mag
Forumsvar skapade
-
Usch och fy!
Svaga ost-sydostvindar retar galla på oss surfsugna genomfrusna svenskar. Nu har värmen dessutom ökat i vattnet och luften så man är duktigt sugen. Nej, jag har tyvärr inte seglat sedan jag kom hem från Maui. Bara klämt lite på de nya prylarna i förrådet. Vi ses på vattnet!
/Magnus Andersson -
Tack för det!
Det räcker ju faktiskt till en liten bräda med scoopet vänt åt rätt håll och lastad högt upp och fenan av. Finns det färdiga räcken att köpa i Tyskland kanske?
/Magnus -
Ja, Carin seglar men med stor bräda och i varmt vatten. Mitt mål är att hon ska få uppleva att plana i år. Då kanske hon får blodad tand?
Detv svåra är att hitta ställen med kombinationen nybörjarsurf och värstingvågor. Men ovan nämnda ställen har det så det finns ju. Nackdelen med KV är väl att det inte finns mycket att göra när det inte blåser, om man inte vågsurfar förstås. Maui m fl har ju ett liv efter surfet.
Nackdelen med att ta hem en Angulobräda förstod jag inte alls! Konstigt inlägg…
Vi får fortsätta diskussionen!
Magnus -
Sluta nu och reta oss som inte kan åka!
Jag hämtar bussen på lördag och sen är jag på G.
Kör Järn!
/Magnus -
Jo,
Tanken har slagit mig och jag har sett en del tyskar med räcke på sidan. Men Trafiksäkerhetsverket(?) har väl regler som säger att inget får sticka ut på sidan, i varje fall inte mycket?Listiga lösningar efterfrågas!
/Magnus -
Vi tittar på olika alternativ. Carin vill ha varmt i vattnet, helst mer än 24, och då ligger KapVerde på gränsen. Men det ligger bra till. Vi vill åka jul-nyår 3v eller kanske kring mars-april. Ca 7000kr kostade biljetter i år i mars. Vindstatistiken kommer över 70% mer än 4Bft i december och ökar sedan till april ungefär.
Övriga alternativ är Maui och Västindien, t ex Barbados. Problemet är att övertala några att hänga på, inte bara grabbar helst.
Och alla dessa ställen är familjevänliga!!!
/Magnus
-
Bara jag får vind så kan du få snusa! Och tack, ölen den glömde jag förstås. Den är ju kall den här tiden på året i alla fall!
/Magnus
-
Vi kollade också på Brasilien och det är inget dumt ställe. Men om man vill ha lite större vågor så räcker det inte riktigt till tyvärr. Resan längd, stimmung och värmen lockar dock och så är prisnivån bra förstås.
Det går för övrigt alldeles för lite charter till MAui! Kap Verde är grymmebilligt och har segling för alla utom hårdvindsfantasterna och står som hett ett alternativ till vintern.
Spara spara! Maui – here we come
/Magnus -
Men Masse,
Vad ska du i Guincho o göra när Maui finns?! Bra är det säkert men hur bra i jämförelse. Tittade du egentligen riktigt noga på bilderna. Ta en titt till vet ja!
/Magnus -
Go Calle Go!
Vi blir inte alls avundsjuka, inte alls.
/Magnus Andersson -
Jag har en del polare som åkt mycket till WA. De har fraktat dit prylarna separat med fraktbolag för att slippa strulet på flygplatsen. Och det blir billigare och priset är garanterat. Plus att prylarna ofta är dåligt försäkrade på flygbolagen. När vi åkte hem från Maui sist fick jag skriva på en försäkran om att jag tog risken att prylarna gick sönder, och flygbolaget lovade bara att de kom fram =ingen ersättning vid skada! Och då betalade jag ändå 190USD.
Så om du vill köra safe och kan vara utan prylarna några veckor hemma innan och efteråt så skulle jag kolla fraktpriserna redan nu. Skicka med lite marginal även om de lovar exakt leveransdatum. Man vill ju sticka iväg direkt och inte strula med fraktbolaget. Mina polare har skickat från Landvetter, minns inte med vilket bolag, inte DHL eller UPS utan ett mindre var det i alla fall.
Lycka till!
Magnus -
Jag är klart imponerad!!!
Jag har bara en undring. Min fenor måste skruvas fast rätt rejält för att inte glappa. Kommer muttern att hålla för att dra hårt, trots att den är tunnare=mindre gängyta. Eller kan man få en bricka i normaltjocklek?
/Magnus -
Sydlig vind!
Nu blev till och med jag intresserad. Att slippa åka ned till Lejet eller ändå längre söderut i jakt på fina vågor hinner man ju inte efter jobbet. Jag har också hittat ett ställe för sydlig vind mellan Varberg & Göteborg. Undrar om det är samma?Ge oss en ledtråd – Ligger det på en ö eller fastlandet?
/Magnus
-
Jag tror de blev inspirerade av succén förra veckan. Om ni inte kollat in – ett tips: Filmer från kval, semi och finaler fanns även att se på HighTV, se länk från menyn “Hem” på denna konf. Låg ute på hightv:s sida förra veckan under “Highlights”
Grymt skön segling! De gamla gubbarna (över 30) håller än tack och lov!
/Magnus -
Surt som fan är det!
Självrisken på LF är 33% av repkostnaden men lägst 1000kr. Det fick jag punga ut med i höstas på min nyinförskaffade buss då en pundare slog in bakrutan. Han hittade förstås inget han ville ha eftersom det bara var surfprylar där men han skulle tvunget göra inbrott ändå. Sååå djävla onödigt. Min gamla saab var så enkel att bryta upp så där slapp dom slå in rutan. Men mina gamla kassettband skulle den tjuven förstås stjäla. Högt andrahandsvärde eller???? Dumskalle. Men självrisken var så hög att jag aldrig kunde anmäla det till försäkringsbolaget utan fick köra olåst i fortsättningen.Garage är ingen dum grej! Får väl köpa hus och bygga ett.
Sen har det varit inbrott i min källare ett par gånger. Men de har hittills aldrig tagit surf eller skidprylar tack o lov. Tur att det är så dålig hälerimarknad för surfprylar.
Flytta som sagt!?
Magnus