mag
Forumsvar skapade
-
Gissningsvis Syd Afrika.
/Magnus -
Men det där var väl riktigt sjaskigt!!! Att lägga in bilder mitt i vindfattiga maj. Fy på dig!
Men snart är det vinter och då kan vi åka allesammans.
/Magnus -
Blir fordonsskatten oförändrad eller?
Jag får nog byta försäkringsbolag, jag betalar 3600 halvåret. Och kanske registrera om också.
/Magnus -
Kommentaren från Weeboy i ett inlägg angående snåljåp förstod jag inte! Varför skulle Mekonomen vara bättre än nån annan för att det är dyrare?
Tack staffan!
HCJ hade ett med hög fot för 1375 och 799 med låg fot. Låg fot borde vara bra med tanke på luftmotstånd och smidig lastning. Men kanske att takventilerna kommer ivägen för brädorna då?/Magnus
-
Och lite sugen är jag! Hoppas dina böner besannas. Annars får vi väl offra nåt gammalt segel till vindguden. Kristiflygare är bokad till Klitt i varje fall.
/Magnus -
Jösses vad mycket lattor ni har i era segel, jag räknade till 8-9 + diverse kortlattor.
Synd att ni inte hade mer vind!
/Magnus -
Kanon!
Jag har lagat många sprickor på surfbrädor och ws brädor med superlim. Om det är ett hål genom sandwichen (dvs genom ytterlager av glas/kol, genom det hårda ofta bruna sandwichskummet, genom ett glaskollager till och in till frigoliten) så kan du smälta frigoliten men om det bara är en spricka funkar det skitbra! Rekommenderas helt klart eftersom det ger sig in i sprickan och tätar o lagar. Akta så du inte fastnar i limmet bara!Använd annars epoxilim som inte smälter frigolit.
/Magnus -
Man blir självklart impad av alla dessa boys, men måste man väga 90+ som Dunki o Bringan för att kunna göra dessa trix. Det ska i alla fall jag använda som ursäkt för att inte testa!
Apropå Dunkans hopp så finns det med på en video, minns inte vilken. Så det är inget fotofejk på det grymt höga hoppet, som svar på ett annat inlägg.
/Magnus -
Tackar,
Nej ingen dropplist utan en liten kant som räcket ska greppa om när det står på taket.
/Magnus -
Men kom igen grabbar, Bringdahl gör denna aerial på invägen, inte på vägen ut!!! Och på en våg som slår ihjäl dig, inte på en Pozodyning. Bringal leder tävlingen!
/Magnus -
Satan vad den är cool!
Jag får hem och leta efter videon ikväll.Där fick vi något att träna på!
/Magnus -
Simmer hade en reklamplansch med den aerialen och den fanns med på Simmer filmen det året. Grym! Röd RRD bräda och en vitt Limited Onshoresegel om jag minns rätt.
Bringan har ett grymt bra rykte fortfarande på Maui och rider stora vågor som få andra.
/Magnus -
Tyvärr, maj är de ostliga vindarnas tid. Samma sak varje år och samma åtgärd. Åk till ostkusten eller framförallt till Skåne och segla ofta! I juni brukar det bli mer vanligt med väst igen. Norra Jylland och södra Norge fungerar också bra så här års.
/Magnus