oscar
Forumsvar skapade
-
+1 på BQ. Har en Ripcurl rash polypro samt ett par polyproshorts från Oneill. Grymt varmt!
-
Gå en kurs nånstans så får ni en bra uppdatering på vad som hänt, vilket inte är lite….
-
Joachim_Larsson;650272 wrote:Försäkringen täcker genom sin egna hemförsäkring, bom är inga problem. Container går ju bra om man befinner sig ute i skogen med dock inte ett citynära läge. Dyr vem har sagt att containerfolket är vår målgruppen?
Spela Golf kostar pengar varför ska inte en sjötomt vid vattnet för brädan kosta pengar. bekymmerslöst ansvar för någon annans prylar, snygg, sponsringsbar, ökat tillgängligheten för den som bor i lägenhet ell ej har bil.
Den har iallafall gjort så många kommit till sporten och surfar frekvent p.g.a tillgänglighet det är väl bra?
//Box Pastorn
Hej Jocke ursäkta om jag lät negativ, inte min mening. Kul att ni satsar järnet. Dock tror jag mer på en riktig container.
-
Har MYCKET svårt att tro att försäkringen täcker stöld ur en sån där box. Köp en begagnad container istället och häng på en godkänd bom och klass 4 hänglås.
-
Håll utkik här eller ring till dom.
http://www.ahlin-ekeroth.se/pages/start/jobba-hos-oss/platsbanken.phpAnnars finns väl dom flesta större byggföretagen representade här och det byggs en hel del i staden.
-
Racing tråd va?
-
+1 på allas glada tillrop
-
Artur Szpunar (Maui Sails): Sail wise, we used wave sails, but I imagine if your goal is maximum speed then a race sail would work well. It would make sense that you rig the sails with a little less tension (downhaul and outhaul) to tighten up the leech a bit as your board speed relative to the true wind speed is higher on ice due to the lower friction.
-
Först och främst ska man poängtera hur få dagar det verkligen är folk (eller MYCKET folk) där. För ölänningar kanske det är en del dagar men de ggr jag varit där har det max varit 5-6 bilar uppe vid vindsurfbreaket. Vad jag förstår var det sjukt mkt bilar där i somras (när jag själv seglade det nu outade point elsa) men det var mitt under semestern. Kan inte vara mer än 2-3 dagar per år som det är mer än 5 bilar där???
Så det slitage vi skulle orsaka de få dagar det gäller har mkt tid på sig att läka. Tyvärr är ju bil ner till stranden en förutsättning för vår sport.
Det har väl vindsurfats där i minst 20 år och vad jag har sett så har det inte inneburit ngt slitage på naturen?
Sen ska man nog säga vilket fantastiskt bra och vackert ställe det är och att de flesta vindsurfare är naturmänniskor som älskar miljön och de vågor så Trollis erbjuder.
Eftersom det (VÄL?) är naturreservat så har de rätt att stänga stället för motortrafik. Vore tragiskt om naturälskande frisksportare skulle bli avstängda därifrån.
-
Inga problem med takräcke på California om det är den du tänker på. Är själv i taget att ta hem en California T5 från Tyskland. Rätt bra pris nu med en euro på 9 kr…
Thule säljer räcken till California bara att kolla deras sida.
-
Jag väger 93 och skulle i svenska förhållanden aldrig ställa mig på ngt under 90 liter även med 3.7.
-
Ca 105 liter om du vill kunna guppa hem och mellan byarna. Ren freestyle om verkligen vill lära dig vulcans, spocks etc, det är så mkt lättare på en ren freestyle, jag kör en Naish FS 115, den planar upp som en miniformula och har ett väldigt bra pop. Om du vill åka mer och hoppa svänga mm så är fsw bättre. Jag har kört på RRD fsw och de är grymt lättseglade och gippar som på räls.
-
Det gjorde han igår….jaha det var ju trist.
-
Stå och kolla en stund på hur de andra gör, varje spot har sina svårigheter.
Fråga nån på stranden.
Nöt vattenstarter. -
svennebanan;646539 wrote:Exocet har haft sin Original Wave/XWave linje med hyfsat vågiga (tror jag) vågisar på upp till 105 liter sen 2005. De har dock försvunnit i de större storlekarna det senaste åren vilket jag inte kan tolka på annat sätt än att de inte säljer speciellt bra. Vad det gäller freeride skidor så verkar åkare runt 80 kg köra med de längsta skidorna för modellen vilket tyder på att det tyngre segmentet inte är så lönsamt där hellre. För carving skidor verkar man än sålänge kunna betala sig ur det dilemmat iaf.
Exocets brädor har jag personligen aldrig varit sugen på då de alltid fått kritik i tester för just svängegenskaperna som varit alltför slalomaktiga.