mag
Forumsvar skapade
-
Om du inte har en riktigt fin vågbräda så skulle jag nog ta med endast riggen och hyra en riktig WA-vågbräda eller köpa begagnad på plats.
Har du inte skinny/RDM master så kan det vara läge att varna för detta också. Det är riktiga vågor i WA som käkar kolmaster till frukost! Att simma hem i hajvatten är inte mysigt alls.
Eller chansa som någon skrev och lämna brädan om det inte går till dom som kör dig till flygplatsen och ta bara riggen.Men kolla först vad de ska ha för att ta med brädan innan du skickar hem polarna.
/Magnus -
Helt klart billigare att lastbilsregistrera!!! Flera tusen om året.
/Magnus -
Ring vilken större VW verkstad som helst och fråga snällt. För bensinmotorerna är det var 12000e mil men diesel är kanske något helt annat.
/Magnus -
Du kanske vill sälja dom? Vilken storlek är det? Och vilken handskstorlek har du normalt, 7, 8, 9, 10 etc?
/Magnus -
Du ska i alla fall lägga brädan inomhus i 20 grader med hålet på lägsta stället så att det fortsätter att rinna ur hålet. Öppna sprickan på ytan lite med en kniv så att vattnet hittar ut. Surfa inte på ett tag och laga sedan med epoxi.
Kolla om hålet är djupt. Om inte så är det är troligen endast sandwichskummet som tagit in vatten så du ska INTE borra ett hål genom sandwichvävarna och in till frigoliten.täta hålet från utsidan med epoxi (eventuellt en liten bit glasfiberväv) men slipa ytan så att platsen fäster på den salta ytan.
Det ser inte ut att vara något större problem att fixa.
/Magnus -
Ok,
med VAR försäkrar du dig i så fall. Jag har inte hittat något bolag som försäkrar brädor utanför Norden.
/Magnus -
Underbart initiativ!
Vi ser fram emot premiärnumret med spänning.
Lycka till!
/Magnus -
Jag har både kört med en automatic 2000 och en 2003 med något förstärkt krok och båda fungerar kanonbra. Har aldrig kört av en krok och enda problemet jag har haft är att kroken inte går att spänna max eftersom den då rappar upp 3-4 snäpp. Sen sitter den bra men längst in kan jag inte få den att sitta fast.
/Magnus -
Definitivt 400 mast! Över 5,5 kanske en tungis som du behöver en styvare mast men inte annars.
Men samma tryck i vågseglen som slalom ska du aldrig vänta dig, du kanske blir lite besviken inledningsvis, speciellt om du inte väljer ett onshorebetonat segel som t ex NP Search.
/Magnus -
Stöld ersätts på annat vis än skada.
När vi flög hem i våras från Maui var jag tvungen att skriva på ett avtal att flygbolaget (KLM/Northwest) inte tog ansvar för skador utan endast ersatte förlust! De gillar inte vindsurfare det är tydligt i alla fall. Och då fick vi ändå betala 150 USD.
Men det krävs nog att du har kvitton på prylarna för att kunna begära ersättning från dem.
/Magnus -
Bara att damma av Snowracern!
/Magnus -
De bilderna värmde själen men stack till i hjärtat! Det ser ut som om ni gör det bästa av den skräpiga vintertiden! Prognoserna från Maui sista veckorna har sett risktigt bra ut.Idag har vi 7 grader och västlig kuling på Västkusten men tyvärr måste jag jobbajobba.
Kör järn!
/Magnus -
Kan inte en trippeloop klassas som ett riktigt riktigt värstingkastfall!!! Känslan måste ju vara den samma, och lika svårt att stanna rotationen och kontrollera snurren som ett kastfall antagligen.
Fan, du är ju redan minst halvvägs om du kan göra ett riktigt snabbt och okontrollerat fint kastfall med snabb rotation! Det är bara att hoppa högt och köra samma grej med stropparna i.
/Magnus
-
Var det inte 007:an som hade alla stropparna på en enda rad?! Coolt som stryk!
Jag tror att S.K.Y var hela 240cm?
Jag kan kanske t o m ha byggt brädan 85 men jag minns strunt samma. Alla vi som byggde den vintern hade brädor under 240! Och vi seglade faktiskt upp till 6,0 kvm på dem! Det var tider det. Eller…
/Magnus -
Min bräda från 1986/7 då? Glömde du den? 215/220 och knappt 60 bred är väl nästan samma som en del av dagens brädor! Undrar vad som händer om man flyttar bak mastfoten en halvmeter på en sådan 80-talskonstruktion. Inte idelaiskt men vad tusan det skulle i alla fall vara kul att prova. Tyvärr ligger brädan numera och sover på en tipp någonstans i Skåne.
/Magnus