Forumsvar skapade

Sida 152 av 164
  • mag

Medlem
    4 februari, 2004 vid 07:34 som svar på: Båtmässan GBG

Wallen har erbjudande, kolla annonsen uppe till höger.
    Jag har dock inte varit där än så jag vet inte vad de visar. MegaScene visar lite Naish kite o kanske ws brädor.
    Någon som varit där?
    /Magnus

• mag

Medlem
    3 februari, 2004 vid 21:49 som svar på: Sekvensbild av Stefan Kläppe

Som Masse skrev:
    Stefan har fotat en skön sekvens på Remko de Werd(o):
    =Stefan fotograf och redigerare.
    Rätt ska va rätt!
    Magnus

• mag

Medlem
    30 januari, 2004 vid 12:59 som svar på: AB+ Freestylebräda

Tack, Masse det var det jag menade med Anders också. Många kan segla men få kan förstå vad som påverkar en brädas egenskaper. Och att Anders kan testa tillräckligt på land i huvudet och vattnet är jag övertygad om. En pushloop har ju mindre att göra med freestyletrickningsegenskaper tycker jag i alla fall. Och att Wenzel är bra i vågor det vet jag, har också sett honom. Men den här lilla diskussionen handlade mer om att det vore kul att se mer av den nya AB+ brädan som jag är övertygad om är bra, frågan är hur bra?

Med hopp om värme snart!
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 januari, 2004 vid 10:15 som svar på: 04 vågis tester…

Aj aj aj, du blir farlig det hör jag! Fuskträning. Det är bäst jag går ner till gymmet och går upp lite jag med tydligen. Låter som om vikterna snart tar slut om du tar 140 kilo!
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:11 som svar på: 04 vågis tester…

För tusan Ola!
    Har du lagt på dig några kilo med julmat!? Snart planar jag tidigare än dig. Tänk på den byiga vinden på Hookipa, hur ska du ta dig ut?
    smile.gif
    /Magnus

• mag

Medlem
    30 januari, 2004 vid 07:41 som svar på: AB+ Freestylebräda

Tror du Richardo Cambello shapar sina egna brädor. Eller Josh Stone, eller Jonas Cabellos, eller Tonki Frans! Nämn en av killarna i frestyletopppen som shapar brädor!
    Hur många trick sätter Sebastian Wenzel, Rick Naish och Werner Gnigler?
    Hallå vakna! confused.gif
    /Manus

• mag

Medlem
    30 januari, 2004 vid 07:36 som svar på: Vad är detta för gryyyyymmmmt trick???

Det är ju ALDrig några vackra groupisar när det är storm och spöregn! Kvittar vilka trick du lägger på! Skitsport!
    Magnus

• mag

Medlem
    29 januari, 2004 vid 21:36 som svar på: AB+ Freestylebräda

Nej helt riktigt, den är ju ny 😉

OCH! Även om han inte är vassast på freestyle så har han arbetat med bräd- och segeldesign i 20 år! Borde räcka för att få fram en bra bräda, tillsammans med nån tonåring som trickar, eller? De som arbetat med Anders lovordar hans kunnande på segel och brädområdet.

/Magnus

• mag

Medlem
    29 januari, 2004 vid 15:55 som svar på: Köpa ny fena eller mast?

Kolla styvheten först, det kan finnas 430 som passar. Om du inte tänkt köpa större segel i framtiden utan snarare mindre så har du mer nytta av en 430cm.
    /Magnus

• mag

Medlem
    29 januari, 2004 vid 13:58 som svar på: 04 vågis tester…

Det var jag som kallade mig Magnus i inlägget, glömde logga in.
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 januari, 2004 vid 21:27 som svar på: Ramla i masthögt?

Nja!
    Det där med att ramla på vägen in kan vara riktigt smärtsamt, minst lika illa som på vägen ut tycker jag.

Om man som Lars och jag timar vågen sent och får den in i seglet backwind i bottensvängen är det inte helt mysigt. Dvs du hinner inte riktigt upp på vågen innan den bryter rakt in i seglet. Då får man riggen boxad i ansiktet, masttoppen sätter sig obönhörligen i revet/botten och man hamnar under hela utrustningen i vågen. Med luften i lungorna bortboxad och i värsta fall kvar i stropparna och eller hängselen fastnar så tumlar man sedan runt. Är det riktigt grunt så hamnar man då i revet med utrustningen över sig, vilket inte brukar vara alls bra för hälsan. Eftersom masten/bommen hamnade i revet så knäcks den eller bommen självklart osv osv. Har hänt mig flera gånger varje säsong, dock bara en bom knäckt på Diamond Head och en mast i Hanstholm i denna manöver. Och så länge det är sandbotten klara man sig oftast rätt bra om det inte är stort!

Fast med rätt timing blir det ju sådär helt underbart, en av anledningarna till att jag fortfarande seglar!
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 januari, 2004 vid 21:07 som svar på: Köpa ny fena eller mast?

Maaast!
    Om du kör på glasfibermast så skulle jag raskt springa iväg och köpa en kolfibermast. Det ger ett otroligt lyft åt seglingen faktiskt. Ju mer kol i den desto bättre men redan 30-40% kol ger en HELT annan känsla och nytt liv åt dina båda segel. Mer kraft går ner i brädan med en bra mast. En 430 skulle nog passa i ditt fall, eller en 400 med lång och styv förlängare eftersom du är ganska lätt. Då funkar en kortare och mjukare mast också. Om du vet hur masten har behandlats eller känner säljaren så kan du köpa begagnad mast men akta dig för väl använda kolmaster med slagmärken etc.

En mindre fena kan du köpa begagnad för 200spänn så småningom.
    Mindre segel och mer vind= mindre fena
    /Magnus

• mag

Medlem
    24 januari, 2004 vid 11:31 som svar på: Mauritius?

Ja, det är rätt dyrt!
    Seglar gör man bara vid La Morne vad jag vet och där finns bra förhållanden för ALLA, från ren nybörjare till Josh Angulo! Just vid La Morne förstärks vinden lokalt. Bra vind året om men mest mellan maj-sept. 22-24 i vattnet, 24-30 i luften. Kallast när vi har sommar. Ett av världens få riktigt bra ställen med vind året om och förhållanden för alla seglare.
    Läs mer på:
    http://www.sportif-uk.com

• mag

Medlem
    23 januari, 2004 vid 09:41 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Häng på vet ja!
    Jag har faktiskt lite funderingar på det, där är bra där i feb-mars. Vore inte dumt att testa innan man köper. Men just nu är min arbetssituation tyvärr oklar för våren så jag kan inte boka förrän nästa vecka. Om det inte blir Maui så blir det kanske dit, eller i värsta fall Kanarieholmarna. cool.gif Dagens I-landproblem!
    /Magnus

• mag

Medlem
    23 januari, 2004 vid 09:25 som svar på: Kitesurfing på Tobago

Jag tror inte det går att hyra då de helst inte vill ha dit kreti o pleti som brötar runt bland turisterna med linor o drakar. Däremot riktigt fina vindsurfingprylar går bra att hyra på Pigeon Point, om de inte är förbokade.

/Magnus

Sida 152 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.