lars_k
Forumsvar skapade
-
http://www.inetdata.se har ett ”Hauppauge Win TV
Go” TV-kort för 625:- kolla tillbehör-grafikkort.
Detta är ett vanligt basic TV-kort som de flesta har.
Funderar lite på om du har digital-TV-box och om signalen från den till TV:n är en antennsignal. Måste vara det om TV-kortet ska användas.
Du behöver en hyfsat snabb dator, framför allt en snabb hårddisk, väl defragmenterad. Men det behövs inte supersnabba grejer för att captura till divX.
Du kan ju maila mej när du har grejerna, så ska jag försöka hjälpa dej igång =) -
Det är mycket billigare. Jag har ett ”Win TV Go” – kort i datan, kostar ca 600 kr. Alltså ett TV-kort. Capturar gör jag med Virtualdub, som är gratis. http://www.virtualdub.org/
Kolla http://www.vcdhelp.com för inställningar etc.
Bäst är att captura direkt till divX.
Med mitt kort har jag capturat eurosport-adnatura-filmen och NM-vindsurf2002 som flera har laddat ner. Blir OK kvalité och liten filstorlek.
Vore bra om någon med Extreme-channel kunde captura lite och lägga ut på nån ftp =) -
Apropå bilder. Nån som vet vem som stod och fotade på den lilla udden i södra delen av apelviken förra måndagen? Vi passerade i vågorna precis utanför så det måste ha blivit bra bilder.
Hade varit kul om man kom med på bild när man ”laddade som fetast”. Har inga bilder alls på mej själv när jag surfar, snyft… -
börjar lite tamt med piruetter (som jag aldrig har förstått tjusningen med
i småvågor…tar sej sen med bra vågsurfing och grymma hopp. synd att man lagt tid på att göra en film men inte använt riktiga proggs så att kvalitén blev kass…
-
lars_k
Medlem29 oktober, 2002 vid 16:53 som svar på: Är det sant att 6,0 är dubbelt så stort som 4,0?Det är knappast relativitetsteori som gäller för ett segel i vinden. Massans ökning har betydelse först när något närmar sej ljusets hastighet. För seglet är denna effekt helt försumbar. Ett segel fungerar ungefär som en flygplansvinge, dvs ger en dragkraft genom att omlänka en luftström. För detta gäller vissa aerodynamiska lagar som du säkert kan hitta på nätet om du är intresserad.
-
ull verkar funka. själv gled jag omkring med raggsockar under våtskorna idag. efter 3 timmar tappade jag dock kontakten med tårna men de kvicknade till i bilen på vägen hem. klart bättre än i lördags då jag bara hade våtskorna. ni som undrar (webbsidan paj) – apelviken gick av idag…
-
japp. raggsockar, plastpåse tätad runt benet med silvertejp och våtskorna utanpå bör funka fint. ska testa i abay imorgon…
-
hmm, vad är hårvaxet bra för?
-
Misstänkte det. Minsta lilla de bygger på tjockleken så får man kramp. Man kanske skulle ge diskhandskar en chans till. Verkar funka för många enligt tidigare inlägg…
-
Är det den med bomullsfoder, 34-878?
Funderar också på Biltemas fiskehandskar i neoprene för 119kr. Någon som testat?
Har provat diskhandskar utan foder men började frysa…
Stapplade iland igår med frusna tår. Tips? Neoprensockar innanför våtskorna? -
Hönö, vid Fotöbron funkar vid SO. Blir t.o.m lite vågor.