Forumsvar skapade

Sida 148 av 164
  • mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 11:13 som svar på: Segel storlek – Perth?

Låter klokt. Ta hellre med 5,3 istället för JP70. 3 segel och en bräda, en(2?) mast och en bom. Och vipps var du under 30 kilo! Du vill ju dessutom ha möjlighet att köpa med dig några kul prylar hem, eller? cool.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 11:09 som svar på: wappa in dmi

Ericsson T300 har jag för mig den heter. Jag får upp “fel vid kommunikation, försök igen eller kollla inställningarna”. Sedan får jag upp “ogiltig sida” vid andra försök.
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 11:06 som svar på: Det finns hopp efter 40 – Cabrinha surfar 70fot

kolla billabong hemsida, på xxl länken
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 08:40 som svar på: Segel storlek – Perth?

Skrota 3,7 och ev 4,2! Definitivt 3,7 i alla fall. När jag var där så hade vi 4,0 någon enstaka dag och då väger jag 64kg.Man kan alltid spänna ut seglet max och hålla i bra mycket vind, speciellt du som har några kilo bakom bommen! wink.gif

Jag skulle nog skrota 4,2 också om ditt 4,7 är bra på att klara mycket vind.
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 08:36 som svar på: wappa in dmi

Jag ser inget alls, får felmeddelande. Och wapen på telefonen funkar bra på andra sidor. Är det rätt adress?
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 08:35 som svar på: Hjälmtips…

Gath är klart slimmast men tyvärr också dyrast. Om du ska segla i vågor, loopa mm så köp en lätt hjälm som inte samlar vatten eftersom du annars kan få sköna whiplashdrag i nacken. Det fick jag med en gammal Jofa. Galler är heller inge bra om man fastnar med något i gallret, för då får du ännu grymmare whiplashnackskador.

En fördel med Gath är att i rejäla tvättmaskinsvågor så är hjälmen så smidig att vattnet inte får tag i huvudet på samma sätt som en större hjälm. En hjälm som sticker ut från skallen ökar ytan som vågen får tag på.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:32 som svar på: Äntligen får jag plocka fram bussen!

Tack Jo, det stämmer nog ungefär. Då är det bara att klura ut eller köpa en färdig lösning för att hänga brädan/-orna på sidan av bussen. Måste finnas nån tysk som har tänkt på det tidigare? Kanske bygga en pryl som man skruvar fast på sidan?
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:27 som svar på: Övervikt – Australien

Jag skulle optimera utrustningen om det går. Kan du inte ta bort en mast, en bom och kanske ett segel? Om du har hållbara prylar annars är väl reservbom bra. Men jag tror du kan köpa billigare där, om inte priserna eller valutan gått upp. Och har du inte schyssta grejor så skulle jag köpa där istället för att ta med sånt som går sönder i första tvättmaskin! ooo.gif

Om du sen tar av alla stroppar mm så spar du ett kilo till. Och Skruva av frontbombeslaget om det går och stoppa i ryggsäcken.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:20 som svar på: Portugal?!

I Guincho nära Lissabon har du ett av få riktiga vågställen i Europa på sommaren. Och vind upp till 3,5 med en ok uthyrning. Men du får ha lite koll om du ska ut genom shorebreaket och closeoutvågorna då det är lite swell.

I Viana de Castelo uppe norr om Porto har du lugnare vågsegling/freestyle och vind på sommaren där också. Tror även att man kan hyra prylar här.

Ta med våtdräkt då det är kallt i vattnet!
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:14 som svar på: Abbekås

YES!
    Klart impad att du drar ner en torsdag! Det ska tydligen blåsa där imorgon igen. Och på lördag när jag ska till Skåne så har det slutat blåsa. Som vanligt.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:11 som svar på: wappa in dmi

Lysande initiativ men jag fick den int att fungera på min sonyericsson300 tyvärr.
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 april, 2004 vid 09:02 som svar på: Äntligen får jag plocka fram bussen!

Och hur bred är en VW-1996?
    /Magnus

• mag

Medlem
    27 april, 2004 vid 20:45 som svar på: Svenska lusekofta på Maui…

En grov gissning sisådär 15 papp, hälften flygbiljett och hälften boende o mat. Det ska i alla fall inte behöva kosta mer. Men det gäller att boka biljetter snarast för att få bra pris och plats kring jul.
    /Magnus

• mag

Medlem
    27 april, 2004 vid 13:32 som svar på: Maui har levererat!!!

Snyggt!
    /Magnus

• mag

Medlem
    26 april, 2004 vid 21:11 som svar på: Maui har levererat!!!

Kul för dig – surt för mig, eftersom jag inte kommer loss på fredag.

Prylar blev det många; bl a mast + förlängare+fot, bom och en nice Quatrocustom mm! Maui var helt rätt ställe attt shoppa på för en surfare!!! Men de dammar ju totalt igen här hemma för bövelen! Låt Jylland eller Sverige leverera snart, jag åker så fort det går.
    /Magnus

Sida 148 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.