oscar
Forumsvar skapade
-
Kolla under links på http://www.pwaworldtour.com
-
Är det en pinne som sitcker upp så är det Northpin. Om det är 2 små pinnar som sitcker ut åt sidorna så är det pushpinsystemet.
-
Northpinnen kan ha en tendens att gå av! Har själv kört av 2 st. Skulle om jag köpte nytt välja pushpinsystemet.
-
Båda SP, surfmangbg och hotsailsmaui.se säljer Fiberspar. Är du helt säker på att bommen inte går att fixa med ny väv?
-
Kommer Anders satsa på Formula?
Hur samarbetar ni med RRD? -
Bic har reggat FV1.4, Drops MB15 och F2 T-rex II. Mkt nya brädor till nästa år.
-
Och du tjänar pengar när vi registrerar oss på din länk nedan.
-
Hej, om ja var du skulle jag maila Kristina Willquist. Hon är Sveriges i särklass bästa dam i racing de senaste åren. Hon kan ge dig tips. Maila till linsurf@spray.se så ska jag ge dig hennes adress.
Kan tänka mig att Starboard Formula Diva, Bic FV1.3 och Fanatic Falcon 90 kan vara bra brädor för dig. Falcon 90 bör du kunna få tag på begad til bra pris.
MVH
/Oscar -
och även robertoriccidesigns.com
-
OM du redan har volcanos tycker jag inte du ska byta till Tonic. Tonic är mer ett budgetfreeridesegel om man man jämför mot övriga northsegel. Det är därför det är billigare, dvs northkvalite till ett lite lägre pris. Kör själv Volcano 2001 och tycker att de funkar grymt bra som freeride segel också. Segletser lika bra ut som övriga northsegel men jag tror inte att lika mkt arbete är nedlagt på det som tex Volcano eller Transam. Men du får absolut valuta för pengarna. Seglet passar nog bäst för dem som vill lägga lite mindre pengar på sina prylar och mest seglar fram och tillbaks.
-
Jag har testat lite med ett Nitro II 9.3 på en 175a. Inte fulltryck men planade bra. Kändes lite som om jag drogs uppåt hela tiden. Hade svårt att hänga ut så där skönt som man kan göra med en racesele. Tror personligen att midjeselar är bäst för freestyle o våg men även i riktig hårdvindsslalom där du behöver kunna skota ut power utan att behöva resa dig upp. Men har inte testat detta själv.
-
Den med I wanna smoke cra´ack I wanna shoot speedballs eller?? ”Sort it out” heter den.
-
Jaja ta det inte så hårt. 10 segel på ett år var bara ett exempel Helge! Jag försöker inte alls verka insatt (som du kanske märker av den låga försäljningssiffran). Men håll med om att marknadsföringen av svenska butiker förutom SP inte är speciellt bra. Jag får minsann inga reklamutskick eller mail från andra butiker (förutom surfcompaniet) än SP.
Angående HOT så skrev jag inget negativt om dom. Tycker själv att de ser grymma ut, men när en kille skriver att HOT äntligen finns i Sverige när dom funnits i nåt år så anser jag att man inte riktigt lyckats med att synas. Detta var ingen direkt kritik mot just Hot utan till alla surfbutiker i Sverige. Undrar egentligen hur många av surfarna i Sverige som känner till alla butiker.
Min klubb har ca 80 medlemmar och jag kan garantera att hälften inte känner till fler surfbutiker än SP och Skidsport. Därför försöker jag själv upplysa våra medlemmar om detta via våra klubbmail.
Jag tycker bara det är synd att man inte ser fler Sailworks, Ezzy, HOT, kinetic, Gun medflera på vattnet, inte ens Gaastra är vanligt förutom på Formula tävlingar.Förstog inte riktigt varför du tog mitt inlägg som kritik mot HOT?????
-
Oj vad jobbigt…….
Tycker bara att det är bra med inloggning. Detta främjer kvaliten på inläggen på konfen. -
Har väl gått i ett år ungefär.
Här ser man ett typiskt exempel på svenska butikers otroliga förmåga att marknadsföra sig själva. Är dom nöjda med att sälja 10 segel och en bräda per år ???
Som en viss surfbutik jag pratade med innan SM, frågade dem om de skulle åka till Apelviken och visa sina prylar på SM. Svar: Nej, jag har inte tid. ?????? Herregud! Man kan väl inte vara nöjd sin lilla försäljning. Man får väl ta och utmana SP mm med lite aggresiv marknadsföring och inte nöja sig med att vara liten. Vissa kanske skulle behöva gå en grundkurs i marknadsföring.
Men man får väl i och för sig beundra dem som vågar satsa överhuvud taget i lilla Sverige.
Steffo skulle kunna bidra lite här genom att lägga upp en hel sida med Banners från de svenska importörerna. Givetvis för en liten administrativ kostnad.