Forumsvar skapade

Sida 137 av 164
  • mag

Medlem
    2 december, 2004 vid 14:02 som svar på: Surfingbok

Stormrider Guide är ju aldrig fel till en surfare. Fylld med spots att sukta efter att åka till och bilder på fantastiska vågor runt vårt klot. Finns för Europa, Nordamerika och världen. Kan köpas från Amazon eller Pickabook.
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 november, 2004 vid 09:58 som svar på: windsurfing på Scottland

Otroligt fin vågsegling och surfing på norra kusten kring Thurso. Fast då bör du ha lämnat nybörjarvågseglingsstadiet. Här är det seriösa förhållanden med feta vågor och inget Varbergsmush!

Lite kallt i vattnet och luften bara men det är det ju hemma också. Fast vind de har de i överflöd!
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 november, 2004 vid 22:49 som svar på: Vindsurfing.se

Precis!
    Känns som om konfen snart är fylld med en nästan ohälsosam andel försäljare eller nästanförsäljare.
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 november, 2004 vid 16:51 som svar på: Vindsurfing.se

Grattis?!
    Man, Som moderator måsta man väl hålla sig objektiv och inte göra en massa oblyg Naish reklam, eller?! smile.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 november, 2004 vid 16:28 som svar på: Surfvänlig “vanlig” bil

Renault Laguna! Bättre kvalitet än din Volvo, stor som en V70, mycket billigare begagnade, go komfort men samma serviceverkstäder. (Jobbar en del med dessa verkstäder så det där med kvaliteten jämfört med Volvo stämmer tyvärr rätt ofta)
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 november, 2004 vid 15:16 som svar på: Vinternkonfen – internt som f-n

Underbar!!!
    Poesi för kontorssjälen. Jag tog dock inte ton i mitt landskap, om du ursäktar.

Tacka vet jag palmer och sol! Nästa år vid den här tiden ska jag sitta där istället. Hoppas jag!
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 november, 2004 vid 20:27 som svar på: Monstervågor i Danmark!

Jo, det är nog lite glädjefnatt men snittstorleken är grym på alla mätstationer under dagen med toppar ungefär vid samma tidpunkt så det lär har gått mycket höga vågor i alla fall, det är säkert.

Väntar med spänning på bilder eller filmer från den senaste tidens värstingveckor på Jylland. Fan det har ju blåst varenda dag.
    /Magnus

• mag

Medlem
    19 november, 2004 vid 09:08 som svar på: Monstervågor i Danmark!
  • mag

Medlem
    18 november, 2004 vid 12:32 som svar på: Kom till Varberg och rocka!! WNW 19-24

På surfersparadise hemsida.
    Ser ut som klockren sidvind och ok vågor. Men nu är det för kallt för mig i alla fall.
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 november, 2004 vid 21:54 som svar på: Bra mast !!

Fundera först över vilka segel du tänkt ha, typ och storlekar. Det är ju bra om du kan använda en masttyp/längd istället för 3 st t ex. Vissa segellinjer fungerar med en 400mast, om du inte vill ha mer än ca 6kvm. Men en 110 l bräda kan ju klara större så då behöver du minst 2 master om det ska bli bra, 430 o 400.

Håller du dig till de stora masttillverkarna så sys ofta seglen för att passa dessa, skillnaderna är inte så stora att du och jag märker det. Förr syddes alla efter Fiberspar men tyvärr är det inte så längre. Men skulle jag tipsa dig så fungerar en traditionell 60-70% (freeride/våg) kolmast till det mesta, helst den som segeltillverkaren rekommenderar. Då klarar du dig långt. Visst RDM, 100%kol är väl bra men sååååå stor skillnad är det inte ärligt talat. Mem är du beredd att slanta upp 3000/mast så kanske du ska titta på de finare modellerna. Powerex är aldrig fel!
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 november, 2004 vid 21:43 som svar på: vill man ha tryck i seglet vid vagsegling?

Håller med Ola m fl. Det är en smaksak och en vågförhållandefråga. I Sverige vill man definitivt ha drag i seglet eftersom det aldig är snabba vågor och sällan sideshore. Seglet ger kraften att göra trix o kraftfulla svängar. Däremot på värstingställen är seglen ofta ivägen på de snabba vågorna och begränsar manöverförmågan, man kan få backvind mm. Det är sällan som proffsen kör över 5kvm i fina vågor, med några få undantag typ Angulo. Ofta har de 2 eller flera segel mellan 4,5 och 5kvm, ibland 2 st 4,7 om ett skulle gå sönder. Sean Ordonez bytte från ett 4,7 till 4,8 när han ville ha mer drag i vintras! Sen guppade han ut och red grymt på vägen in. Och de killarna gör aerials utan en vindpust! Vågen kraft är så otroligt mycket större än här hemma. Så lär dig köra med mycket drag i seglet om du ska bli duktig på vågridning även hemma, se t ex på Marcus Bohman som har mycket kraft och fart i sin segling. I osbhore har du ju dessutom lä bakom vågen till skillnad mot side- eller sideoffvind. Jag har seglat på några spots utomlands med sideoff och det är en otroligt cool känsla men lite svårt att vänja sig vid draget i seglet, speciellt upp i bottensvängen mot läppen. rekommenderas! Samt att man inte kan komma undan vinden som accelererar uppför vågen mot läppen. Ger ett grymt lyft till aerials kan jag lova. Ja tusan nu blev jag sugen på att resa igen!
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 november, 2004 vid 21:30 som svar på: trippelloop?

Roberto är inte den som ljuger om sina trix! Han är för gammal för tro att det går att impa genom att snacka. En riktig man som provat det mesta, är närmre 40år och kallas “den vilda hunden” har jag för mig. En grym adrenalinjunkie helt enkelt!
    /Magnus

• mag

Medlem
    12 november, 2004 vid 08:46 som svar på: saab 93

Fast om du jämför Volvo mfl så får du mycket för pengarna. Annars kan du köpa en av de sista 900 från 97/98 som nästan är samma bil men lägre pris.
    /Magnus

• mag

Medlem
    12 november, 2004 vid 08:44 som svar på: Check this out!

Gott att shoppa, eller hur!
    Och du gynnar en svensk handlare.
    Glöm nu inte en present till tjejen också! wink.gif
    Premiär idag eller?
    /Magnus

• mag

Medlem
    12 november, 2004 vid 07:11 som svar på: ALOHA CLASSIC UPDATES

Bringdal vann Masters. I småvågor tyvärr. Han är ju annars bäst i stora höghus!
    /Magnus

Sida 137 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.