mag
Forumsvar skapade
-
Stora vågor, gott snack, lite glada kalla killar och feta spolningar. Ger ett sug helt enkelt!
/Magnus -
Sååå stora fenor är förbjudna på en så fin vågbräda som ABn. Min specialbeställda AB+ 70 levererades med en 7,5″ fena. Jag kör den iofs inte med segel över 5 men du ska definitivt montera på en mindre fena för att få uppleva hur Anders har tänkt att brädan ska fungera. Usch och fy för slalomfenor! Min största vågfena är 21,5cm har jag för mig.
Lycka till med nya fenor!
/Magnus -
Välkommen i den invigda skaran!
Jag ser med spänning fram emot de nya AB+-brädorna som ska vara på gång. Underbart att de inte gav upp. Kanske blir det till att skaffa en sådan om man drar till Maui i höst!Och det ska bli kul att höra vad du tycker när du kört vågor. Jag skulle inte tro att du blir besviken. Att jämföra den med den för övrigt utmärkta 55an är dock orättvist mot RRD. AB+ en är en modernare bräda av en annan typ/filisofo än RRDn. Den känns kvickare, snabbare och styvare vilket gör stor skillnad i hur man kan köra brädorna och hur de känns att segla på. Oslagbart prisvärda brädor minst sagt i det partiet.
/Magnus -
Och det sa du som bor i Vellinge!!!
Gäller mottot i den renrasiga kommunen “Här är friheten större” (ja! det är faktiskt mottot som står på vägskyltar in i kommunen) för alla vita eller bara Skåningar?Ta inte illa upp men jag kunde bara inte hålla mig.
/Magnus -
Skryt lagom!
Håller dock med om att filmen är bra.
/Magnus -
Nej, då lyckades jag förklara dåligt. Men om du köper en billig biljett till San Fransisco och sedan en annan billig biljett från SanF till Maui exempelvis så blir det 2 st incheckningar.
Köper du däremot från KLM så åker du KLM en sträcka och kanske Norhtwest eller Air France andra sträckan men eftersom du köper EN biljett så kvittar det om de flyger olika bolag inom samma flygbolagsfamilj/allians (Star Alliance som SAS är med i innehåller 10 st olika flygbolag). Du checkar in hos KLM en gång punkt.
/Magnus -
Om du köpt HELA paketresan vid ett tillfälle (oavsett antalet byten och bolag) så checkar in bagaget hela vägen på första sträckan dvs du betalar endast en gång. I USA måste bagaget genom tullen tillsammans med dig personligen men det är redan incheckat hela resan så det är mest en säkerhets- o smugglingsformalitet.
Har du köpt biljetter från flera bolag riskerar du självklart att betala vid nästa incheckning.
/Magnus -
80 EURO (åttio) tror jag det ska vara.
Jag fick betala 110USD en väg och 180USD den andra från Maui i våras. OBS! 2 bagage plus handbagage annars kostar det mer!
Air France har också 80 EURO i fastpris. Men man vet aldrig innan man passerat incheckningen, är de på surhumör kan det bli hur dyrt som helst.
/Magnus -
De kanske inte designade sina segel med de nu så populära glitterfärgerna, dvs de såg för tråkiga och/eller klassiska ut.
I år ska ju allt vara så förbannat glittrigt, eller är det bara jag över 30 som tycker det kanske. Eller kanske att jag som ingenjör är allmänt skeptisk mot livslängden på glittret. Fast vissa segel är grymt snygga, NPs röda kombat t ex och vissa Northfärgvarianter.
Sen finns ju retrotrenden också förstås med Hotsails SF i spetsen och fler följer på inom kort verkar det som.
Eller är det bara en dålig ursäkt för andra orsaker, kanske mer betalt vem vet?
/Magnus
-
mag
Medlem12 januari, 2005 vid 21:26 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???Jag beställde idag så jag tror knappast det!
Lars K fick vänta 3 veckor, fast det var över julperioden och då är det troligen längre väntetider. Jag har inte så bråttom så jag kan vänta ett par veckor. Nu kommer ju vintern på riktigt så jag kanske inte seglar förrän i april igen, vem vet.Från Norge verkar det vara snabb levererans i alla fall!
/Magnus -
mag
Medlem12 januari, 2005 vid 12:22 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???Tur man har små händer, köpte Medium från USA. Tack för storlekshjälpen.
/Magnus -
Lite dyrt med tanke på att man ska ta sig dit också. Stordriftsfördelen saknas också, dvs att massor med veckor minskar priset/dag radikalt. 2 veckor på Itoma kostar ju mer än 5 v på Maui/Mauritius. Men konceptet är grymt.
Filmvisning kan ordnas med kort varsel i januarimörkret!
/Magnus -
Vi vill inte se några bilder! Eller ska vi hyra hela katamaranen nästa vinter ett par veckor?
-
Ser oförskämt bra ut på Windguruprognoserna nu i januari på KapVerde. Både swell och vind. PP går nog av i dagarna.
/Magnus