Forumsvar skapade

Sida 185 av 201
  • oscar

Medlem
    2 februari, 2002 vid 14:29 som svar på: Rätt mast, böjkurva

Det man ska ha i åtanke gällande garanti är att man enligt svensk lag har 2 års reklammationsrätt. Man måste bara visa att varan man köpt är tillverkad för att hålla i 2 år. Men en mast ska ju hålla mer än ett år, iallafall enligt statistiken.

• oscar

Medlem
    1 februari, 2002 vid 17:41 som svar på: Nya Kinetic!

Nej, El NINO är freestyleserien. Lustigt att deras El nino 88L alltid får kanonresultat i tester trots att shapen är från 99. Men om man jmf shapen på PWA proffsen freestylebrädor så är de faktiskt ganska lika i outlinen.

Kinetic finns i Sverige genom http://www.ontopwindsurfing.com.
    Deras nya Formula kanske också kan vara ngt? Inte lika mkt rak som AHD och F186 vilket ska medföra bra kontroll i ett större vindregister.

• oscar

Medlem
    1 februari, 2002 vid 14:49 som svar på: FW Regler 2002

70 cm fena. Allt måste reggas innan 1.a start.
    kolla reglerna på http://www.formulawindsurfing.com

• oscar

Medlem
    30 januari, 2002 vid 21:02 som svar på: Mellansvensk freestyle cup???

Ska se om vi kan fixa ngt i Linköping. Skulle det vara intressant isåfall? Ni från Gävle har ju ioförsig ca 40 mil att köra.

Man kanske kunde köra något typ Bump´n Jump dvs 2 bojars slalom där man får tidsavdrag om man slänger in trick under tiden. Så kan man välja om man vill speeda eller tricka.

• oscar

Medlem
    29 januari, 2002 vid 20:49 som svar på: Nya tankar

Sean Ordonez har flow! Kolla in filmen Quatro. Han och Goya är nog två av dom seglare som har mest flow.

Men jag håler med, mer flow i flimerna. T ex The Force är ju bara en kavalkad i korta klipp. Totalt ointressant att kolla på två gånger.

Nån som har tips på filmer med flow?

• oscar

Medlem
    29 januari, 2002 vid 16:00 som svar på: Rätt mast, böjkurva

Jag skulle absolut satsa på ett beggat kit isåfall. Epoximaster är aldrig bra i nya segel dvs från ca 93-94 och framåt.

Testade bla ett NP V6 med en epoximast för 2 år sedan. Seglet kändes helt dött! Hade svårt att ens få upp grejerna i planing.

• oscar

Medlem
    28 januari, 2002 vid 19:21 som svar på: Rätt mast, böjkurva

OM priset inte spelar ngn roll varför ska du då köpa en 30%? Möjligen om du ska segla 2m vågor som bryter grymt!

• oscar

Medlem
    28 januari, 2002 vid 11:46 som svar på: Rätt mast, böjkurva

Där kan jag inte hålla med riktigt. Jag upplever en otrolig skillnad på kolhalt i mast. Inte mellan 75 och 90 men mellan 30 och 60. En rigg med 30% kol upplever jag som tung och tråkig.

Testet av Naish edge i tyska surf förra året tycker jag visar detta. Seglet testades med en 30% mast medan konkurrenterna hade 75-100%. Seglet totalsågades medans det fick MYCKET bra resultat i andra tidningar.

• oscar

Medlem
    28 januari, 2002 vid 11:35 som svar på: Rätt mast, böjkurva

Jag såg i våras ett test i en Japansk tidning där man riggade VÅG-segel av olika märken (bl a Simmer, Naish, NP + ett flertal till) på 3-4 olika mastmärken av samma längd. Men av bilderna att dömma så blev utseendet på land otroligt olika med olika master. Hur detta avspeglade sig på vattnet kan jag tyvärr inte förmedla då jag inte kunde läsa texten!!! Men man vet ju hur olika mkt nedhal påverkar seglets utseende i toppen OCH egenskaperna, så det borde ju rimligtvis ha en betydelse om man kör på den mast som seglet är designat efter. Hur mkt är nog svårt att säga och frågan är om man lider av det då människan har mkt hög anpassningsförmåga.

• oscar

Medlem
    27 januari, 2002 vid 17:00 som svar på: Board Tests

Finns på http://www.sevenius.com/windsurf/

• oscar

Medlem
    26 januari, 2002 vid 15:10 som svar på: surffilmer
  • oscar

Medlem
    26 januari, 2002 vid 12:18 som svar på: bärplanssurfing

Japp! Har sett Laird på en video, där han visade konstruktionen och visade hur den fungerade. Kommer inte ihåg vad den hette.

• oscar

Medlem
    26 januari, 2002 vid 11:00 som svar på: surffilmer

http://www.the-daily-dose.com

4play är skön om killarna bakom Quatro.

• oscar

Medlem
    24 januari, 2002 vid 21:18 som svar på: filmklippsproblem

Jag laddade hem ny div X och satte inställnignar på 24 färger. Då funkade det för mig.

• oscar

Medlem
    23 januari, 2002 vid 20:39 som svar på: Noll Koll,Shapers och Designers

Ska det inte vara AB, det är vad jag hört iallafall. Mer kan jag inte säga…….

Sida 185 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.