fredagen bjöd på bleke fram till 17-tiden. Hann ut till 17.30 då det drog på ostligt 6-7 och fick några repor i planing innan den åter avtog.

Var det möjligen någon annan som fick drag i seglet? Vindriktningarna varierade ju under dagen och även strykan. Någon kanske hade lite flyt?

• herr-pelegrin

Medlem
    22 april, 2011 vid 08:24 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Torsdagen var kass. Vad den långa fredagen har i sitt sköte månde vara svårt att förutspå. Vindriktningarna är runt 10.15 ytterst varierande om man tittar på Vivakarta för Nynäs, Landsrort o Revenge. Optimisten kan ändå hotera styrkor på runt 7 m/s som dock inte toppar i dessa nivåer på Horsan där vinden inte tagit sig. Det blåser knappt någonting. Det lilla som drar är från norr.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2011 vid 10:17 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Lycka till i Mälaren! Torsdagen ser dock beige ut. I Nynäs blåser det mitt pa dagen under 4 m/s och det är detsamma på Horsfjärden. Blir det inte bättre får man satsa på morgondagen som såg klart bättre ut.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 14:35 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

I dag, onsdag, borde ju några fått tillräckligt med vind om man hittat rätt ställe. Det blåste uppenbarligen tillräckligt i Nynäs. Inomskärs hittade jag en repa i viken som räckte till planing. Ute på fjärden var det sämre.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 10:05 som svar på: Väderlänkar å tips

Tack för tipset. Det fungerar ju även i datorn på:

http://vivakarta.sjofartsverket.se/

Jag såg att Nynäshamn uppdaterades och låg runt 7 m/s.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 09:43 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Väderstation ha, ha – jag får ta en fundrare… Tills dess den är installerad på utsiktsberget får vi ta det manuellt. Just nu är det byig vind vind på Horsan, helt i avsaknad av vita gäss. Kanske 5 eller möjligen 6 i byarna, därimellan kanske 2-4. Det verkar husrsomhelst ha ökat på under dagen.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 08:12 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Det ser lite bättre ut en halvtimme senare. Det börjar svaja i talltopparna.

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2011 vid 07:45 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

GRATTIS BRÅVIKEN! Kul att Ni fick vindar i går!

Enligt SMHI kan vi hoppas på SV 6-9 i Nynäshamnstrakten under onsdagen. Jag kan konstatera kl 09.40 att det blåser max ett par m/s på Horsan men det har ökat något under sista timmen. Vi håller tummarna.

• herr-pelegrin

Medlem
    19 april, 2011 vid 15:17 som svar på: Påskvindar i Stockholms skärgård

Tisdag – Prognosen stämde och vinden räckte inte till oaktat sjöbrisen.

• herr-pelegrin

Medlem
    19 april, 2011 vid 11:45 som svar på: Fituna Tisdag?

Jag glömde tacka för lektionen om sjöbris! Dock har jag tillbringat mycket tid i skärgården sedan 1960 så jag inbillar mig att jag har hyfsad koll. Samtidigt är det ju rätt att hoppat aldrig får svika en vindsurfare…

• herr-pelegrin

Medlem
    19 april, 2011 vid 11:43 som svar på: Fituna Tisdag?

Nu har Ni Er sjöbris men prognosen verkar stämma så den lär väl knappast räcka. Blåser det mer än max 4-5?

• herr-pelegrin

Medlem
    19 april, 2011 vid 07:47 som svar på: Fituna Tisdag?

I södra skärgården är det bleke 09.45.

• herr-pelegrin

Medlem
    18 april, 2011 vid 17:55 som svar på: Sailloft Cross, Traction eller North Natural?

Jag kan bara hålla med Svenne – Mattias kan man alltid lita på!

Sida 172 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums herr-pelegrin

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.