Forumsvar skapade

Sida 132 av 164
  • mag

Medlem
    25 januari, 2005 vid 11:00 som svar på: italien i sommar

Tyska tidningen SURF har haft lite artiklar om Toscana som låter schysst. Lite lokala brisar som ger lagom kitevind.

Sen finns ju alltid Sardinien, inte bara Porto Pollo utan fler bra ställen. Vet inte med vinden på sommaren dock.
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 januari, 2005 vid 10:57 som svar på: Hjälp mig innan jag blir vansinnig på Mauisidorna!

Jag vet, jag är bara avundsjuk… Får jag inte vara det?
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 januari, 2005 vid 10:55 som svar på: AB+ importör?

Så ja!
    Nu känner vi igen dig igen, positiv. Fast det är klart har man 8 fot och shortsegling som väntar kan man väl inte vara annat än positiv.

Ja, det är många tillverkare, småbolag och handlare som slåss om den lilla surfpengakakan!
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 januari, 2005 vid 09:06 som svar på: Hjälp mig innan jag blir vansinnig på Mauisidorna!

Jag har hört att det är mest folk på vatnnet och trångt då eftersom det är tävling!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 januari, 2005 vid 23:01 som svar på: AB+ importör?

Låg vikt javisst. Det var ju ett av målen med AB+ att komma ner mot 5 kg. Vilket lyckades! MEN Just däri ligger tyvärr en del av problemet. Till de första brädorna användes lätta, kassa skum och kanske lite för lite förstärkning. Men framförallt ett för mjukt skum som ger med sig och brädans hållfasthet havererar. Detta gäller iofs de flesta lättare brädor. Det är helt enkelt svårt att få brädor under 5,5 kilo att hålla för omild behandling om de inte ska kosta skjortan. Till och med jag som är lätt har kört sönder flera “hållbara” vågbrädor.

Men jag är o andra sidan övertygad om att dessa brädor håller för normal behandling, speciellt nu sedan de fått ett lager väv till. Har de dessutom lagt väven ner runt kanten och inte bara på däcket eller botten så ger det en stor effekt.

Framåtloppmissar brukar sluta i bruten fot, knä eller bräda förr eller senare om du inte har grym teknik, oavsett brädfabrikat.

Men shapen är super och det är trots allt det viktigaste, det håller ju t o m Jesper, som för övrigt låter ovanligt bister, med om och han har ju kört länge på den shapen.

Så undvik dumma hopp, precis som med andra fina brädor och du kommer inte att bli besviken tror jag. Jag kommer köra min favorit AB+ en säsong till (om jag inte får pengar över till an mauiresa i år igen vill säga cool.gif)
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 januari, 2005 vid 08:33 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???

windance
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 januari, 2005 vid 08:32 som svar på: Hjälp mig innan jag blir vansinnig på Mauisidorna!

Sommaren vrålmycket vind, typ 95% planing passadvind.
    Vinter är det lite vind men fortfarande ca 50% planingsvind av varierande riktning..
    Däremellan går vindstatistiken upp mot sommaren och ner framemot senhösten.

Vågorna störst på vintern och platt oftast på sommaren.

Mars-april och oktober-november är en bra kombination om ni vill ha vind OCH vågor. Vill ni “bara” segla kan ni åka april-september.Eller när som helst om ni dessutom vågsurfar!
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 januari, 2005 vid 08:27 som svar på: AB+ importör?

Tack Jesper,
    Intressant minsann och kul att höra att han inte försvann från marknaden så snabbt som vissa trodde.Drops är ju inte kända för kass kvalitet vad jag vet så det låter ju bra med den fabriken.

Jag vill höra mer om dina brädtester, hoppas komma till Maui under 2005 igen och då vill man ju prova eller få rapporter från initierade källor innan man köper.

Vilken tur att jag inte har en av de första AB+-versionerna! Min håller bra ännu, trots plattlandningar och stenbröt.

Vem shapar brädorna nuförtiden? Synd att inte Maurizio fortsatte eftersom det var en riktigt skön lirare och otroligt långt framme med CADshapning mm.
    /Magnus

• mag

Medlem
    23 januari, 2005 vid 19:53 som svar på: AB+ importör?

Och hur kommer man i kontakt med honom? Har han en hemsida, företag eller så?
    /Magnus

• mag

Medlem
    23 januari, 2005 vid 14:35 som svar på: Soulsurfers resedagbok från Kap Verde

Det är suveränt vindsäkert dec-april (MER ÄN 70% VINDDAGAR), under samma period som det är vågor. Men statistik är alltid statistik, det slår fel ibland.
    /MaGNUS

• mag

Medlem
    21 januari, 2005 vid 21:49 som svar på: Ny distributör för STARBOARD

Det verkar som om jag blivit anonym av någon anledning i mitt inlägg.
    /Magnus

• mag

Medlem
    18 januari, 2005 vid 20:37 som svar på: dags för jaws igen?

Tysken dyker då jämt upp när det är riktigt radikalt, helst vid vind från vänster. Han är bara för go!

Hoppas ni fick segla idag igen, trots att prognosen får oss här hemma att tro att det inte blåser.

Hur länge stannar du i vinter?
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 januari, 2005 vid 21:48 som svar på: väst-huva eller rushguard + huva

Väst med inbyggd huva helt klart tätast och varmast. Jag har en separat huva och det är ok fast det spolas vatten antingen uppifrån eller nerifrån i tvättmaskinsspolningarna. Ska jag köpa igen blir det hel västhuva.

Jag kör även med en shorty under torrdräkten vilket ger supervärme. Och extra våtsockar i de tjocka höga 6mm ProLimit dojorna.

• mag

Medlem
    17 januari, 2005 vid 21:44 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???

Jag fick mina Medium från USA på en vecka a 38 USD. Min långfinger 8cm och 12 cm från pekfingertopp till tummen. Medium blir nog lite små för dig men det är på håret. Tummen är trång och kort på gränsen men för mig passar M perfekt. Tyget i handen är samma som i handen på mina Mountain Hardware skidhandskar och det har hållt bra i flera år. Gött grepp dessutom så de verkar lovande.
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 januari, 2005 vid 08:45 som svar på: Soulsurfers resedagbok från Kap Verde

Låter precis som i Öresund!
    Vi vill inte veta av sånt skryt mitt i vintern. wink.gif
    /Magnus

Sida 132 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.