

mick
Forumsvar skapade
-
Hej, jag gjorde liknande observation som du, Stefan, sist jag skulle köra ett lugn träningspass på 5000. Hade haft lite känning i ryggen så jag ville inte satsa på rekord. Den lugnare attityden resulterade i längre drag; jag sträckte mig alltså längre fram och drog längre bak. Sluttiden blev 18.36, alltså bara 20 sek. från mitt PB. Så jag tror helt klart att man skall satsa på längre drag när man skall öka farten, inte öka tempot. Vill man öka frekvensen så är det förmodligen på vägen fram man skall öka för att motståndshjulet skall tappa så lite fart som möjligt.
Jag brukar också byta grepp emellanåt; ena handen uppåt och andra nedåt för att få mer känsla av att hålla i en bom – kanske inte ett tekniktips men bra för psyket och målbilden 😉
// Mick
P ? S. Vet någon om något av Stockholms SATS-gym har enConcept2 med PM3- eller PM4-dator?
-
Yes, då var man med i matchen. :blush: Lite julmat runt buken så man får lite tyngd att lägga bakom så skall man nog kunna pressa tiden lite till.
Kilometertider:
1000m 3.25 (Blodsmak)
2000m 3.45 (Ögonflimmer, pipljud från strupen)
3000m 3.55 (Tänker ge upp men en snygg sak äntrar maskinen bredvid)
4000m 3.50 (Hon sitter kvar)
5000m 3.40 (Hon sitter kvar)Grymt bra initiativ med den här tävlingen förresten! Tack för sporren!
Mvh Mick
-
argulander;590179 wrote:Ser ju bra ut än så länge, då ses vi.
Klas
Ser fortfarande bra ut 😀 Vi ses. // Mick
-
Jag drar också till Dalarö. Är där ca 9.30.
// Mick -
Attans! Kom inte loss pga sjukt barn. Berätta gärna hur bra det var så man vet hur bitter man skall vara.
// Mick
-
Hej!
Jag kommer loss först efter lunch. Är där senast 13 och kör tills det mörknar.
// Mick
-
Jag är på vattnet senast 13 och kör tills det mörknar.
// Mick
-
Siktar också på att vara där vid 10.
// Mick -
Tack för tipsen! Hade gärna hakat på men en blindtarmsoperation kom emellan. Måste läka några dar. Hoppas vinden håller i sig till slutet på veckan.
-
Tjena! Jag kör Gålö/Skälåker mellan 12 och 15. // Mick
-
Hej, jag dyker också upp där vid 12-bläcket. (Om proggen ser lika bra ut imorgon bitti)
MVH / Mick -
Det blev två timmar vid Ålsten igår mellan 10-12. Gick i vid A och körde först vid sträckan B men det var inget vidare drag så jag kryssade upp mot C där det såg ut att gå mer vitingar. Och där var det mycket bättre tryck och hyffsat stabilt. Förmodar att vinden stabiliseras i rännan men sedan späds ut när den kommer ut till B. Lite märkligt eftersom det skulle vara NV men man kan ju inte lita på inlandsvindar. Hursomhelst så blev det nästan 25knop. Bättre än ingenting en halvtaskig dag på mälarn.
Nästa gång hoppas jag på sällskap på vattnet och i pizzerian.
/ Mick
PS. Zucko, nästa gång gör jag dig gärna sällskap vid båtklubben. PMa ditt nummer så kan vi höras på mobilen så kan du haka på ut till Dalarö eller annan skön spot nästa gång det passar.
-
Hej JPS
Jag har kört några gånger i de här vattnen men har då gått i vid Ålsten (A i bilden) Idag när vinden skall vrida upp mot NV är Ålsten bättre än solviksbadet (B). Det är som sagt byigt som satan men bättre än inget.
Jag tänkte prova en sväng nu med 128L + 8.8. Om jag får sällskap bjuder jag på pizzalunch på Stockholms bästa pizzeria. (erbjudandet gäller alla) :santa:
Mvh / Mick
-
Tja,
jag tänkte också köra Torö hela dagen. Siktar på att vara där vid 10.Har inte kört där förut men det skall vara platt och fint bakom landtungan mellan kärringviken och gubbviken. Men se upp för sten på kärring-sidan.
// Mick
-
Hej!
Ledsen att jag inte dök upp. Jobbet drog ut på tiden och sedan tog det en evighet att ta sig ur stan pga toppmötet och hjälp!-svininfluensa-jag-vågar-inte-åka-kollektivt-jag-tar-bilen-istället-köer.
MVH / Mick