Forumsvar skapade

Sida 145 av 164
  • mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 11:44 som svar på: Nya Naish Vågbrädor

Looking good!
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 10:24 som svar på: Korta VW T4 med förhöjt tak?

Ett Tips!
    Bygg en egen takbox (utanpå takräcket eller skruvat i taket)med ilastningslucka där du bakifrån kan stoppa in i olika smarta måttanpassade fack.

Jag tror iofs att den korta bussen finns med högt tak. Fast då måste du lasta i och ur bland all inredning. ch det är svårt att packa smart med långa saker uppåt taket till, tro jag.
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 10:20 som svar på: Mistral Heat 90 liter

Säljer inte Surfers Paradise i Varberg ut dem just nu? Jag fick deras katalog igår och det fannas massa Mistral på rea.
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 07:23 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Middles stämmer! Inget shorebreak men stora fina vågor och ganska strömt.

Det ser dock ut som om vinden mer kommer neråt Blåvand till. Man ska nog inte boka resa ännu i alla fall.
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 07:22 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Windguru ser bra ut även för Skånska sydkusten i helgen.
    Men än är prognoserna som sagt osäkra.
    /Magnus

• mag

Medlem
    22 juni, 2004 vid 07:18 som svar på: Mistral Heat 90 liter

Jag har för mig att jag körde en 8,4 och en 8,5 vintern 2003. En helt ok snabbplanande vågbräda. Inget jag tar med mig till värstingvågridning men funkar nog i Sverige. Snarare snabb än svängglad med som sagt en helt ok sverigebräda. Razor:n är betydligt bättre i sidvind och bra vågor men slöare att plana. Passade mig bättre som föredrar riktig vågridning framför bump&jump.
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 juni, 2004 vid 13:25 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Nej du, där ligger låg bara den uppblåsbara varianten sist vi sågs!
    grin.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 juni, 2004 vid 12:25 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Vi skulle kanske hänga på till Jylland. Bussen är packad, tjejen och maten ligger där bak bland alla surfrylar. Och vi har inte bestämt vart vi ska åka ännu, dvs vi åker dit kombinationen sol och vind är störst!
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 juni, 2004 vid 07:53 som svar på: Abbekås ALOHA Classic genomförs i helgen (19-20)!

Kul att ni fick vind till slut!
    Bra jobbat att försöka arrangera vågtävling i Sverige!
    smile.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    11 juni, 2004 vid 21:23 som svar på: nortwaves resebyrå?

Det är alltid billigare att hyra hemifrån, och säkrare att man är garanterad de prylar man vill ha. Om man bokar på plats finns kanske bara fel bräda och segel kvar. De har ju bara ett par stycken av varje storlek Men det är senaste prylarna, dvs skitfina grejor. Men om man har speciella önskemål bör man definitivt boka hemifrån, då är man garanterad. ca 1500kr/vecka ligger hyrpriset på (frivillig försäkring tillkommer ofta på plats).
    /Magnus

• mag

Medlem
    11 juni, 2004 vid 16:26 som svar på: nortwaves resebyrå?

Det går kanon att boka genom Tyskland. Mistral kör boende&transfer&lite lokala arrangemang o frivillig brädhyra/brädförvaring. Surf & Action m fl kör resa+boende+ ev bräda i paket och då kan man lägga till resa Sv-Ty genom dem. Eller bara boende om man åker reguljärt. Båda är bra att ha och göra med. Men som sagt gratis är det inte! Speciellt inte i Västindien där det är både varmt och mysigt. Då ska du nog kolla med de svenska som varit där länge förra vintern. Hyra hus om man är flera är ett sätt att bo billigt. Tyvärr går ingen charter dit vad jag vet utan endast reguljärt, det innebär att flygbiljetten sällan kostar under 7000kr.

Platt och mycket vind tror jag inte du hittar på många platser! Ingen vanlig kombination. Men om choppet är 25 grader eller varmare så lovar jag att det känns bra i shortsen.

Vi drar nog till Barbados över jul-nyår, ev med en tur till Puerto Rico. Bra vågsegling och bra nybörjarsegling på 2 spots. Och 25 i vattnet! Blåser ofta men inte så mycket (5,3-6,5). Och gratis är det tyvärr inte. Resa ca 8000 plus boende och ev brädhyra.

/Magnus

• mag

Medlem
    11 juni, 2004 vid 09:01 som svar på: nortwaves resebyrå?

De verkar köra sina resor med Club Mistral. Alla orter och hotell är de samma. Vi har åkt med Mistral men bokat i Tyskland direkt. Ser ut att vara samma priser också.
    /Magnus

• mag

Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:11 som svar på: portugal!!

Sök på guincho bland inläggen i avdelningen “Resmål”. Där finns massa info om Portugal.
    /Magnus

• mag

Medlem
    7 juni, 2004 vid 22:00 som svar på: Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

Och jag drog söderut, dumskalle!
    Prognosen såg lockande ut.
    Planade nån enstaka gång med 5,9. Gick upp och då PANG kom vinden men då var det för sent och jag åkte hem. Ja ja lite träning blev det…
    /Magnus

• mag

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:32 som svar på: Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

Jag är ev på g om det inte blir vågvind söderut. Jag kan säkert ett och annat grymt kastfallstrick eller en gipp eller 2!
    /Magnus

Sida 145 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.