oscar
Forumsvar skapade
-
Nej jag har inte gjort det. Men fuderar på det. Tyvärr så blåser det ju alltid mindre på vättern än Roxen vid SV-V så ibland är det svårt att avstå Roxen pga detta. Jag tror att Ordf. Johan vet några fler spots som ska vara bra.
-
Gaaah, önskar jag haft en bräda! Då hade jag seglat för flera veckor sedan. Roxens spygröna vatten fyllt av snövita kammar har lockat något fruktansvärt denna ljumma vinter.
-
”Jag tror det är någon som tar in dessa segel och brädor
Du verkar ju vara sugen på dom ,och årets bräda är väl
så bred så den får väl inte plats i Roxen”Vem är detta inlägg riktat till? Det går inte att utläsa av texten. Meningsbyggnaden är dessutom under all kritik. Knappt att det går att utläsa vad som menas med inlägget. Ursäkkta mig om jag är trög men om man läser inläggen innan så förstår man inte var detta inlägg passar in. Svar på två inlägg eller ett??????????
Kul med alla dessa ”konstruktiva inlägg” som ingen vågar stå för. Inte värda mycket i mina ögon. Svarar på dom bara för att jag tycker det är kul att debatera.
-
Jag tror att du har HELT FEL.
Tushingham var testvinnare i tyska surf förra året. Lorch har shapat åt många världscupseglare. Air-insides teknik kanske kommer användas av Starboard.För mig är t ex NP ett överreklamerat märke med kass kvalité medans Tush verkligen utstrålar kvalité.
-
Ser ju ut som 117L kan ta en 8.0 utan problem om man kompletterar men en fetingfena. Måste nog upp mot 34-35 cm då. Annars är det nog ingen vits med att slänga på ett så stort segel.
-
Reklamen på sista sidan visar tailen på twistern. Den har precis en sån där ”avkapning” som Nik´s custom för att underlätta planing baklänges. Så det lovar ju gott, dom kanske har vågat ta steget fullt ut.
Funderar på den stora, är bara rädd att den ska kännas som en stock. Dessutom så brukar ju inte mistrals brädor ligga på den nedre skalan delen av viktskalan. Så risken är ju att den känns som en stor pråm.
Nik´s 117l custom vägde ju bara 5.5. Så produktionsbrädan hamnar säkert över 8 kg med fena och stroppar. -
Kommer ihåg när F2 sputnik PTE kostade 19995 hos BUNK. Det var tider det…..
-
Nej för dig är TTn inga problem. Den är faktisk mkt lättseglad, ställde mig bara lite frågande till varför du väljer mellan en TT på 96l och en flow på 115l. Väger du som sagt 65 kg så ser jag inte direkt nyttan med 115l om du bara ska använda 7.4 och ner och dessutom kan segla.
-
Tar han in selarna?
Förstår inte varför en schysst surfshop kan ta in da kine istället. -
Säg inte det! En 7.4 KAN funka på en bra mkt mindre bräda om man är lätt. Jag är INTE lätt (87kg) och körde HELA förra säsongen på en 85 l bräda med segel upp till 6.9.
Tycker det låte lite overkill med 115L för en 65 kg kille. Flowen är ju riktigt stor med sina 285 cm. Jag skulle satsa på ngt lite mindre, men det beror ju på din kunskapsnivå. Fast funderar du på en TT så måste du ju kunna segla. Varför inte en customflow 276, tycker jag låter som ett bättre val en den stora flowen. Har en kille på klubben som väger 80 kg och kör den lätt med sitt Simmer Zero 7.4.
-
detta gäller väl i Svenska cupen inte i mellansvenska.
-
Oaahahahahaha det var det roligaste jag hört på länge! Man borde kunna ge poäng på sådana inlägg!
-
Kanske borde formulerat frågan så här. ”Om du t ex hittar ett segel av märke X och absolut vill ha det märket, kan du då tänka di att köpa det utomlands istället?”
Klart det finns alternativ i Sverige men om man vill ha ett speciellt märke så……
-
Har också köpt mkt efter tester. Chansen att få provsegla är ju inte så stor här i Sverige. Har dock nästan alltid blivit mkt nöjd. Mycket handlar ju om att lära sig grejerna man köpt.
Sitter nu och väntar på besked om AB+ ska dyka upp snart. Har grymma förväntningar. Frågan är om det blir några schyssta freestyle brädor.