Forumsvar skapade

Sida 298 av 299
  • ola_p

Medlem
    21 maj, 2001 vid 14:12 som svar på: Nybörjar köp

Låter vettigt med en supervision annars finns ju bic techno 293 där man kan sätta i en extra fena i meitten för att underlätta när man inte planar…

/Ola
    [email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] ”] aloha@purpleturtle.com

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2001 vid 13:05 som svar på: www.lasurf.just.nu uppdaterad med grymma priser.

Funderar på ett groove 4,2 med mast, ev. bom och en krok.
    Det är väl så att jag är sugen på att köpa men just nu har jag inte råd men kanske om två månader lite beroende på fraktkostnaden…

/Ola

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2001 vid 14:42 som svar på: www.lasurf.just.nu uppdaterad med grymma priser.

kan du skicka grejor till västkusten, och isåfall hur mycket frakt?

/Ola

• ola_p

Medlem
    6 maj, 2001 vid 07:14 som svar på: hur man hittar rätt riggning

Mastfoten: Hitta stället som är så lågnt bak som möjligt men fortfarande tillåter dig att stänga ihop mellan segel/bräda. Det är det optimala.

/Ola

• ola_p

Medlem
    30 april, 2001 vid 08:23 som svar på: Surfsemester

GC på sommaren = mycket vind, närmare bestämt jävligt mycket vind, 9 beufort….
    Är i alla fall vad jag har hört, så det finns kanske bättre sätt att tillbringa sommaren på än att sitta och vänta på att vinden ska avta :-)…
    Kolla även surfblaskans researtiklar.

/Ola

• ola_p

Medlem
    28 april, 2001 vid 08:02 som svar på: bifogade bilder….

Kan vara server flytten som ställt till det?

/Ola

• ola_p

Medlem
    28 april, 2001 vid 08:00 som svar på: (wind)surf

Den är från mitten på 80-talet tror jag, jag hittade lite bilder på icesurfing i modern tid på [url=”http:// [url]http://www.sevenius.com/windsurf/[/url] ”]http:// http://www.sevenius.com/windsurf/

/Ola

• ola_p

Medlem
    27 april, 2001 vid 17:43 som svar på: (wind)surf

här kommer bilden för alla stackare som det inte funkar för, inkluderande mig själv.
    [img]http://d1o955.telia.com/~u52205895/Icesurfer.JPG[/img]

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 19:51 som svar på: (wind)surf

Jag har redan gjort en ritning eftersom jag inte hade ngt att göra så jag ska försöka bifoga den. Alla mått är måtten som jag har mätt men det finns ju en felmarginal och det går ju att lösa byggnaden på annat sett om man ite har tillgång till alla profiler och så. Jag har som nämnts förut har jag inte prövat den men den skall tydligen gå fort och is ÄR hårt.
    bilden är JPEG och gjord i claris på mac så jag hoppas att det funkar för alla pc:are. bilden kan innehålla div konstigheter men ni får väl fråga : )

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 19:42 som svar på: Suck…

Okej det beror väl på segel och krok mm. Men ändå så måste vara svårt att dra av en rejäl krok. Och det är bekvämare med krok och därmed basta.

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 18:16 som svar på: (wind)surf

OK! Men jag måste bara mäta upp den först. Vilket filformat föredras?

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 18:08 som svar på: (wind)surf

Bygg en Icesurfer av diverse gamla takräck, tre medar, en plywoodskiva och en mastskena. Jag tänkte prövat pappas gamla rackare i vintras men det blåste aldrig : )… Om du vill kan jag göra en skiss med mått och så…

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 17:29 som svar på: Suck…

Krok i plast? Det har jag ännu inte hittat. Krokar är för det mesta rejäla grejor i kraftigt stål och linan eller seglet går förmodligen sönder innan kroken viker. Kärvar? Inte direkt, iaf inte att jämföra med med en fixerad järn bit!
    Glapp… …glapp… …man tjänar kankse 5 cm på sin höjd och dom centimetrarna är dessutom jobbiga att dra in.
    Få tårna i kroken…
    …Klant.

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 17:17 som svar på: Suck…

Onödig? Om man har ha en vanlig krok till ett segel och sedan ta av den när man ska rigga det andra seglet. Jag tror inte det. Tappa bort kroken är väl inte problemet eftersom man inte blivit senil än, utan det är det eviga system bytandet.

/Ola

• ola_p

Medlem
    26 april, 2001 vid 14:56 som svar på: Suck…

Och hur mycket lättare är det att bara kroka i en och samma krok till alla segel på en skala 1-10.
    11 Ungefär!
    dessutom lättare att dra ner med riktiga block.

/Ola

Sida 298 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA