imported_macts
Forumsvar skapade
-
Ja, Brädviken där TungSurf håller till är ett plattvattenställe, dock inte helt platt. Blir lite chop.
Gå in på http://www.tungsurf.com och på spots för att hitta vägbeskrivning. Där kan du även hitta fler ställen. Missa inte att komma ner på ”G-bay Challenge” 30/8. Mer info hittar du på TS-siten.
-
Arnie, jag blir fruktansvärt avis att det blåser hos er. I gävle är det i vanlig ordning bleke…ha´t så skoj på vattnet
-
Kan väl tänka mig att Living (S-80) är den som tävlar mest i år.
-
Fågeltornet (nära Haga) eller Kleva (längre bort). Fråga nån på stranden om vägen
-
På Starboards forum skriver en snubbe om sina upplvelser med 10,9 på Hyper 125. Enligt det han beskriver borde 9,5 inte vara något problem.
Så:
Plana ganska tidigt, snabb på halvvind/slör och och ta hyfsad höjd= Hyper
Plana snortidigt (men då ska du nog ha ett ännu större segel), grym höjdtagning och slör men halvjobbig på halvvind=formulaps. Har själv inte kört Hyper eller något annat i den genren, har dock kört Formula i 2 år
-
Tror att det är OK att slagga på parkeringen i Varberg.
I anslutning till Surfstället på Haga Park finns en camping. Dom blir inte särskilt lyckliga om man campar på parkeringen ca 100 m från deras camping. Har varit mycket liv om detta genom åren.Tror att Haga är det vindsäkraste alternativet, kolla på ÖWC´s sida så tror jag man kan se hur mycket det har blåst varje dag.
Ha det så trevligt!
-
Hej,
Personligen skulle jag ha valt Haga. Borde vara vindsäkrast (dock så tror jag inte det har varit så bra den senaste tiden). det är inte tillåtet att vildcampa på parkeringen på Haga. Finns flera bra ställen för vildcamping i närheten tex. Fågeltornet (nära) eller Kleva (längre bort men mysigt). Fråga nån på stranden vart bussarna tänker ta vägen på kvällen och häng på.
-
saaatan så högt det var. Ser fram emot att se mer.
-
Hej,
Tycker att du har en poäng i detta. SP har väl gjort Home and Away och Home and Around (tror jag den heter), tror också att det ska finnas en trickfilm med Living. Men visst, fler filmer vore trevligt.
-
Hur gick det i freestyle resp formula?
-
Finns även på Skidsport Bromma
-
he,he…ja, det är ju sant. Finns någon av bubbelkopparna kvar?
-
Runt hela norra kusten grån Cotillo i väst till Glass beach i öst finns ett stort antal spots, vissa enkla att nå med bil, vissa betydligt svårare. Det finns en ”spot-karta” att få i de flesta surfbutiker i Corralejo. på ”spot-kartan” anges också om det är svåra eller lite enklare ställen att surfa. Ett tips är också att fråga på någon av surfbarerna (tex Corky´´s) vad det kommer att bli bra dagen efter.
-
Tjena Johan!
Kommer säkert att funka alldeles utmärkt med mindre fenor. Jag har aldrig ägt en sjögräsfena och har varit på Haga der senaste 6-7 åren utan några större problem.