nikke
Forumsvar skapade
-
Hela versionen, den var så bra så jag kopierade allt! 🙂
Taking Care of Your Mast
Restating the obvious: Avoid impacting your mast with objects that can damage it: cars, racks, rocks, reefs, kite surfers, etc. Think of the mast as an egg, really super strong until it has a crack in it.
Don’t get burned: Keep out of the sun—though UV-resistant, masts can get sunburned and weakened from exposure to the sun’s rays. We recommend only sailing in the shade; Holland and England are great spots to sail in this respect.
Sail Safely
Windsurfing is fun. If you didn’t know that already then you wouldn’t have liquidated a significant portion of your assets to go to Maui last year. But it can also be dangerous. Here are some hints for optimizing safety on and off the water.
Mast-Related Safety
Sailing in an electrical storm is like walking around in a field with a lightning rod—don’t do it. Carbon masts are electrically conductive. Also take care not to rig or sail near power lines.
Always make sure the ferrule connection (where the lower mast part inserts into the top mast part) is fully engaged (that the two parts are butted together and the ferrule is not visible) before and after rigging your sail.
Always make sure that the base extension is inserted at least 6 inches (15 cm) into the bottom of the mast.
Before sailing, inspect your mast for cracks, discoloration or other signs of wear and tear that could potentially lead to breakage.
Never buy a used mast. We’re not knocking local swaps, eBay or your local hard-core sailing buddy, but you just don’t know where those masts have been—rickety roof racks, prolonged exposure to sun, certain places in Tijuana—and there’s no such thing as prophylactics for masts.
General Safety
Protect your melon with a helmet. Getting knocked out on the water can lead to very bad things.
Never leave home without a personal flotation device. You might not think they look cool on the beach, but they’ll feel cool when your universal breaks and you’re alone and getting blown offshore and it’s getting dark. …
Always sail with a buddy. It’s fun to show off in front of each other—not to mention he’s there for fou when you put your head through your sail.
Never teach your spouse, a significant other, or family members how to windsurf. Find them a certified instructor—the cost of a lesson is always cheaper than professional counseling and psychotherapy.
For ultimate safety, mothers recommend not sailing for an hour after eating.
-
Tur att jag inte köpte 06grejorna nu då som jag funderade på! 🙂
-
Där ser man fast det verkar inte vara så många som pratar om dem här på konfen i alla fall 🙂
-
Surfjohan, såg att du bor i mölndal, det ligger väl i mölnlycke kommun har jag för mig. Du vet inga som vill hyra ut lägenhet from nästa höst, ska söka utb. där nämligen?
-
Adde, vad är det för adress till hemsidan?
-
Vad steffo drygar ner sig nu då…..starboard borde komma med grejorna nu när alla andra gör det förhoppningsvis!
-
Det var jag som tackade för tipsen om ingen fattade det då!
-
Någon som vet nä 07grejorna börjar rulla in i shoparna och kan köpas då?
-
Tack så hemskt mycket för hjälpen! Du är lika hjälpsam som vanligt, guldstjärna till dig! 🙂 Nu har jag lite mer koll, ska ta mig en sista funderare nu. Det lutar starkt åt combon och risken finns att jag köper en renodlad vågis någon gång i framtiden också, då behöver man inte fundera så mycket mer!
-
Är 195 cm, väger 90 kg. Kommer för det mesta att köra här i vänern men har som förhoppning att köra vågor, förhoppningsvis i varberg, gävle m.m. Det känns som att speeda och köra skvalp/vågor är min grej. Freestyle och snurra fram och tillbaks på brädan och dra seglet fram och tillbaks känns inte riktigt som min grej även om man kan sträcka sig till något trick. Segelstorlekar jag har tänkt mig är väl nått i stilen med 4.7/5.0 – 7.0 typ. Har tittat på aero 117 l, kombat 106 l och carve 111 l. Efter mycket grubblande känns det som att aeron och kombaten är mest aktuell men skillnaden mellan dem är inte så superstor upplever jag mer än att aeron är bredare, kortare och kan riggas större segel på.
-
Jag kan bara inte bestämma mig, starboard carve, combat eller aero……Jobbigt när man vill ha en så komplett bräda för så många förhållanden som möjligt! :-/
-
Fast de hade rätt om en sak, enligt en kommentar som en av dem skrev. “Denna bräda blir du ensam om, unik och snygg design.” Man lär garanterat bli ensam om en sån bräda i alla fall! 🙂
-
Bra tips på ab+ tråden, nu har man koll igen! 🙂