mexi_
Forumsvar skapade
-
Åk till skidsport i bromma, där kan du få klämma rejält på grejjorna och snacka surf lääängee
-
Brädan gick av precis framför bakre padsen. Har/hade en fanatic gecko och har för mig att jag läst att fler råkat ut för samma sak. Har svårt att se hur jag kan laga den. Underdelen av brädan sitter fortfarande ihop medan överdelen gått av, den påminner om ett gångjärn och det var precis så det kändes när den gick av. Undrar om det skulle gå att laminera översidan och kanterna och få det att hålla…tveksamt
-
Jajjemen det var lätt en av de bättre jag haft där, synd att jag lyckades hoppa sönder brädan, blir en ny inom kort. Bilder någon?????
-
Du kan inte bara använda väv, den är jättetunn, jag har använt BÅK-tätskum ett antal gånger, det finns på sprayflaska och expanderar kraftigt när man sprutar ut det. Därför måsta man vara försiktigt om man skall fylla ett hålrum och inte trycka in för mycket…….I ditt fall så kan du trycka i lite typ tandpetare och spruta på skummet, när det härdat så kan du enkelt skära med varm kniv eller glödtråd så att du får en jämn yta. Efter det laminerar du med väv och epoxy, kommer att bli fin-fint!
-
Jag fick tips om Bostik A3 här på konfen och det fungerar utmärkt!!!
-
Det är lite struligt med mittmotorn, men man får skruva loss en del inredning (stolar, matta, konsoler) för att komma åt. Jag har bytt tändkablar och det gick bra, skall byta stift snart. Det sitter platinastift så de behöver bara bytas var 10-tusende mil. Jag har haft väldigt lite problem med bilen, har bytt bromsbelägg, bakdämpare, och gjort service och har haft bilen i 5 år. Den drar ganska mycket bensin, 12-14 liter per 100 km.
Min har gått 23000 mil och jag har en kompis som har en 90:a som gått 29000 mil, båda går lika bra.
Det enda är rosten som börjar att komma ordentligt runt hjulhus, bakluckekanten, och trösklar.
Min kompis har bytt en del bromsrör, så det åker jag nog också på. -
Japp, grymt nöjd med den, börjar dock kosta en del nu. Det är en 91:a så en del rost börjar att komma.
Får med lätthet in 3-4 uppsättningar brädor och riggar.
Har inte använt takräcke de senaste åren…. -
Jag har hela bilen full, är bra sugen, men det verkar ju som att det skall lägga sig i eftermiddag.
Det skulle var kanon om det gick att köra lite på riddarfjärden, mitt bland alla köer…….. -
jag kommer nog dit en stund på morgonen innan jobbet…….hoppas……
-
Jag körde 5/3-dräkt med skor och utan vantar i Björkvik på långfredagen, fungerade mycket bättre än väntat, frågade en dykare i söndags och han sa att det var 4-5 grader…..
-
mexi_
Medlem15 april, 2004 vid 12:35 som svar på: Lite bilder från premiärsurfet i Björkvik i helgenja, fast den har aldrig gått så bra som nu, kör på 39 cm fena och lätt överriggad med 8.5 som dessutom är placerad så långt bak som möjligt så jag får riktiga släpp med den, den nya fenan lyfter upp brädan på ett skönt sätt som jag inte varit med om tidigare. Gipparna är så där, men det är ju jag också………
-
Jag läste i ett nummer av Windsurf att man skulle hänga i riggen som en apa, dvs böja rejält på knäna, ha raka armar och huvudet i höjd med eller under bommen. Detta för att få tryck i seglet. I från detta läge kan man sedan pumpa sig upp mot bommen för att få släppet.
Låter helt sjukt, men jag provade det i fredags och det blev ett helat annat tryck i grejjorna när jag “aphängde”, behövde nästa inte pumpa alls.
Någon mer som har erfarenhet av “aphänget”…..
-
mexi_
Medlem15 april, 2004 vid 10:09 som svar på: Lite bilder från premiärsurfet i Björkvik i helgenLängst ut på ingarö ligger Björkviks brygga, till höger om den ligger den lilla stranden, Björnö är naturreservat och inget vidare att ta sig ut på, det går inte att köra bilen så långt.