Surf4Life
Forumsvar skapade
-
Nu kan man eventuellt nå upp till 100 sessions i år om det vill sig väl.
OBS! Endast för statistik-nördar!
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiZjIwNjE3MTYtOGRmYy00YTgwLWJmN2QtZWNlODMxOTViYTU3IiwidCI6IjQxODc1ZjJiLTMzZTgtNDY3MC05MmE4LWY2NDNhZmJiMjQzYSIsImMiOjh9 -
Nope, den är icke påträffad än. Tackar för frågan och hjälpen.
-
Jag får göra ett förtydligande här. Rigg och sele låg på tork bakom bilen medan jag pratade lite skit med kompisen. Detta var kanske mellan halv fem och tio i fem. Klart jag hoppas på att jag var mer glömsk än vanligt igår men det verkar inte så just nu. Jag trodde såklart att jag redan slängt in den i bilen vid avfärd.
Jag skulle vilja ha kontakt med min bilgranne från igår som har en mörk pastellgrön kärra (sannolikt Opel kanske årsmodell runt 2000) ifall han inte finns här på konfen. Han kan ha lite information där. Det är inte vanligaste färgen på bilen så hör gärna av er om ni vet vem det kan tänkas vara och om ni kanske kan be honom kontakta mig.
Den är köpt utomlands och jag har inte sett modellen här i Sverige samt att den har ett extra tillbehör.
Tacksam för tips!
Mikael
0703/633 471
-
@Herr Pelegrin 741354 wrote:
Vilket företag menar Du?
Tack 😆 jag avser sista posten, dvs roho.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Hmm, jag skickade frågor på tre-fyra NP olika segel som jag hittade på hemsidan. Det visade sig att det fanns inga av dessa hemma. Men han kunde ordna Goya istället. Jo, tjena mastkurva…
Kompisen har precis samma erfarenhet.
Men hittar du rätt segel så visst! -
Vad menas med Inköpspris eller billigare? Jag trodde att avsikten var en prisjakt/pricerunner variant för surfers. Dock får man nog inrikta sig globalt om man ska få någon vettig volym antar jag. Känns något smalt för en svensk marknad kanske?
-
Jag har kört med dom ION handskarna sista månaden och greppet är det inget fel på och likaså värmen är helt ok. Men sömmarna har redan börjat ge sig rejält efter 2-3 sessions. Så kanske inte mest prisvärda handsken. Nu är det ju inte slitage så det går säkert att reklamera, men alltid tråkigt att behöva göra det såklart.
Jag är heller inte kompis med Dakine CWM och klippte också upp mina. Tror att lägga lite klet i greppet kommer underlätta som erree föreslår.
Generellt tycker jag dock att det gäller att köra på med handskar och helt enkelt träna upp armarna med handskar. -
Så jivvla grymt!!
-
Jag kör också Tesa tejpen Electric nämnde och det funkar väldigt bra på områden som inte är för blandat mellan typ dacron och monofilm/xply lr annat.
Om jag måste sy något, exempelvis lattficka lr mastficka, så använder jag tandtråd efter tips från en kompis. Funkar förvånansvärt bra.
Har funderat på att kombinera båda varianterna någon gång men inte provat än. Eventuellt skulle man kunna göra det i ditt exempel för att få struktur och tejp att sitta kvar. Dock tveksamt om man vill köra nål och tråd genom xply-delen där… -
Måste ju dra in klippet från live streamen åxå 🙂
http://www.continentseven.com/triple-forward-loop-philip-koster/ -
Surf4Life
Medlem27 januari, 2015 vid 13:47 som svar på: Beware of the marketing – Be real with yourself…Seglade lite KS3 hos Kauli förra året och det jag då upplevde som lite läskigt var att den var klart ostabil clew first jämfört med Fly och Firefly som fanns för utlånging (även då jämfört med Firelight som jag kör här hemma som referens). I Gostoso är det side off så en gissning är att det går att få neutralt på ett effektivt sätt för dom förhållandena istället. Men i onshore Vbg/leijet så blir det ju lite mer av clew first… Latterna gör sitt på stabiliteten i det läget iaf.
Det bör även tilläggas att jag inte är någon bättre vågseglare 😀 -
Ahh d såg inte ut å ståppa dajj ändå mr switch kåno 😄
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Kolla vikten på Aeron bommarna bara! Min mcs29 väger mer än v-grippen, dvs tre kilo. Ska väga 2,3. Såklart vägd utan tampar och tillbehör. Jag gillar inte framstycket 100 heller. Händer att jag klappar upp den vid sidskifte, ex ena hållet vid vulcano.