jopi
Forumsvar skapade
-
Att du tappar så mycket linser Ola, det låter märkligt tycker jag.
Jag har surfat med linser sedan 15års ålern vilket innebär 20 år för min del (jisses!) och har aldrig haft några större problem. Någon lins har glidit åt sidan i ögat vid något tillfälle men rättat til sig själv efter ett tag.
Det jag upplever som problem är dock sötvatten, får jag det i ögonen så knasar linserna till sig direkt. Minns att det pronlemet kom när jag bytte till endagslinser men har inte fått något gehör från optikern angående detta. Kör på vanliga Focus Dailies. -
Hej.
Jag har trim på min Caravelle, 2.5Tdi. Det manipulerar dock bara längden på insprutningsintervallerna och petar itne på turbotrycket.
Billig variant jag köpte i tyskland, ger klart skillnad men fick ställa ner intervallen rätt mycket då den rök lite väl bra annars, så då blev det inte så stor skillnad längre.
Förbrukningen tycker jag är rätt oförändrad, men den drar inte mer i alla fall.
Hade ett chip på min förra bil ockå (a4 1.8T) också, där gav det en satans effekt, svårt att uttala mig om förbrukningen då foten blev lite tyngre p.g.a alla hästar under huven.Hade varit intressant att höra erfarenheterna från någon som testat KCR eller BSR boxar till en diesel, borde ju vara någon skillnad om man betalar 1500:- eller 5000:-….
-
Har du kollat denna tråden:
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69151″]Bilprovningen har blivit snälla! – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
Tror att du kan regga om utan det nu. -
Fy fan, den där filmen var ingen bra reklam för stället. Det var det jävligaste jag sett på länge.
-
Mountainfarm;590595 wrote:
Ah, shit vad najs! Undra om det hör till vanligheten att det ser ut såhär.
-
Dra han i gruset… blev nästan lite nervös när jag tittade.
-
Min erfarnhet är att det är lite random hur de bedömer detta. Sist jag besiktigade så var det väldigt lågt först, så han trodde mätningen gått fel. Vid nästa försök så blev det skyhögt. Han sa att det var rätt vanligt att man kör dieslarna för lugnt så lossnar allt sot när bilprovningen rusar motorn för k-värdes test.
Jag kom undan med at han skrev in det första värdet….
Hittad lite intressant info här för dig kanske: http://www.zatzy.com/teknik/280111-problem-k-vaerde-pa-besiktningen.html -
S66;583573 wrote:Hörru Onkel Pelle…vet faktiskt inte om det är ngt shorebreak som slår ett logo-masthögt Sylt med ett gap 20m från stranden…
Vad det det som slog ut dig… 😉
-
Oåxen;576260 wrote:Att ha rätt styvhet till rätt segel, DET är revolutionerande. Körde alldeles för länge med 400-mast i en 4.2:a – never again!
Instämmer till fullo!
-
Att blanda så stora steg känns inte helt bra, men vissa master går utmärkt att mixa delar i alla fall. Kör själv med en komplett 400 mast och en 340 bas och en 430 topp för att på så sätt få tre master utav 4 delar.
400 och 340 är ju iofs motsvarande steg som du funderar på så det kanske kan vara ok då, har funkat kanon för mig i alla fall. -
Härligt Emil!
Och nu har jag sett filmen Andreas, och visst blir man sugen. Fan vad coolt du ställer upp framåtarna, speciellt i början av filmen. -
Tänk på att Ezzy alltid rekommenderar att förlänga istället för variotop. Dvs hellre lite för kort mast än för lång, 30-40cm förlängning är inget att oroa sig över.
-
Nu kom det ju intressant info i detta ämne. Skummt att det är helt omöjligt att hitta info om detta på bilprovningen.se eller transportstyrelsen.
Nu börjar det kännas surt att man köpte ett galler (inte helt gratis) och reggade om, året efter höjdes skatten med 50% två gånger om, och nu behöver man inte ens gallret… 🙁 -
Har nyligen själv skaffat en Psycho 1 3/2mm som vår/höst/sommar dräkt. Vintern kommer den inte att räcka till. Håller klart med Jesper om att det finns inget svar, men jag har haft flera olika märken och fasen vad nice denna var. Känns som man seglar naken, fast varmare. Har haft en riktigt nice GUL kortärmad också, den höll kanon flera år.
Men har du ingen skumm kroppsform så kan jag nästan garantera att en O’Neill gör dig nöjd. Möjligtvis att de är lite väl dyra kan kan tycka.