Forumsvar skapade

Sida 146 av 164
  • mag

Medlem
    28 maj, 2004 vid 10:16 som svar på: Quatro Wave 76????

Hej!
    Jag har Q-custom på 78 liter som är tillverkad sent 2003. Men vissa jämförelser kan nog göras ändå.

En fråga innan alla som svarar spinner loss om brädshape är dock vad du är ute efter, en hoppochlekbräda, en osnhorebräda, sideshorevågridare eller en Hawaii/WAus-bräda? Hur duktih är du och vad har du mer för bräda.

Jag kan garantera att du inte blir besviken på en Quatro eftersom de är ganska lättseglade även för oerfarna seglare. Med konkaviteterna ligger de lugnt och fint och väntar på dina order. Det stämmer som Jesper säger att de planat ut produktionsbrädorna eftersom de flesta seglare efterstävar tidig planing och fart för att kunna hoppa. Vågridning i verklig mening existerar ändå ytterst sällan för normalsvensson. Men detta gäler alla märken, kommer inte seglarna upp i planing så blir de självklart besvikna! Och en hel del seglare har inte riktigt teknik att få upp “runda” brädor. Konkaviteterna är ochså lite mindre än customversionerna.

De byggs i Cobrafabriken numera så kvaliteten är säkert ok.

Jag är gryyyyyyymt nöjd med min custom och skulle mycket väl kunna tänka mig en produktions Quatro när jag ska byta igen. Går med 5,9 segel och har mest kört med 5,0 på den. Både onshore och sideshore funkar bra. Den går som min stora vågbräda för lite mindre vind, jag väger 64kg.
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 maj, 2004 vid 10:01 som svar på: Vindsäkra spot i sverige?

Norra Bohuslän helt klart!
    Och visst bör det finnas vågor för den som letar. Haby ligger nog bra till i vindstatistiken. Lyssna på sjörapporten, Väderöarna blåser alltid järnet tycker jag!
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 maj, 2004 vid 13:33 som svar på: Ny mast?

Låter som ett klokt beslut att välja vanlig mast till de större seglen. RDMs största fördel som jag ser det är mycket vind=litet motstånd och vågor=hållbar. Provade själv 370 Gulftech60RDM förra veckan och är mycket nöjd med den! Perfekt för mig som är lätt och ramlar/simmar mycket på stenar och korallrev!
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:20 som svar på: vem säljer powerex i sverige?

Simmermasterna tillverkas av Powerex och är nog identiska.
    /Mganus

• mag

Medlem
    18 maj, 2004 vid 06:51 som svar på: Bästa prognosen någonsin?

Fiskfabriken får sideonshore på nordväst då men det blir bra. Mer på nord går det bra i Klittmöller igen. Finns även fler bra spots på nordväst längs kusten. Leta på!
    /Magnus

• mag

Medlem
    18 maj, 2004 vid 06:48 som svar på: Torörapport

Inte är väl du Toröromatiker!! wink.gif
    Låter helnajs minsann. Fick 2 vågdagar förra veckan och det blir minst en till idag och kanske imorgon. Nästan som om tradevindarna hittat hit. Tänk om det var så här ljust hela året.
    /Magnus

• mag

Medlem
    17 maj, 2004 vid 20:28 som svar på: Bästa prognosen någonsin?

Oj vad synd att jag ska till Klitmöller! cool.gif
    Men jag hoppas förstås även att ni får vind på Öland!
    /Magnus

• mag

Medlem
    14 maj, 2004 vid 13:31 som svar på: Någon som surfat/seglat i Puerto Rico?

Ibland kan man (jag) blanda ihop det med Costa Rica!? Puerto Rico har grym vågsegling och de har haft WCtävling där också. Dave Kalama skrev en gång i nån tidning att det var helbra. Så jag tror den artikeln är ute o cyklar eller så var dom där på sommaren.
    /Magnus

• mag

Medlem
    14 maj, 2004 vid 13:25 som svar på: Lördag ser grymt ut på södra västkusten

Den DMI-bilden har man saknat. Tyvärr är de olika prognoserna olika ambitiösa på vinden, allt från 5 till 13. Undrar om meteorologerna korkat uppredan på fredagen?
    Det blir i alla fall ingen sovmorgon imorgon.
    /Magnus

• mag

Medlem
    13 maj, 2004 vid 21:35 som svar på: Kap Verde – Svensk researrangör??

Jag läster också i SURF om en snubbe som blev rånad på kvällspromenaden mot Ponta Preta till. De tipsade att man bör gå 2 och 2 och hålla sig bland folket på kvällen i alla fall. Fast tyskarna är å andra sidan överförsiktiga.

Vad innebär “dyrt” boende?
    Finns det bra vågsurfing för sämre begåvningar som mig själv exempelvis?
    /Magnus

• mag

Medlem
    13 maj, 2004 vid 21:11 som svar på: Gasolkök med 2 brännare, var köper jag det?

Jag kollade på det köket men de rekommenderade Classic för inomhusbruk då Valhall var för hög effekt (syreförbrukning?) för att köra inomhus, enligt Primus. Tyvärr fanns ingen som sålde det här i Götet men jag hittade ett liknande som jag ska kolla på imorgon.

• mag

Medlem
    13 maj, 2004 vid 20:53 som svar på: Kap Verde – Svensk researrangör??

Ryanairfrakt Verkar ju inte så dyrt, packa väl så går det nog bra. Jag hade för mig att Condor har Lufthansa som partner men kunde inte hitta det på nätet.

Enda nerköpet verkar ju vara om det inte skulle vara vind och vågor. Då finns det nog inget annat än strandjogging, sprit eller böcker. Och vågsurfing om det är swell förstås. Jag tror inte min sambo skulle stå ut lika många veckor här som i Karibien men kanske ett par veckor. Och det ska ju gå att segla där även som nybörjare nästan. Resmål kring jul-nyår är mest intressant med tanke på jobbet tror jag. Men vinden kommer ju i nov-dec så det borde funka. Och då är vattnet fortfarande varmt. Och vinterstormarna härjar i Atlanten 🙂
    /Magnus

• mag

Medlem
    13 maj, 2004 vid 13:44 som svar på: Gasolkök med 2 brännare, var köper jag det?

Tack!
    Där fanns mycket prylar. Jag hittade ett hos Allgas i Göteborg för 1275 men jag har inte kollat på det ännu. Slang, tub och ventil tillkommer.
    /Magnus

• mag

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:57 som svar på: Kap Verde – Svensk researrangör??

7000-7500 är nog standard för biljetter dit.
    Boende kan du hitta för 2-300/natt för 2 personer har jag hört.

/Magnus

• mag

Medlem
    12 maj, 2004 vid 10:12 som svar på: Kap Verde – Svensk researrangör??

När har du tänkt att åka?
    /Magnus

Sida 146 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.