

ninoh
Forumsvar skapade
-
Rolig tråd, var ett tag sen man var här. Ang. frontrollsen så tycker jag det känns lättast att köra liknande pop som på en railey typ men påbörjar rotationen vid poppen. Har en liten video på min halvdana frontroll.
-
Vi hyr ut kiteutrustning i Stockholm. Gå in på: http://kiteschool.se/uthyrning/index.html och läs mer.
-
Jag upplever det som betydligt lättare att ladda popen med mer rocker om det är ”stökigt” vatten. Det känns också som att det är lättare att poppa snabbt om man vill det med en bräda med mer rocker.
-
Vet en här i Sthlm som har en maui cloud 17.
-
Vart i kroatien tänkte ni åka? Jag har bara varit runt split och ön hvar, det mesta är små stenstränder och vassa klippor, känns väldigt meckigt om man skulle köra där. Dessutom mycket badare överallt. Har hört att det ska finnas ett ställe (bol) på ön brac som är en liten strandremsa som går att launcha ifrån, men det ska bara grymt crowded på sommaren och blir djupt snabbt.
-
Grejen är väl att kiten oftast ligger i vattnet efter en krasch, då är det lite svårt att ta den till hjälp för att komma ur vattnet
sen beroende på spot, vind och kite lunchar man på olika sätt, men när den är i luften är det du beskrev ett bra sätt att komma iväg.
-
Har du testat att bara lägga i en extra sula i bootsen? Så har jag gjort på mina lf watson för att sitta lite tightare.
-
Fast oftast bottnar jag där jag krashar då brukar jag bara ställa mig upp och hala in, om det inte blåser för mke då glider jag med på mage och halar in.
-
Ja det var så jag menade, rulla runt på mage, sen dra in leaschen, sen fram med brädan och launcha.
-
Som pepä sa, krascherna blir oftast hårdast när man fegar ur och/eller får ett hugg.. om jag känner att det går fel så brukar jag försöka rotera runt så att kroppen tar ytan först så man slipper hugget från brädan och släpp bommen. Lättast när man återstartar är nog som du är inne på, att hala on leaschen medan man dras under vattnet och sen få fram brädan framför dig. Bra för magmusklerna
-
Har inte kört methoden, men förstår inte varför du skulle välja den framför elementen. Ang. att linorna slackar när man depowrar elementen vet jag att version 1 hade det problemet men att det bara var att göra en till knut på pigtailen för styrlinan så försvann det. Sen har som sagt switch kites något lägre depower när du skotar ut bommen än tex. cabrinha, iaf version 1orna.
-
Switch är bra. Bra kvalitet, sköna och fungerar som dom ska. Jag har kört nitro och combat i 2 säsonger nu och kvalitén är grym. Antar att du är inne på elementen, har en kompis som kör på den och är nöjd. Skulle jämföra dem med andra kites på marknaden till ett lägre pris. Nitro och combat har lite högre bomtryck (iaf. Version 1) elementen har lägre. Allt handlar om vad du själv gillar i en kite, så har du chansen testa först.
-
Jo sant.. den är dyr. Rpm:en är billigare men lite mindre drag, men är bara gå upp en storlek.
Sjukt skön i övrigt, även om switchbladen är lite snällare. Annars har du switch element, oslagbart pris.. komplett 13m för 7500kr. Elementen är mer lik rpm än switchbladen. Det bästa är ju att testa allt du kommer över så känner du vad som känns bäst. -
hehe jag tänkte direkt på switchbladen när jag läste din beskrivning av vad du var ute efter. Har inte testat dom senare modellerna men förut var den iaf. stabil, ganska långsam, bra drag, bra depower och relaunch.