mag
Forumsvar skapade
-
GOTTEGRISAR!
Vi åker ev dit i höst istället. Det passar både jobb och annat bättre.
/M -
En missad semesterdag+övernattning kostar ju mer än det man sparar på billig biljett. Och du vill komma fram så snabbt och smidigt som möjligt, eller?
Är du ensam kan du nog vara kall och vänta tills veckorna innan du ska åka och komma undan billigare, om du undviker tiden runt påsken. Kring 9000 är bra, ner mot 8000 riktigt bra. Och ibland finns de för 6-7000kr men då ska man om sagt vara sent ute. 10000 är nog standardpris.
/Magnus -
mag
Medlem11 januari, 2005 vid 11:15 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???De brukar inte tulla in prylar för under ett par tre hundra spänn, ibland mer.Man ska som sagt ha tur.
/Magnus -
mag
Medlem11 januari, 2005 vid 08:50 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???Vilken storlek ska jag ha? Vad köpte du och vilken handskstorlek har du på skidhandskarna?
/Magnus -
Snyggt glitter i dina segel Staffan! De gör isg bra på film.
/Magnus -
mag
Medlem10 januari, 2005 vid 13:06 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???Vilken storlek ska jag ha?
Jag har cirka storlek 8 i vanliga skidhandskar
/Magnus -
Det måste väl annars finnas nån tysk el-giganto shop som har dem i sortimentet. Då slipper man ju tulla in dom från USA.
/Magnus -
Som Johan säger så betalas momsen i Tyskland (så du tjänar lite mot den svenska momsen). Gäller även om du köper nya prylar såsom exempelvis kameror mm. Du betalar moms i det land du köper den från om du bor och köper inom EU. Vet inte om detta även gäller nya bilar men det är troligt tror jag.
Exportpreis är väl om du köper bussen men bor utanför EU, då får du betala moms i importlandet så som det är för oss om vi köper från USA t ex.
/Magnus -
Anmäl innan helt klart, annars kanske ni inte ens får ta med prylarna och anses icke ansvarsfulla. Det är ju platsen ni vill garantera er om, inte vikten för det skiter flygbolaget i. Men storleken har betydelse då de ska packa planen på rätt sätt och därför vill de veta om det kommer skrymmande bagage innan.
Betalningen har inget med denna föranmälan att göra, det bestämmer incheckningen i alla fall på eget bevåg. Och har ni tur slipper ni betala, i värsta fall ca 1000kr men det är ju inga pengar i det stora hela eller hur.
Ha det så kul och lycka till!
/Magnus -
Angulo gör precis det som Ola nämnde, han håller händerna brett och får då tryck på brädan så att det släpper och “slidar” på läppen. Nu har han iofs sideoff på Hookipa och inte precis Svedalaförhållanden. Han hade ju backwindat seglet för länge sedan o onshore förhållanden.
Genom att flytta fram bakhanden minskar trycket på brädan och den svänger runt snabbare i cutbacken. I airials håller de också ofta brett har jag sett, förutom Angulo som ofta kör med en hand förstås.
/Magnus -
Jo, vågen ser ut att dö närmare land. Vattnet blir väl djupare igen och kraften i dyningen har avtagit.
Tusan vad fint det ser ut bara man inte blir spolad upp på de lastbilsstora stenarna!
Jag visste väl att det fanns fina vågor närmare än Stavanger.Fast det ser uit som om man bör kunna sina saker innan man seglar där som sagt.
/Magnus -
Ta INTE olja eller 556 till din våtdräkt!!!
Du förstör i värsta fall gummit.Vanligt stearin eller BeeWax från dykbutiken brukar funka bra.
/Magnus