Forumsvar skapade

Sida 320 av 321
  • lars_k

Medlem
    9 november, 2002 vid 09:46 som svar på: Tv4 PLUS

http://www.inetdata.se har ett ”Hauppauge Win TV
    Go” TV-kort för 625:- kolla tillbehör-grafikkort.
    Detta är ett vanligt basic TV-kort som de flesta har.
    Funderar lite på om du har digital-TV-box och om signalen från den till TV:n är en antennsignal. Måste vara det om TV-kortet ska användas.
    Du behöver en hyfsat snabb dator, framför allt en snabb hårddisk, väl defragmenterad. Men det behövs inte supersnabba grejer för att captura till divX.
    Du kan ju maila mej när du har grejerna, så ska jag försöka hjälpa dej igång =)

• lars_k

Medlem
    8 november, 2002 vid 19:36 som svar på: Tv4 PLUS

Det är mycket billigare. Jag har ett ”Win TV Go” – kort i datan, kostar ca 600 kr. Alltså ett TV-kort. Capturar gör jag med Virtualdub, som är gratis. http://www.virtualdub.org/
    Kolla http://www.vcdhelp.com för inställningar etc.
    Bäst är att captura direkt till divX.
    Med mitt kort har jag capturat eurosport-adnatura-filmen och NM-vindsurf2002 som flera har laddat ner. Blir OK kvalité och liten filstorlek.
    Vore bra om någon med Extreme-channel kunde captura lite och lägga ut på nån ftp =)

• lars_k

Medlem
    4 november, 2002 vid 21:35 som svar på: Snyggaste bilden…

Apropå bilder. Nån som vet vem som stod och fotade på den lilla udden i södra delen av apelviken förra måndagen? Vi passerade i vågorna precis utanför så det måste ha blivit bra bilder.
    Hade varit kul om man kom med på bild när man ”laddade som fetast”. Har inga bilder alls på mej själv när jag surfar, snyft…

• lars_k

Medlem
    2 november, 2002 vid 09:12 som svar på: Movie 12 minuter från Marocco, helt grym!

börjar lite tamt med piruetter (som jag aldrig har förstått tjusningen med wink.gif i småvågor…tar sej sen med bra vågsurfing och grymma hopp. synd att man lagt tid på att göra en film men inte använt riktiga proggs så att kvalitén blev kass…

• lars_k

Medlem
    2 november, 2002 vid 08:03 som svar på: resultat…

Då måste det vara så att farten ökar, brädan blir oroligare och vill ”resa sej” på fenan. I det fallet hjälper det säkert att sätta på mindre fena. Den mindre fenan räcker till för att farten är högre.

• lars_k

Medlem
    30 oktober, 2002 vid 16:46 som svar på: sydafrika

Vi är två man på en bil + tvårumslgh från 7 jan till 26 jan i tableview. Släng iväg ett mail om du är intresserad av att dela…

• lars_k

Medlem
    29 oktober, 2002 vid 16:53 som svar på: Är det sant att 6,0 är dubbelt så stort som 4,0?

Det är knappast relativitetsteori som gäller för ett segel i vinden. Massans ökning har betydelse först när något närmar sej ljusets hastighet. För seglet är denna effekt helt försumbar. Ett segel fungerar ungefär som en flygplansvinge, dvs ger en dragkraft genom att omlänka en luftström. För detta gäller vissa aerodynamiska lagar som du säkert kan hitta på nätet om du är intresserad.

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2002 vid 17:18 som svar på: Lamull+flytväst=Värme!

ull verkar funka. själv gled jag omkring med raggsockar under våtskorna idag. efter 3 timmar tappade jag dock kontakten med tårna men de kvicknade till i bilen på vägen hem. klart bättre än i lördags då jag bara hade våtskorna. ni som undrar (webbsidan paj) – apelviken gick av idag…

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2002 vid 20:59 som svar på: Ett litet experiment.

japp. raggsockar, plastpåse tätad runt benet med silvertejp och våtskorna utanpå bör funka fint. ska testa i abay imorgon…

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2002 vid 20:26 som svar på: Ett litet experiment.

hmm, vad är hårvaxet bra för?

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2002 vid 18:03 som svar på: Ett litet experiment.

Misstänkte det. Minsta lilla de bygger på tjockleken så får man kramp. Man kanske skulle ge diskhandskar en chans till. Verkar funka för många enligt tidigare inlägg…

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2002 vid 17:19 som svar på: Ett litet experiment.

Är det den med bomullsfoder, 34-878?
    Funderar också på Biltemas fiskehandskar i neoprene för 119kr. Någon som testat?
    Har provat diskhandskar utan foder men började frysa…
    Stapplade iland igår med frusna tår. Tips? Neoprensockar innanför våtskorna?

• lars_k

Medlem
    22 oktober, 2002 vid 17:03 som svar på: Var någonstans seglar man på Västkusten

Hönö, vid Fotöbron funkar vid SO. Blir t.o.m lite vågor.

• lars_k

Medlem
    21 oktober, 2002 vid 18:47 som svar på: segelsurf

grabbarna i bakgrunden ser rätt skeptiska ut, med all rätt.
    ordentliga footpads har hon iaf, i stil med tigabrädorna 40 år senare…

• lars_k

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 14:52 som svar på: Filmklipp?

har du sett pozo 2002 -filmen här?
    http://www.surfzone.no/
    60 Mb och helt OK för att vara norsk.

Sida 320 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums lars_k

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.