imported_macts
Forumsvar skapade
-
Rät så snygga tycker jag, lite RRD stuk över motiven
-
Yepp, bra på alla vindriktningar som har någonting med nord i sig. Kolla på http://www.tungsurf.com under spots för mer info
-
Går rykten om ett väldans holabalo i Brädviken 30/8 så det blir mitt tips att åka dit
-
Hej,
Klart jag ska lära grabbarna allt jag kan…..
Funderar på att utgå från Sthlm i år inför V-bergstrippen. Tjänar några mil (och lite pengar ) på att jobba i Sthlm dagen man åker ner.
Tråkigt med vinden….vad menar du med flytt, vart ska ni ta vägen då??
-
Grattis!
Nu är du förmodligen såld….prylbegäret kommer att öka, abstinens vid vindstilla osv
Välkommen i klubben
-
Nej men Micke, välkommen hem!
Blåste det nå´t på Gotland.
Själv hoppas jag att vinden håller i sig idag, frugan jobbar till kl 15.00 🙁
Ska du med ner på Wave Classic i sep?
Höres!
-
Hej,
alla master sedan ett 10 tal år tillbaks är 2-delade. 4,30 mast kan ta ca 6,2-5,0 i segelstorlek. Ska du ha mindre eller större segel än ungefär så så får du komplettera med ytterliggare mast/master. mastlängden för resp. segel justerar du med mastförlängare.
Angående bom så spelar det ingen roll vilket märke, men kolla innan du köper att bommen kan justeras att passa båda seglen.Har själv provat F2 Style L och M (men inte ägt) båda är mycket trevliga brädor som säkert skulle passa. Själv kör jag Fanatic och är mycket nöjd med dem
-
Tror faktiskt att det är bara Johan på Surf Unique som säljer Tush.
-
Håller med Ola P vad det gäller segel. 5,3 känns lite litet som enda segel. Om du har råd så kan typ 6,0 och 5,0 vara nåt att satsa på. Båda kan riggas på 4,30 mast och samma bom kan användas. Det behöver inte bli så dyrt om du kan hitta nåt från tex-01. kolla på säljes på konfen.
Ha´t så kul i höstvindarna! -
Bussfrakt eller med posten. kostar inte många hundralappar.
-
imported_macts
Medlem25 juli, 2003 vid 13:25 som svar på: Wave, freeride, race och slalom wad är skilnaden??Racesegel och även de flesta renodlade slalomsegel har cambers och bredare mastficka. Fördelen med dessa är att de är stabila och kan köras rejält överriggade, nackdelen är att de är tygre och inte passar för manövrar.
Nu vet jag inte vilken storlek du har på brädan och vilka vindstyrkor du vill använda seglet till, men ett ”freeridesegel” kring 7,5-6,5 (utan cambers eller med ett par cambers) borde vara bra. -
Tjena Voodoo,
Har precis kollat på filmen, mycket bra gjort!
-
jo då, rullsand funkar. lite byigt längst in vid stranden men sedan blir det bra
-
På nordväst kan du med fördel leta dig till Rullsand (strax söder om Gävle). Sideshore med babordshopp. Detta om du gillar vågor. Vägbeskrivning på: http://www.tungsurf.com
-
Eller SeaFun i Gävle 026 684040. Mycket RipCurl, men även andra märken