Forumsvar skapade

Sida 192 av 201
  • oscar

Medlem
    3 november, 2001 vid 16:38 som svar på: Jävla handskar! Något förslag?

Jag testade diskhandskar under mina Maui Magic handskar med öppen handflata idag. Hade absolut inga problem med kylan. Jäkligt skönt faktiskt! Nu kan man ju köra året runt, YIIHAA!!

Testade även nya skate 59 idag, jävligt skön, går mkt högre i vattnet än min TTwave. Körde även gamla score v85 med Da kine core contour stroppar. Grymt skönt kit. Score 85 an hänger med bra fortfarande, känns inte alls gammal i designen, snarare har ju många av de nyare små freestylebrädorna ungefär samma mått.

• oscar

Medlem
    3 november, 2001 vid 14:41 som svar på: Mistral WaveScore V88

Fick själv bra svar på detta i våras. Använd “sök” på wavescore och inlägg nyare än 1 år.

• oscar

Medlem
    1 november, 2001 vid 14:37 som svar på: Jävla handskar! Något förslag?

Testa att ta ut 2 eller fler fingrar ur dem. jag kör ofta med bara tummen i, resten av handsken ligger då över och skyddar mot vindkylningen.

• oscar

Medlem
    31 oktober, 2001 vid 19:39 som svar på: F2 brädor ?

Dom har hadt snowboards länge. Bl a är svenske extremåkaren Johan Erikson sponsrad av dom. Ägde en F2 för länge sen , schysst kvalite.

• oscar

Medlem
    30 oktober, 2001 vid 16:41 som svar på: väst/huva

Kan verkligen rekommendera Maui Magics prylar som Ontop säljer.

• oscar

Medlem
    30 oktober, 2001 vid 16:38 som svar på: Spelar bredden roll

Tycker det är trist med I-banorna. Hade vi t ex kört downwind slalom i Linköping nu i September så hade vi fått godkända race. Folk planade på halvvind men vinden räckte inte för en “krysstart”.

Tycker man ska tänka lite på detta till nästa säsong. Kan bli coolt med 30st 1meters brädor och 12.0or över startlinjen i full speed mot gippmärket! OCH man får ju segla.

Vore kul att veta vad PRO-killarna tycker om detta. Kommentera gärna!

MVH
    /Oscar

• oscar

Medlem
    29 oktober, 2001 vid 20:34 som svar på: Öhh!

Fel kan man väl inte säga. Windsurfing handlar ju om känsla och är ju då väldigt personligt. Jag har ju bättre jag blivit flyttat ihop tamparna mer och mer. Nu kör jag med ca 10 cm emellan. Sitter dom bara rätt i förhållande till tryckpunkten i seglet får man en mkt skön känsla av kontroll och trim i händerna. Men det kan ju bli lite flyttande, några cm hit och dit gör mkt.

Kör jag med brett mellan tamparna tycker jag att det känns som om jag dras bakåt eller framåt i vindbyar. Med tätt mellan tamparna kan jag trimma mkt bättre med händerna.

• oscar

Medlem
    29 oktober, 2001 vid 20:29 som svar på: Pozo stranden…

Enligt lokala tidningar så ska man fortsätta att satsa på pozo beach. Det som finns nu är ju finansierat med EU pengar. Mig skulle det inte göra ngt om dom tog bort alla sjöborrar nere vid bunkern.

• oscar

Medlem
    29 oktober, 2001 vid 20:26 som svar på: Gran Canaria/ Fuerte i Dec

Du kan hyra en Opel Corsa genom Jonas på Cutre för 700skr i veckan. Med takräcke.

• oscar

Medlem
    29 oktober, 2001 vid 15:25 som svar på: Öhh!

Ju tätare desto bättre kan du trimma riggen. Men det gäller att sätta dem på rätt ställe. Har en del gubbar på klubben som kör med 30-40 cm mellan tamparna, snacka om oldschool! Men buken i seglen kanske vandrade lite mer förr också.

• oscar

Medlem
    29 oktober, 2001 vid 14:16 som svar på: Spelar bredden roll

Kevin körde riktigt bra i lätta vindar med 12.0 också tydligen. Men han är ju GANSKA duktig. 100cm, är nog linte lika självklart längre. Om jag t ex hade en 175a eller D95 skulle jag nog inte byta nästa åt utan försöka optimera prestandan med bra fenor och teknik istället.

• oscar

Medlem
    28 oktober, 2001 vid 17:20 som svar på: Formula ACTION!

[censored] det funkar ju inte!!!

• oscar

Medlem
    28 oktober, 2001 vid 17:19 som svar på: Formula ACTION!

[bild]http://www.worlds.windformula.com/news/27-10-01/foto/2/38.html[/bild]

• oscar

Medlem
    28 oktober, 2001 vid 17:17 som svar på: Formula ACTION!
  • oscar

Medlem
    28 oktober, 2001 vid 13:16 som svar på: VM – Brädor

1. Kevin Pritchard. BIC KPR 90cm Gaastra 12.0 10.9 10.4
    2Antoine Albeau AHD D95 Limited NP RS2 12.5 11 9.8
    3 Wojtek Brzozowski Starboard 186 NP RS2 12.5 12.2 9.8
    4 Steve Allen Fanatic Falcon 100 NP RS2 12.5 Gaastra 11,? 10.?
    5 BELBEOCH PATRICE Exocet XL99 NP
    6 Van der Steen Fanatic F100 NP
    7 Buzianis Drops MB14 Northsails

Starboard inte dominanta längre utan seglaren avgör helt enkelt, intressant att en 90 cm bred bräda vann!!

Sida 192 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.