Forumsvar skapade

Sida 130 av 164
  • mag

Medlem
    17 februari, 2005 vid 15:31 som svar på: Headcamfilm

Han kunde ju segla!
    Och oj vad jag saknar Kanahas snälla vågor. I masthögt är det dock riktigt bra tryck i dem.
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 februari, 2005 vid 11:27 som svar på: AB+ brädor

Tack för den rapporten!
    Klarar Shock72:an 1,5 mast så räcker den nog till för mig! shocked.gif wink.gif

Hur stor är teamseglaren viktmässigt och vilken stil kör han med?

Det känns som om Shock82 blir lite stor för mig som lättvindsvågbräda, eller vad tror du? Känns bättre med en Tidal 75 då tror jag.

Rippa järnet Jeppe!
    /Magnus

• mag

Medlem
    16 februari, 2005 vid 11:23 som svar på: Larm till bussen?

Tack för tipset!
    Defa låter bättre, speciellt som det är rutor runt hela min Transporter. Även om jag funderat på att spika igen ett par av dem så återstår många fönster. Ska kolla upp detta närmare efter påsk, bussen är avställd 15 mil hemifrån just nu nämligen.
    /Magnus

• mag

Medlem
    16 februari, 2005 vid 08:23 som svar på: AB+ brädor

Gött Jeppe!
    Och nu tutar traden i ser det ut som!

Hur går Shockwave i Mauivågor? Vilken vågstorlek har du kört och vilka brädstorlekar har du kört?

Vilken är skillnaden på Tidal mot tidigare modeller?
    /Magnus

• mag

Medlem
    15 februari, 2005 vid 14:46 som svar på: Segelstorlek Maui

Jag är ju lätt men jag tycker det är bättre att guppa ut och ha grymt skön vågridning på vägen in. Byter hellre till en något större vågbräda för att kompensera svag vind om det behövs.Stora segel är bara ivägen på de snabba vågorna, tycker jag.
    /M

• mag

Medlem
    15 februari, 2005 vid 14:41 som svar på: AB+ brädor

Jo Ola,
    det kan nog vara , jag har ev blandat ihop fabriksbegreppen. Det väsentliga är i alla fall att Drops bygger där också (trots AB-kvalitetsproblemen tidigare som iofs inte hade med fabriken att göra utan Kina-materialen)och Drops har shysst kvalitet och finish vad jag vet. Känns tryggt att veta för nya kunder!
    /Magnus

• mag

Medlem
    15 februari, 2005 vid 13:07 som svar på: Segelstorlek Maui

4, 4.5 och 5 hade jag förra året och det var bra. Om du ska segla vågor vill du inte ha stora vågsegel eftersom de “tar vind” och påverkar din ridning utför snabba vågor. Över 5,2 skulle jag nog inte ta.På plattvatten kan du självklart ha större segel.
    /Magnus

• mag

Medlem
    15 februari, 2005 vid 13:03 som svar på: AB+ brädor

Jag har en Wave 70 som jag är otroligt nöjd med och som jag haft sedan sommaren 2003. Den är snabb, lättkontrollerad, svänger otroligt, fin till vågridning och planar upp tidigt. Den är klar favorit bland de brädor jag kört upp till 5,0 segel!

Har inte haft några kvalitetsproblem förutom lite dingar som alla brädor får efter kontakt med granit och korallrev.

Jag kan klart rekommendera AB+. De tidigare versionernas kvalitetsproblem är säkert lösta i och med att de byggs på Dropsfabriken numera.

Shaperna ligger långt framme och det är en go känsla att köra en svenskdesignad bräda!!! cool.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    13 februari, 2005 vid 18:04 som svar på: Maui dec-jan?

Du hittar inte bättre uthyrning någonstans på denna jord!

Vinden finns alltid på Maui fast minst på vintern och mest på sommaren. Lär dig vågssurfa de dagar det inte blåser så har du fullt upp hela tiden! Maui är aldrig fel!
    /Magnus

• mag

Medlem
    11 februari, 2005 vid 07:58 som svar på: Tyska handlare utöver keppler?

Köp tyska tidningen SURF, den är full med tyska annonser.

En Kielresa skulle lätt löna sig och numera i EU behöver man inte vara rädd för tullen tack och lov.

/Magnus

• mag

Medlem
    10 februari, 2005 vid 21:48 som svar på: DV kamera

Kolla på SONY kameror. Även de billiga modellerna ger bra kvalitet och de håller i längden. Tillförlitligare än det mesta. Känner du någon i USA som kan ta hit den så blir det riktigt billigt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 februari, 2005 vid 08:36 som svar på: Billiga priser på KLM!

Jag hade 2 kolli, en boardbag 270cm och en resväska på vägen dit (110 USD) och en väska till på vägen hem. På vägen hem tog de ca 60 USD för den extra väskan efterson man endast får ha 2 kolli normalt inklusive boardbag.
    /Magnus

• mag

Medlem
    7 februari, 2005 vid 13:53 som svar på: Salusand !

Enligt bilderna har det potential i alla fall!! Blir suuuugen! Vinden måste vridit bra den dagen, eller?
    /Magnus

• mag

Medlem
    31 januari, 2005 vid 17:13 som svar på: Maui – Vind vågstatistik, bästa tiden att åka

Sök på Maui i resforumet.

• mag

Medlem
    31 januari, 2005 vid 17:12 som svar på: vindsurfing resa

Ringköbing Fjord i Danmark/jylland är perfekt. Mer vindsäkert än hemma och du kan segla stådjupt i alla riktingar. Utryrning bl a i Hvide Sande.
    Tälta eller sov i bilen=billigt!
    /Magnus

Sida 130 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.