oscar
Forumsvar skapade
-
Så här skriver Micah Buzinais om Warp:
It really depends on what you call pretty light. I would call pretty light 5-8knots. If this is the case then I would suggest the 12.5 and 9.8 quiver, for someone your weight the 12.5 is only going to have an advantage over a 10.9 in the 5-10knot wind range, but you should be able to hold the 12.5 up to about 15 knots if you really had to. You should be able to sail the 9.8 up to about 23-25knots of wind no problem.
The 10.9 works really well down to about 8-9 knots under that you might have some issues. And the 9.0 would work for you up to 30-33knots.
I hope this gives you a little more info to make your decision.
Good luck,
MicahRätt intresant tycker jag. Egentligen borde det räcka med 10.9 och 9.8 och 100 bräda och ett par 70 fenor för olika vindar. Men för mig på 87kg blir det nog 12.5 och 9.8 man vågar ju inte chansa.
-
Har ni sett packare i action nån gång? Oaahahaha dom bryr sig inte mycket. Ser nästan ut som om dom VILL ha sönder saker.
-
Förstår inte vad som är nytt med det? Proof är ju bara att beställa via nätet direkt från fabrik, de leveras sedan med full garanti med DHL. Pris enligt Proofs hemsida: 1595 euro=14995 skr. Att köpa via återförsäljare i Sverige är ju bara ett extra steg vilket ofta medför högre pris och längre ledtid.
-
Varför kör du inte amatörklassen då. Där kan du placera dig bra med en 155a och en 9.0.
-
Mediokert startfält??? Vilka trodde du att du skulle få se?
Greg Allaway, Lars Pedersen, Michael Viscowich vad kan man mer begära! -
Du ska ABSOLUT skruva i den när du seglar, annars ”pissar brädan in vatten” som du skrev. Jag öppnar aldrig min luftskruv om inte brädan ligger förvarad i värme eller att jag flyger. Glömde öppna den när jag flög hem från WA men brädan höll.
-
Jag körde säsongen 2000 med 10.2 8.5. Klarade mig mycket bra med det. Optimalt då hade nog varit 10.2 9.5 8.5 men budgeten fick avgöra.
Lär du dig trimma prylarna och seglar mycket kan du klara dig med 10.9 9.0.
-
Spara inte på bubbelplasten. Den kan tyckas dyr men det är dyrare att laga brädan. Har fått två brädor pajjade på flyget så jag vet. Använd även lite karong formad i en strut runt tail och nos. Kolla alltid grejerna INNAN du lämnar flygplatsen så att du kan reklamera.
-
MMM det klargjorde lite faktiskt. Men tror du inte att måttbegränsningar kan göra att man lyckas utveckla materialet bättre än om man bara utvecklar större och större prylar. Fri utveckling råder ju faktiskt om man håller sig inom måttgränserna.
Som det fungerar nu finns ju faktiskt chansen att hänga med i år på prylar från förra säsongen.
Och en fördel till är ju att man slipper köpa längre och längre master och bommar.
/Oscar
-
TYSKLAND! Men huvudkontoret är flyttat till Osterrich! Kai Hopf huvuddesigner.
-
Vem vill köpa prylar mitt i vintern egentligen?
Det är bara entusiaster i längs syd o västkusten som seglar nu helt enkelt. Som någon sa innan, vänta till mars april!
En som också vill sälja men väntar lite til……Men vill ni köpa så finns min annons under JULPRIS!
-
Per, det låter som om du är emot materialrestriktioner. Hur vill du att det ska se ut? Hur ska normala surfare utan spons ha en chans att hänga med i materialrallyt om man inte har restriktionerna? Världscupen i race fanns ju förr för de som var bäst men den tog visst död på sig själv.
-
Har för mig att vi använde oss av TNT i Kewdale utmed Leach Highway. Men vi åkte runt lite så jag är inte säker. Vet att vi fick ett riktigt bra pris iallafall.
Lycka till!
-
Jag fick hem en broschyr från Surfers W. Har även läst ett test på deras Manga wave. Tror att dom byggs i AHDs fabrik, vilket borde innebära kvalitet. Deras Formula kom 5:a i VM med Patrice Belbeoch bakom spakarna, det är även han som står bakom märket. Tidigare designade han AHDs Exocet linje som var en ”pro model” linje.
Hemsida: http://www.exocet-original.com