Forumsvar skapade

Sida 141 av 164
  • mag

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 12:15 som svar på: FILMTAJM!!!!!!!!!

Det var väl Dunkan som hoppade genom monofilmseglen? Supercoolt. Killen framför tittar upp och då kommer Dunkan seglande genom luften och in i seglet!
    -Do not try this at home!
    /Magnus

• mag

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 19:37 som svar på: Vikt på reseboardbag.

Stämmer med ca 30kg för detta om du har en mindre bräda. Jag hade 45 kg sist med 2 vågbrädor o 3 segel 2 bommar o 2 master. Och det var riktigt lätta prylar. Packa våtdräkt o sele, fenor, stroppar o annat tungt extrapryttlit i en annan väska. Passa dig dock för förlängare o fenor o handbagaget. Just nu är säkerhetsvakterna på vissa flygplatser helt hysteriska, allt man kan slåss med tar de i beslag i värsta fall. Vaddering bör du ha extra och den väger också en del, packa in väl!
    /Magnus

• mag

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 12:48 som svar på: Nice dag!

Det kostar att ligga på topp!!! Investeringar brukar betala av sig så småningom. Alla duktiga på Torö har investerat en hel del. cool.gif Eller hur Jesper och Calle?
    /Magnus, har ännu inte investerat på Torö

• mag

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 12:45 som svar på: Per Andersson!!

Per har grym kolla på bräddesign och konstruktioner så han har nog hamnat på rätt plats i livet. Jodå, jag köpte också gärna av honom i shopen i Halmstad på den gamla goda tiden. Och så är han ju skåning!!!
    /Magnus

• mag

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 12:42 som svar på: RDM förlängare sökes / tips?

Jag lovar dig, nedhalet är INTE klent. Det är troligen marknadens bästa och sitter på i stort sett alla värstingförlängare. Jag kör segel upp till 6 kvm och har aldrig använt trissa i seglet. Det räcker med förlängare och trä genom seglet.
    /Magnus

• mag

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 13:59 som svar på: Oooops Haj

Äntligen hettar det till lite även i våra stillsamma vatten. Speciellt när man ligger där och vattenstartar… Några vidare vågor har vi ju som bekant inte (sådana kunde dock ses kunde ses i de norska filmerna i annat inlägg) men nu har vi i alla fall haj som alla andra riktiga surfställen! Kanske ett gott tecken att vi är på rätt väg? smile.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 september, 2004 vid 14:05 som svar på: Är det bra vinsurfing på TOBAGO?

Ja, det är kanon för nybörjare!!!
    Ta inte med egna pylar utan hyr på centret vid Pigeon Point. Finfina grejor har de. Det kan vara läge att boka hemifrån om du åker de populära julveckorna eftersom bokningar går före kunder på plats. Ta med skor om du har så slipper du få sjöborrtaggar i fötterna som min sambo.
    Du åker under en vindsäker period så det kommer att blåsa.
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:41 som svar på: Tåsvängen i stropparna

Då ska du definitivt prova flytta stroppen! Och att köra med vida stroppar kan kännas ovant i början men du kommer inte sitta fast så det stör och skaderisken ökar marginellt eller inget alls, är min uppfattning.Glöm inte öka framstroppen också så att du kommer närmare mitten där med.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 september, 2004 vid 20:42 som svar på: Tåsvängen i stropparna

Om det finns 2 eller 3 hål i brädan (i bredd) bak så kan du skruva stroppen mot läkanten till för att komma nära kanten, dvs montera den snett eller sidan om mitten. Fungera bra, extra bra på brädor med bred häck eller om du är lätt. Enda mecket är att du får flytta stroppen beroende på vindriktining men det är det värt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    10 september, 2004 vid 06:32 som svar på: Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?

Bra val med VW. Kanske lite förutsägbart men aldrig fel. Det finns många inspirationskällor att kolla på nu när det är höststormar och alla är på stranden. En rostskyddsbehandling är heller aldrig fel. Innan du fyller bussen med innehåll.
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:34 som svar på: Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?

Grym kvalitet på mercorna men kolla som sagt att olja är bytt regelbundet och helst att alla servicar är gjorda. Annars kan det bli snordyrt när den börjar rasa. Kolla i servicehandboken om det är kamremmar, växellådsfix eller något annat dyrt som borde ha gjorts innan 19000mil. Annars kan 73 lätt bli 93000 innan du kan dra på långresa.

/Magnus

• mag

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:28 som svar på: GBG’are till Klitmöller i helgen?

Det ser grymt lovande ut men tyvärr kan jag inte. Har prelbokat några helger i oktober. Hoppas du får någon med dig, LarsK & Co kanske?
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:23 som svar på: Stor våg?

Det är Mike “Snips” Parsons som surfar! En av de riktiga gubbarna i storavågkretsarna. Han vann väl årets största tow-in-våg 2001 eller 2002 på Cortes?
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:18 som svar på: Skall jag slå till?

Är det en Radical Wave 260 så är det en ganska trevlig och lättseglad vågbräda som tar 5,7 utan problem och med större fena planar den tidigt. Jag hade den som min stora vågbräda ett tag för 5,0-6,0 segel. Blir lite stötig när det blåser mycket, men jag väger 65 kg så det vara det som gör det. Vissa seatrend höll mindre bra, kolla om den är mjuk under padsen. Bra pris i alla fall!
    /Magnus

• mag

Medlem
    9 september, 2004 vid 06:35 som svar på: Väddö idag måste…

Tack för sköna bilder. MEN jag håller med Adde, bara för att se alla bilder måste jag byta ut mitt modem också, eller?
    Hoppas på vind i helgen!
    /Magnus

Sida 141 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.