

kapten-k
Forumsvar skapade
-
-
Jag har två st 2005or.. en har toppapackningen och vatten pumpen gått på.. så jag köpte en till. Så pallar du skruva så kan jag nästan skänka bort den!.
-
Chrysler voyager Stow n go..2005 och framåt..
bara ösa ner sätena man vill ha bort i golvet.
Jag får in 4 brädor 2 bommar 6segel 4master och 4vuxna.. I bilen!! -
kapten-k
Medlem6 april, 2016 vid 12:07 som svar på: Går det att få tag på någon godkänd GPS längre?Min gt-31 är död.. är gt-11 fortfarande godkänd om man hittar en sådan? Eller man tutar och kör på mobil appen?
-
I så fall måste tejpen vara stum eller rättre sagt klistret under. För typ silvertejp eller liknade blir ju bara mjuk och kletig och bommen kom skava igenom direkt. Gaasta och norths master är ju tejpade hela vägen. Men det är nåt sorts plastband under lacken för att skydda mot uv ljus.
-
Tejp skyddar inte alls. bättre att bara pensla på lite epoxi, det är det masten är gjord av och det är det som har skavts bort. När bommen börjar skava av fiberna så förlorar man styrka.. Ett lager glasfiber av tunn väv är nästan lika flexibelt som tejp. men sitter fast så det skaver inte mer på masten. Flera lager tejp skyddar kanske så att det rör sig mellan tejp lagren, men det blir inget vidare..
-
Jag bor på bärsärkagången 14 i lund
tel 0738228427 -
Inga problem att lägga på ett lager glasfiberväv för att hindra slitage.. jag har gjort det på många gamla master. pensla på epoxi, lägg på ett lager glas och pensla lite epoxi till. alternativt tejpa utapå eller PEEL-ply och tejp så du får en bra yta. Kom förbi mig jag har massor av spillbitar glasväv i garaget.
-
Be om att få lönen i dollar i fortsättningen eller sluta rösta röd-grönt.. alternativet är att emigrera..
-
”Balgö är fågelskyddsområde och här råder tillträdesförbud mellan 1/4 – 31/7.”
Kan inte hitta att det skulle vara förbjudet att segla där.. se till att plöja ner en hög svanar som hämnd att vi inte får segla på näset! Skriker du bara styrbord innan så borde det vara ok!
Skämt åsido så ser det ut som det kan funka för speed! -
Problemet med de gamla seglen är inte bottendrag, utan stabilitet och toppfart när du väl planar… har du ett modernt segel och riggar det med mycket buk så planar du oxå tidigt. Fördelen med de gamla seglen var nog mycket att buken gick längre upp i seglet. det finns moderna camberfria segel som har lite av det stuket. simmer v-max, sailworks hucker tror severne har något sådant oxå. men vill man plana tidigt idag skall man ju gå på det som lättvindseglare använder. Dvs stora race segel.
Tycker det är roligare att ha fullt tryck i 9.5an och plana hela dagen än att stå och guppa 80% av tiden med 6.5 och mindre bräda. Vilket är fallet om det blåser runt 5-7m/s -