mag
Forumsvar skapade
-
Jag tackar och bugar – Nu blev man glad hela dagen!
Merkus vågrider grymt bra med Culten, något han iofs hade gjort med andra brädor också. Och den axar upp snabbt för hopp. Men HCW kan jag tänka mig att köpa själv om det hade varit aktuellt.
/Magnus -
Sluta upp med alla fina bilder nu då!
Skryt lagom om gamla meriter!😉
Magnus -
Hej Lars!
Kolla först med Mackan som körde hela förra säsongen på WaveCulten och inte HCW, men har seglat båda i Sverige och Sydafrika. Han kan säkert förklara lite skillnader mm. En WaveCult 2003 tror jag är en kanonbräda likaså och du kan köpa dem billigt nu på konfen. Surf gillade HCW men den var klart bäst i riktiga vågor, rida i sideshore, inget Sverigenormalfall alltså. Men det är en kanonbräda för vågridning helt klart, som RRD alltid är tycker jag. Även om jag köpte en AB+ sist! -
Beror självklart på var du ska segla, brädtypen och hur duktig du är.
Men en bra regel kan vara att hålla sig +/-5 liter från din vikt, dvs mellan 80 och 90 liter i ditt fall.
Mycket vind/jämn vind/sideshore/snabba vågor=mindre bräda. Långsamma vågor/byig vind/onshore/lagom med vind=större bräda.Sen beror det självklart på brädan men om du väljer 75 liter tror jag definitivt du kan bli mer besviken än om du väljer 80/85 liter. Och du får plana mer sällan helt klart. Har du en freestylebräda så kan du gå ner i storlek eftersom du kan segla hyfsat i småvågor med freestylen. En del av de breda nya vågbrädorna kan du också gå ner i volym på, bredd planar upp bra.
Jag kör med 2st, 70 & 78 liter, vilket är lite stort för mig (65kg) men eftersom man sällan har grymma förhållanden så är lite volym inte fel.
Lycka till! -
Sjysst!
Killen som alla räknade bort när han började festa och drick på heltid. Vem trodde väl det för ett par tre år sedan. Och som sagt rida vågor det kan han. Skitkul!Hans brädor finns på nätet sedan ett bra tag.
http://www.anguloboards.com/
Två våglinjer, Chango & Migc, varav en byggs på Gran Canaria hos Dunkan och den andra byggs av nån annan som jag inte minns. Bra med fler märken som konkurrerar med de stora drakarna.Och en lite segeltillverkare får visa framfötterna vilket också gynnar branschen, Ezzy Sails. Legendariska vågsegel som pallar det mesta, får ofta bra surftestresultat i vågor. Har tyvärr aldrig provat dem själv.
Han bor numera på Kap Verdeöarna med sin familj och rippar Punta Preta så ofta det går. Så jag instämmer, go Josh go!!!
-
Brädorna 2004 finns även i en normal/billigare version.
I de fall det står en begräsning på brädan så kan du nog glömma alla rättigheter, du köper och använder på egen risk. Detta har stått på t ex cykelramar (bara för cyklist under 60kg etc) och på RRD så står det (Only for comp use etc) Så om du köper brädan kan du inte komma dragande med skaderekalmationer efteråt. Oavsett köplag skulle jag tro.
Det kostar att ligga på topp!
/Magnus -
Lysande initiativ,
speciellt eftersom jag var sjuk i onsdags och inte kunde komma och kolla på filmen./Magnus
-
mag
Medlem25 september, 2003 vid 19:30 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Jag blir helt sjukt avunddsjuk på era fina bilder från seglingen. Jag visst att ni hade fina vågor på Torö men dessa båda länkar är bland det bättre jag sett. Det är ju RIKTIGA vågor på bilderna och får många av våra s k vågor på Västkusten att bli små. Det kan bli dyra bensinräkningar i framtiden helt klart! Jag är supersugen på att testa Torö!!!
/Magnus
-
Jag kan intyga att brädorna såg fina ut och marcus verkade inte tveka på vattnet.
Förra årets Limited edition av Hardcore Wave såldes utan garanti (vägde klart under 5kg). Dessa tog Marcus inte in till Sverige och de användes mest av tävlingsseglare. Det går ju dåligt att sälja en bräda utan garanti nämligen. Garantigegränsningen stod tydligt på RRDs hemsida under aktuell brädtyp. Så om det finns några begränsingar så bör det stå på hemsidan. Fast jag betvivlar att Marcus vågar sälja brädor till normalseglaren utan garantier, eller?
/Magnus -
Om ett helt år får jag åka. Den som väntar på nåt gott etc.
Men visst är det synd att klaga.
/Magnus -
Visst är det underbart med 8kr för en dolares!
Fast jag undrar vad den står i om ett år när vi ska dit?
Har hittat lite boende kring 45US/natt för 2 pers i lägenhet. Verkar vara svårt att komma ner lägre om man inte är fler och inte vill bo på vandrarhem och dela boende med andra.
/Magnus -
mer tips!
Surfbutiken säljer ut sina RDM för ca 2900kr, se grön annons högst upp. Lätta och 100% kol verkar det som./Magnus, ännu inte sponsrad!
-
Väst med huva är kanon, täcker dragkedjan vilket ger nästan tät dräkt. Och extra värme runt midjan gör gott.
/Magnus -
Tack, kanonlänk!
Verkar blåsa lika ofta fast lite svagare passadvind. Passar dock mig som är lätt.Ska man ta med egna prylar eller köpa ett helt nybegagnat kit där? Vad kan man göra bäst delas på, segel eller brädor?