Forumsvar skapade

Sida 138 av 164
  • mag

Medlem
    10 november, 2004 vid 21:41 som svar på: bølger stavanger

7 timmar är ju ingenting för att få se de böljorna! Jädrar i mössan.Åk dit för tusan! shocked.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 november, 2004 vid 22:06 som svar på: Måste bara tacka Konfmaster för allt jobb.

Grym konf!
    Varenda kafferast är räddad! smile.gif
    Tack!
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 november, 2004 vid 12:24 som svar på: Aloha Classic, anno 2004.

Som musik i mina öron Jesper!
    Men, Nästa vinter kanske kanske kanske igen.
    /Magnus

• mag

Medlem
    8 november, 2004 vid 15:47 som svar på: Segelinje på en 400 mast?

Ska du inte ha större än 5,7 så passar väl de flesta märken. Jag kör med Liberty 50cm förlängare och riggar 5,9 (äger inget större segel).

Vill du ha större så har Hotsails Diva-linje en 6,3 som är utvecklad att passa för 400mast.
    /Magnus

• mag

Medlem
    4 november, 2004 vid 11:02 som svar på: Flyga med prylarna…

Ett tip är att ringa direkt till flygbolaet på flygplatsen. Det är ju de som tar betalt i slutändan. Jag har ringt till huvudkontoret och fått dumma svar, dvs svindyrt. När man sen ska checka in så får man ett helt annat svar och detta gäller oftast. Ring och kolla var du får billigast pris och ta namn och helst skriftligt på detta svar.
    /Magnus

• mag

Medlem
    4 november, 2004 vid 10:57 som svar på: NP 4000 torris Eller NP 5000 Semi!?

Just precis. Man kan försöka föreställa sig denna syn! grin.gif Fast numera med bussen är det garanterat jag eller dragkedjan som går sönder först.
    /M

• mag

Medlem
    4 november, 2004 vid 08:45 som svar på: NP 4000 torris Eller NP 5000 Semi!?

Köp BeeWax i en dykbutik och dragkedjan går som smör igen! Det vore ju synd att dra sönder dragkedjan (500-1000kr) och du slipper välta bilen när du ska stänga den.
    /Magnus

• mag

Medlem
    4 november, 2004 vid 08:43 som svar på: Barbados?

Tyvärr har jag inga erfarenheter där, jag åker bara dit det finns vågor! Flaschwasser lämnar jag åt tyskarna! laugh.gif
    Skulle dock tro att vad gäller skön stämning så slår Barbados det mesta i Västindien och jag åker gärna tillbaks. Och grymt fin vågsegling att förbättra sig på. Klockren sideshore-crossoff vind på vintern.
    /Magnus

• mag

Medlem
    3 november, 2004 vid 13:23 som svar på: Barbados?

I Oistins är seglingen platt med lite dyning en bit ut. Det är där omkring alla uteställen ligger på gångavstånd. Dock är det inte samma goa surfstämning där inne i byn. I SS är det mest surfare som bor och ligger på stranden och det är bra klass på seglarna och mycket att titta på. Oistins är mer nybörjarställe. Men man kan ta minivantaxi mellan dessa båda, inkl att gå en bit tar det väl max 30 minuter.
    /Magnus

• mag

Medlem
    3 november, 2004 vid 11:19 som svar på: Barbados?

Silver Sand är bäst för vågor men innaför revet går det kanon att köra lite freestyle. Men ska du endast freestyla så finns det billigare ställen i Västindien att åka till. Det blåser ju inte så mycket så det är inte så mycket chopp=bra freestyle(?) innanför revet. Mest 5,7-6,5 vind. Vinden är väl bäst dec-feb o juni.

Stranden är underbar för din tjej. Det är ingen by i egentlig mening vid SS, endast hotell och villor. Men det finns massa coola pubar o restauranger ett par kilometer bort. Kanon för nattlivet! Man åker billiga minivantaxis dit och hem.

Barbados är DYRT dock! Den billiga dollarn har ju gjort det billigare men det kostar multum. Men det är väl den enda nackdelen som jag minns.
    /Magnus

• mag

Medlem
    2 november, 2004 vid 19:21 som svar på: Windguru spår höststorm på måndag…

Hoppas hoppas hoppas!!!
    Vore inte dumt med en sista tur innan kylan får mig att fega ur för i år. Nu gäller det bara att hitta lite ledighet från jobbet.
    /Magnus

• mag

Medlem
    2 november, 2004 vid 10:59 som svar på: saab 93

Inte så bra då man fäller baksätets sits framåt (som då sticker upp en bit) och kan därför inte fälla framsätet så långt bakåt. Sen har jag för mig att det finns ett stoppläge i ryggstödet så man inte kan fälla så långt man vill bakåt. I alla fall på 5 dörrars modellen.
    /Magnus

• mag

Medlem
    2 november, 2004 vid 09:15 som svar på: saab 93

Den är rätt ok. Ett problem är att framstolen inte riktigt går att fälla undan om man vill lägga brädorna i bilen. Ryggstödet kan inte fällas hur långt som helst framåt. Jag har fått in två vågbrädor, 5 segel, bom master och då kan en passagerare sitta i baksätet har jag för mig. Saab 9000 är också bra att lasta i.
    /Magnus

• mag

Medlem
    1 november, 2004 vid 07:12 som svar på: Jericoacoara, Brasilien – vem vet ngt?

Det finns nog tyvärr en massa bra ställen i Brasilien! Med tanke på hur lång kustlinje de har så borde finnas massvis med spots. PlugNPlay har ju ett par fina sekvenser från några ställen bl a en ö, dock inget från Jeri. Vågorna ser betydligt större ut än vad jag sett från Jeri, fast Jeri har ju schysst vinstatistik! Och varmt är det också, tusan. Här är mest mörkt, kallt och vindfattigt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 18:17 som svar på: Segelstorlek i WA

Om du inte är tung så har du ju redan en stor vågbräda. Du vill inte både ha en stor vågbräda och ett stort segel i fina vågor, det är bara ivägen. Visst kan du få vissa dagar där du blir ensam på vattnet och få andra har tillräckligt stora segel, men 5,9 är STORT i snabba vågor.Och är det inget riktigt vågsegel utan ett freestylesegel typ så går det sönder ändå i första tvättmaskinen! 5,0 kommer du segla klart mest, satsa på att köpa ett nytt segel kring 5 kvm när ditt börjar bli slitet, 5,3 – 4,7.
    /Magnus

Sida 138 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.