klang
Forumsvar skapade
-
Ohoj Clemens,
Där var ett gäng på 8-12 personer, som mest när vi kom vid 15-tiden. Var i Bjärred surfade du?
/R
-
Nice,
Det blir malmö mässan nästa gång, tack Andreas. Ser ju ut till att blåsa lite västligt nu i veckan, så där lite lagom, men alldeles för lite för riktig vindsurf.
Var ute idag i Habo mellan 15 och 17.30, första timmen rockade… 😛
/R
-
Enligt vindprognosen vill man ju vara där. Har aldrig varit i Haga tidigare, enligt kartan ligger det på Ölands västkust… blir det verkligen bra om det blåser NO, visst, Öland är väl inget högland direkt men ändå?
Är Haga långgrunt som t.ex. Habo och Klagshamn?
Surf-is-on
-
Hahaha… MattaP visst är det skoj!!! MattaP, hur gick det med ditt projekt, några bra bilder på G?
Min är en Toyota Hiace -00, Van (Lång modell). Har mätt lite, den är 160 cm bred och ca: 300cm lång (utan baksäten).
Funderar också fram och tillbaka om jag skall låta stolsraden sitta kvar, problemet är att alla brädor måste få plats under… vilket begränsar antalet brädor till 3… och då behöver man inte de extra stolarna, såvida man inte tar publik till surf-siten 😉
Vad skall man tänka på när man sätter reglar mot inneväggarna, misstänker att man behöver borra upp där plåten är som tjockast.
Tacksam för alla tips och ideer
Surf-on
-
Hej på er,
Äntligen kan jag ansluta mig till de lyckliga med egen surfbuss 😛
Tack var många tidigare trådar finns där många ideer och uppslag. Men istället för en genomtänkt design tänkte jag satsa på quick-n-dirty… det är utsidan som räknas
Vaddå linolja.. jag vaxar insidan…
Här kommer en bild på oskulden… innan jag sätter igång
/R
-
… själv gillar jag ”kollektivet” och skyddsnät… Sosse alltså… surfar dock utan hjälm
/R
-
Hur tolkar man ringarna, är det utbredning av lågtryck?
/R
-
Ansluter mig till IT teorin…
Pillar in applikationer i mobiltelefoner, så som WAP, e-mail, SMS, EMS, MMS, bla. bla. bla… tar tyvärr inga beställningar 😉
-
Hmmm… jag hittade ”the Ultimate travel guide”, det var ju såklart här på surfzone jag hittade den. Om ni söker på Ultimate så hittar ni tråden där ni kan ladda hem beskrivning på Vassiliki.
/Robert
-
Grekland/Lefkas/Vassiliki är bra Juni/Juli. Finns ett hippt ställe, Club Vas, som kombinerar windsurf med massa party på kvällarna, lite UCPA-stuk över det.
/Robert
-
Sitter just och läser lite i ”Fifteen of the best, the ultimate windsurfing travel guide”. Kan inte riktigt minnas vad jag hittat den men det verkar som jag kommit över den (pdf-fil) via tidningen Windsurf. Ska kolla om jag hittar den, hur som helst så är Vassiliki ett av resmålen.
Juni och Juli är bäst, och Augusti ok.
Club Vassiliki (Club Vas) och Neilson’s Vassiliki centre (Cosmos Hotel) rekommenderas i artikeln.
Vi hyrde 2 kit + instruktör (nybörjare) i 4h -2003 hos Club Vas, har för mig att det kostade runt 1000:-. Club Vas verkar köra ett liknande UCPA stuk, britterna åker dit en vecka och får instruktör och prylar under en vecka, massa party. Verkade rätt gött…
Robert
-
Tror vi nere i Skåne kan sätta igång på riktigt inom ett fåtal (2-3) veckor
.
-
Är det någon som provat surfa i torrdräkt?
/R