Forumsvar skapade

Sida 160 av 164
  • mag

Medlem
    10 september, 2003 vid 20:08 som svar på: Surf över jul och nyår?

Barbados är bra om du har stor plånbok, räkna med 8000 för flyg och 500-700/natt för boende om du inte orkar leta. Är ni två är det enklare att hitta boende och priset halveras. Rekommenderar verkligen Coral House 300 m från Silver Sands strand! Coolo stämning på ön men prisnivån är i klass med Norge tyvärr.

Sjysst vågsegling i sidvind med 5,5-6,0 segel och 1-3 meters vågor. Kan bli masthögt om det är stor swell men det känns aldrig riktigt farligt. Revet är inte supergrunt och vasst och man kan segla innaför revet om det är för stora vågor. Segla med short, det är 26 i vattnet!

Även slalom / nybörjarsegling i Oistins 2 km bort.

2 sjyssta Mistralcenter och ett F2 center(Brian Thalmas)
    /Magnus

• mag

Medlem
    10 september, 2003 vid 19:59 som svar på: Var bo på Maui???

Hur länge är det vindsäkert på hösten då? Den klassiska vågtävlingen går väl i slutet på oktober eller början av november. Men är det lika bra mitt på hösten som mitt på våren?
    /Magnus

• mag

Medlem
    7 september, 2003 vid 12:34 som svar på: NM i freestyle

Ojämn vind gjorde att de bara seglade Expression session, 2 kvalheat och en final. Mads Björnå före Lars Pedersen, även dansk seger i kite och Formula! Idag söndag tror jag det blåser mer så det bör seglas freestyle igen. Igår var vinden mellan 3 & 7 m/s = kass!

• mag

Medlem
    6 september, 2003 vid 07:51 som svar på: Var bo på Maui???

Grymt bra tack!
    /Magnus

• mag

Medlem
    5 september, 2003 vid 08:59 som svar på: Var bo på Maui???

Hur säkert är det att bo på vandrarhem och var kan man förvara den dyrbara och otympliga utrustningen?

US 12/person = 24 per natt för 2 personer?
    /Magnus

• mag

Medlem
    2 september, 2003 vid 20:15 som svar på: Var bo på Maui???

Tack för tipset!

• mag

Medlem
    2 september, 2003 vid 07:57 som svar på: Räcker det med en bräda i Sverige?

Det är stor skillnad på RRD de senaste åren. MPE linjen var det första klivet mot nya generationen bräda, därefter WaveOne och senast den nya Cult-linjen och Hardcore. Du skulle bli överraskad om du provade en av de nya, jämfört med din. Därmed inte sagt att 98an är en dålig bräda, tvärtom. MEN klart trögare än de nya och den svänger heller inte lika bra. Att vikten minskat mer än 1 kilo gör också stor skillnad i planing, hopp och sväng. Dessutom håller de bättre, jag hade en del kompisar som körde sönder sin gula favorit. Själv har jag seglat RRD sedan 97.
    /Magnus

• mag

Medlem
    1 september, 2003 vid 13:51 som svar på: små revor i seglet

Torka med sötvatten och tejpa på båda sidor om seglet med Biltematejp/packtejp/silvertejp eller liknande. Funkar skitbra!
    /Magnus

• mag

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 07:39 som svar på: RRD MPE

Ja, Culten är enklare för “nybörjare” i vågor. 74 liters brädan har nog någon liter extra i verkligheten och det är en bra bräda. 5,0 funkar men den är tunn i aktern. Trögare att få upp i planing än Culten och stannar snabbare i sväng om du inte är duktig. Den svänger dock betydligt bättre och är bättre i riktiga vågor och sidvind. Du blir inte missnöjd med någon av brädorna fast Culten lär du dig segla snabbare och planar enklare. Har själv kört båda i alla typer av vågor och det är riktigt bra brädor!
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 14:21 som svar på: Shorts över våtdräkten?

Underbar historia!
    På med brallorna
    /M

• mag

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 12:57 som svar på: foreca, borrby sandhammaren imorgon fredag

Löderup ligger innan Sandhammaren mot Ystad. Funkar på sydväst-väst
    Jag har seglat Sandhammaren på sydväs och det går bra, dock långt att simma om du dummar dig och det är ganska strömt kring hela den udden. Mer ström ju mer det blåser men det går alldeles utmärkt att segla där. Finfina ständer!
    /Magnus

• mag

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 12:31 som svar på: foreca, borrby sandhammaren imorgon fredag

Kanske prova Franks udde?
    Sydkusten har många bra ställen, åk och leta
    /MAGNUS

• mag

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 20:42 som svar på: Västkustrapport

AB+ seglare är alltid välkomna!
    😉
    Även om det var Mackan som stal showen med snygga bakåtloopar och kraftfull vågridning, med toköverriggat 4,1kvm. Tack för det!
    /Magnus, fortfarande träningsvärk

• mag

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 14:18 som svar på: Spricka i min Tidalwave 430….vad göra?

Du kan laga med snabblim (sekundlim eller likn), precis som killen med spricka i brädan i inlägget idag. Håller förvånansvärt bra. Sekundlim som torkar direkt. Häll i sprickan i ett par omgångar. Köp den lättflytande varianten så att den tränger in i sprickan. Laga idag och segla imorgon! Belasta inte direkt, det håller bäst om det får efterhärda.

Men jag skulle nog byta den delen av masten så snart jag har råd speciellt om du seglar i vågor eller där det inte går att ta sig i land enkelt. Ibland säljs halva master av folk som brutit andra delen.
    /Magnus

• mag

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 14:13 som svar på: skada på bräda

Köp snabblim, typ torkar på 20 sek. Häll i sprickan och VOILA! Klart att segla. Överblivet lim torkas av med papper efter en kvart. Det torkar nämligen långsamt utanför sprickan. Fastna inte med fingrarna i limmet, det torkar på 5 sek! Jobbigt komma til akuten med brädan på handen.
    /Magnus

Sida 160 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.