Forumsvar skapade

Sida 191 av 201
  • oscar

Medlem
    23 november, 2001 vid 22:49 som svar på: surfing

Strapsurfing………..svårt va?

• oscar

Medlem
    21 november, 2001 vid 16:38 som svar på: Askimsviken i morgon?

Hur funkar TTn, vore kul om du är nöjd!

• oscar

Medlem
    20 november, 2001 vid 19:19 som svar på: Arrows Trix

har också kolat lite på Trixx. Enligt testerna verkar det vara mer ett freeride än ett freestyle. Dvs taskig rotation dålig pumpbarhet men bra stabilitet, dvs inte direkt freestylekaraktär.

• oscar

Medlem
    20 november, 2001 vid 18:15 som svar på: www.f2.com…

men buggar överallt!

• oscar

Medlem
    18 november, 2001 vid 10:08 som svar på: Vilka segel ska jag köpa?

Schyssta beggade slalomprylar låter som din grej. Borde finnas hur mkt som helst under säljes! Själv skulle jag vilja ha Liljehedens RRD och ett par North Warp i 5.5 och 6.6.

• oscar

Medlem
    17 november, 2001 vid 14:01 som svar på: Vilka segel ska jag köpa?

Bara rakt fram med lite hopp eller trickbetonat?

• oscar

Medlem
    15 november, 2001 vid 19:58 som svar på: Vattenstart

När du försöker ta dig upp så KLIV UPP FRAMÅT och “tryck ned mastfoten” så inte brädan går upp i vind. Häng in under bommen så att du får bommen över huvudet, på detta sätt får seglet vind och kan dra dig upp.

• oscar

Medlem
    14 november, 2001 vid 15:40 som svar på: pressa gränser

Det går absolut att pressa gränser men det beror mkt på din egen nivå och din utrustning.
    Jag själv (85kg) har seglat hela säsongen på en RRD TwintipWave på 85l. Detta med överriggad 4.2 i Pozo till 6.9 på Roxen, kan tillägga att jag är ganska duktig på att pumpa planing. Tror inte jag hade klarat detta på vilken bräda som helst. Har senare upptäckt att TTwave rekommenderas i Windsurfingmag för segel från 4.2-6.8 så jag hade kanske lite tur när jag köpte just den.
    Men en sak är säker, större än mitt 6.9 klarar den inte! Så ska du köra 4.5 till 8.0 på samma bräda får du nog leta länge efter rätt bräda.

Hade förresten en TTmax förrut och den rekommenderas upp till 8.0 i windsurfingmag. Har själv kört 5.0 med den och hade inte allt för tråkigt.

Verkar som RRD har lyckats få ett grymt register i sina TT-brädor.

• oscar

Medlem
    12 november, 2001 vid 19:53 som svar på: Björnösurfing bilder

Vi måste ha varit I WA samtidigt i vintras. Har också filmat fransmannen Cristopher (grym kille), och har kort på Anna och Nicke(?). Konstigt att vi inte träffades.

• oscar

Medlem
    12 november, 2001 vid 19:40 som svar på: Brädförsäkring???

Ja, men snart kommer dom fatta det själva så prångla inte ut för mycket bara!!!!!!!

• oscar

Medlem
    9 november, 2001 vid 11:25 som svar på: Svenskt Vindsurfingmagazine 🙂

Tror absolut inte att det går att genomföra stora tester med den svenska leverantörsbasen som grund, antalet är nog inte det som styr utan snarare att de flesta är så små att de inte har råd att ta hem brädor till ett test. Detta ser man ju exempel på i tyska surf där t ex Sailworks och Kinetic ALDRIG är med i test nuför tiden. Dessutom blir det stora logistikkostnader då material ska fraktas till bra spots som GC eller Sydafrika. Man får nog ordna små provseglingar istället, här kan ju alla (enskilda svenska surfare) bidra med material även om det kanske inte blir så opartiskt.

Alternativt får man samordna tester med utländska tidningar såsom Funsport gjorde med tyska surf ett tag.

• oscar

Medlem
    8 november, 2001 vid 11:50 som svar på: Svenskt Vindsurfingmagazine 🙂

Ja varför inte samproducera med kitare och surfare. Större chans att få in reklamintäkter då man vänder sig till ett lite bredare klientel. Och vi har ju alla rätt mkt gemensamt inom våra sporter.

Det jag skulle vilja se i en svensk surftidning är schyssta intervjuer med seriösa tips från svenska proffs. Spotchecks från hela sverige och PRYLAR!!!

• oscar

Medlem
    4 november, 2001 vid 19:27 som svar på: Snabba slalombrädor!

Hur många som helst!

Copello, RRD, BIC, Mistral. Snabbast är nog RRD men också svårast att kontrollera.

• oscar

Medlem
    3 november, 2001 vid 20:13 som svar på: Generalagenter??

Varför inte kolla deras deras internationella hemsidor.
    http://www.oneilleurope.com, shoplocator för hela Sverige
    http://www.reefbrazil.com, Reef: Reef Sweden 031 977 922
    http://www.europe.quiksilver.com, CAB 031 7114868
    http://www.ripcurl.com, också shoplocator men tror det är Daniel Schöneman va??

• oscar

Medlem
    3 november, 2001 vid 16:54 som svar på: DMI hade fel denna gången

Roxen rockade, 12-16 m/s på förmiddagen och sen la det sig runt 10 m/s. En skön dag i solen!!

Sida 191 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.