jopi
Forumsvar skapade
-
crash151;566991 wrote:Hur gjorde du det då? Är dåligt med instruktioner i spelet.
Flytta muspekaren ut till vänster i bild så får du upp en meny, välj “Help”. Där hittar man också allt man kan göra och vad som kräver full version. Bakloopar får man slanta upp för at få till.
-
Smått beroendeframkallande, man kan ju inte släppa blicken från de schyssta vågorna. Satte en perfekt dubbel framåt idag! Nu gäller det bara att få till den där perfekta cutbacken.
-
Hänkö, du är alltså polis, kanske rent ut av trafikpolis?
Det som stör mig är att det är nästan lika många varianter som svar ovan, men det kanske är så att det är ingen exakt vetenskap. Marcus, hur säker är du på försäkringsbiten? -
Fick tag på skum från en firma som isolerar fjärrvärmerör förra året. Efter lite labbande med bas/härdar förhållandet så blev det riktigt bra (var lite oklart då jag fick det). Men det expanderar våldsamt snabbt, börjar sekunden efter man blandat ihop det.
-
freddandson;565156 wrote:intressantare är kanske att ta reda på vad försäkringen säger den dag du smäller. DET kan bli mycke dyrare. om bilen inte uppfyller kraven för LB reg är det inte säkert att försäkringen för LB gäller.
Hmm, sant. Hur ska man ställa den frågan utan att röja sina intentioner 🙂
-
sourra;564621 wrote:Men vilken av dom är vilken enligt schemat? 2 on/off, 3 set, 4 res?
Ah, såklart. Så här tror jag det var:
1 – On/off
2 – Resume/öka
3 – Set/minskaStämmer ju bra med bilden också, E227 är skjutreglaget på spaken som i läge 1 slår på CC, läge 2 som jag antar är fjädrande på en riktig spak ansluter 2an (resume) och set är en egen brytare, E45.
-
Hur menar du med knapparna? Alla går mot svart så att säga.
-
FastlandsGuten;564551 wrote:Beställd!
Beställde du från http://www.fourdimensionsmovie.com? Vet du vad frakten blir?
-
Ja du, den lär man ju köpa tvärt, kan ju inte bli annat än succé.
Men kan någon förklara hur fasen man kan filma runt bakåtloopen som man ser i början? Antar att det är det ni kallar dollycam? Det är ju helt sjukt coolt, såg det i något rulle på simmers sida för ett par månader sedan och har undrat sedan dess hur det går till. -
Nu vart det klart. Hittade inga bra tryckknappar lokalt så det fick bli från Elfa, samt lite bättre kvalitet så totalkostnaden blev nästan 200:-, men det är det ju lätt värt.
Moterade en av/på knapp samt en röd och en svart tryckknapp på instrument panelen. Har precis varit ute på en provrunda och det funkar klockrent.
Brickorna bakom trycknapparna kom dit för att jag var lite ivrig och borrade för stora hål 🙁
Tack än en gång Sourra! -
Sant, men jag är rätt mesig av mig när det gäller sådant här 🙂
Har iofs kört LB reggad bil i totalt 7 år och aldrig blivit kontrollerad, så håller med, risken är nog minimal. -
Ok, tack för infon Svenne. Låter som jag inte vågar chansa då…
-
LB reggning och galler har jag nu. Husbilsreggning medför lite andra krav som jag inte vill/kan uppfylla istället.
-
Absolut, kommer förhoppningsvis med någon bild om en vecka. Tänker jag rätt att jag behöver en vippbrytare för on/off och två tryckknappar för övriga funktioner?
-
Tvekade 5 sekunder innan jag vågade aktivera, men vad fasen kan gå fel 😉
Och det verkar faktiskt funka, nu får jag respons! Nu ska det shoppas knappar och switchar, coolt!
Tusen tack för snabb feedback och hjälp sourra!