Forumsvar skapade

Sida 139 av 164
  • mag

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 10:08 som svar på: Jericoacoara, Brasilien – vem vet ngt?

Flyg till Fortaleza i Brasilien och sedan 3 timmar med buss/transfertransport som kan köpas av Clubo dos Ventos för ett antal hundringar. TAP Air Portugal flyger från Heathrow. Räkna ca 7-9000 för biljett, kan ibland komma extraerbjudande lågsäsong.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 13:40 som svar på: Kap Verde (igen…)

Jag tänkte mer på vågor på KV, då gäller vintern. Vinden är dessutom bäst på våren på KV.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 11:28 som svar på: Kap Verde (igen…)

Det blir inte dyrare om du räknar alla semesterdagara som du måste köra bil 400 mil ner och 400 mil tillbaka! Antal dagar X lön=massa kosing och kortare semester=färre seglingsdagar! Men om du har sommarlov så, fast på sommaren är det ju inga vågor.Kanarieöarna kan fungera bra även på vintern och där är det billigt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 oktober, 2004 vid 09:17 som svar på: Transporter VR6 erfarenheter?

Jodå, Det är ju bara att lastbilsregistrera den så har du låg skatt på dieseln! Samma som bensin ungefär. Och omregistreringen kostar inte mer än du tjänar in på ett år.Enda nackdelen är att du inte kan ha massa säten för passagerare där bak.
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 15:05 som svar på: Challenger 2005

Achtung achtung!
    Tyskarna invaderar! Hur ska det här sluta?
    Ska ni odla en liten mustasch nu också?
    wink.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 10:18 som svar på: F2’s 2005:or

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha !!!!!!!!!!
    Djävlar va roligt. Pimpelfiske ha ha

Ölöppnare ha ha ha ha!

Glassbottom boat för turister är ju inte hälften så kul.

Skriv och tipsa F2 vet ja!
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 10:14 som svar på: Thommen brädor.

Det beror på vilken modell du köper, det fanns en för 1895 också.Waven är väl den “billigaste”.
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 08:51 som svar på: F2’s 2005:or

För tyska läderbögar är leopard och tiger aldrig fel! Ett tidlöst tyskt mode helt enkelt. Helt klart bland de fulaste brädorna någonsin, Gorilla Wave!

Men GPS måste väl speednissarna gilla. Jag saknar dock höjdmätare för alla höga hopp jag ska ladda! cool.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 10:19 som svar på: Thommen brädor.

De har höjt priset!
    1695 resp 1795 Euro inkl stroppar, fena, transport hem till dörren. Det kostar att ligga på topp!
    /Magnus

• mag

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 20:53 som svar på: Kap Verde (igen…)

Är du säker på att det inte är en barnbräda du köpt!
    laugh.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 20:52 som svar på: Thommen brädor.

Du kan väl beställa dem direkt från Proof, eller? 1450Euro eller 1550 har jag för mig att de kostar inkl moms och frakt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 20:38 som svar på: Sköna bilder

Killen jag snackade med skulle åka september och då är det troligen dyrare(?). Men januari låter lite väl kallt, eller?
    Du kanske bara skulle kolla en bokning. April -maj eller redan nu låter bättre tycker jag. Påsk kanske? Det finns ju dessutom möjlighet att vågsurfa om det inte skulle blåsa vilket är en bonus.

Ja, tusan vad många ställen man kan åka till! Vi sparar nu igen till en ny långtripp, fast det blir nog till ett varmare ställe än Tiree.
    /magnus

• mag

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 21:16 som svar på: Kap Verde (igen…)

Ja, tusan den ser helt grym ut den vågen! Soooo glassy!
    Man bör nog ha rätt bra koll på prylarna innan man ger sig på den i mast+.
    Men en dag ska även jag…kanske.
    /Magnus

• mag

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 13:45 som svar på: Sköna bilder

Grymma bilder!
    Tyckte en kille i somras sa mer än 5000kr för en husbuss under säsongen, uppåt 10 i värsta fall. Fast det var till Irland o inte Tiree. Den sista färjan från GB ut till ön vet jag inte vad den kostar. Fast i buss bor man ju billigt. O det blir sällan kallare än 10 grader, dvs ungefär som vi har det just nu. O inte nån trängsel är det heller. Fast det ser rätt tufft ut att segla där, finns dock stränder för de flesta vindriktningar och de ligger bra till för swell från olika håll.

Tydligen finns det inga träd på den ön vilket säger en del om vindstyrkan!!! Lockande!
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 11:34 som svar på: Kap Verde (igen…)

Först måste jag se till att komma ut på havet imorgon och lördag, sedan kanske jag kan skriva en rad. Fast Mauritius var så bra så det vill ni inte höra om!
    /Magnus

Sida 139 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.