Forumsvar skapade

Sida 193 av 201
  • oscar

Medlem
    27 oktober, 2001 vid 12:43 som svar på: surf magazine freestyle test

Håller inte riktigt med om att Fanaticen kan ses som testvinnare. Vad grundar du det på? De flesta av brädorna får mkt bra resultat och jag har svårt att se en testvinnare. Testpoängen är bra att ha om man ser till sina personliga preferenser angående vilka egenskaper man är ute efter hos en bräda.
    Personligen tycker jag Bicbrädorna får bäst resultat enligt mina kriterier som är “pop” ur vattnet, speed och kontroll. Men man ser ju även här att de olika storlekarna av ett enskilt märke kan få ganska olika resultat.

Tror absolut inte att man av ett läst test i en tidning kan avgöra vilken bräda som är “bäst”.

• oscar

Medlem
    27 oktober, 2001 vid 12:23 som svar på: insjösurf

Vid surfklubben, tvärskogsudde, Ekängen.
    linsurf.just.nu

• oscar

Medlem
    27 oktober, 2001 vid 10:48 som svar på: JP

Det är ju ganska stor skillnad i storlek också. Style L ska du snarare jämföra med JPs 95l freestyle som i själva verket har 105l.

• oscar

Medlem
    27 oktober, 2001 vid 10:47 som svar på: insjösurf

Roxen rules!!!

• oscar

Medlem
    27 oktober, 2001 vid 10:46 som svar på: Tips: Varma surfdojer kanske de bästa?

Jag kan rekommendera MauiMagics 5mms dojor. Hur varma som helst och mkt bra kvalitet

• oscar

Medlem
    26 oktober, 2001 vid 20:24 som svar på: Jag var först!

Jorå om ni är några stycken. Personligen tycker jag inte att det är så kul att segla ensam med formulaprylar, ingen direkt fartsensasion och några trick kan man ju inte langa. Fast en ljummen sommardag i shorts på Västkusten kanske….

• oscar

Medlem
    25 oktober, 2001 vid 12:49 som svar på: hur mycket vatten tål den?

Är det hål så kommer brädan förr eller senare att delaminera, dvs allt släpper. Skulle inte segla mer med brädan utan reparation.

• oscar

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 13:03 som svar på: Jag slår ett slag för min nya favorit – WAVE/FREESTYLE brädan!

Det är det här med tjockleken som är det intressanta med min RRD TTwave. Om den inte varit så tunn med platt däck hade den säkert haft minst 10l till (om man jämför andra freestyle shaper), vilket kan förklara varför den med teknik kan plana så tidigt, scysst bottenshape väger helt enkelt upp volymen. Tex tjocklek 1 fot från tail: 7.25cm (med pad) och 120 cm från tail: 9.25cm
    Har faktiskt inte hittat ngn anna bräda som är så tunn.
    Tex Maui Project 8.0: 11.25, 120cm från häcken alltså 2cm tjockare men 15 liter mindre.

1 fot från tailen är den tunnare än Naish 8´4″, Maui Force 8´0″ och Maui Project 8´0″.
    Den är allstå riktigt tunn i häcken trots att den är lite bredare, ofo 35.4, vilket också förklarar varför den har så grymma svängegenskaper, trots bredden.
    Har svårt att tänka mig en bättre kompromiss våg, freestyle än RRDn.

• oscar

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 07:28 som svar på: Tenerife?

Var det inte Andreas Olanderson som dök upp i introt. Pic från Pozo va..

• oscar

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 07:03 som svar på: Vilken bräda?

Jag planar lätt med min TTwave och 6.9 i 7-8. Och jag väger 85 kg. Man måste ju vara lite aktiv och pumpa igång. Det där med liter i brädan är överskattat för planings egenskaperna. Det är tekniken, bredden, rockerkurva och riggning av seglet som avgör.

• oscar

Medlem
    21 oktober, 2001 vid 20:18 som svar på: säkrare surfing

Kan inte riktigt hålla med där. STORA stroppar gör mkt för seglingen framför allt vid våg och freestylesegling. Men jag kör med riktigt stora stroppar även på formulabrädor. Jag tycker man får bättre känsla och kontroll över brädan. Också lättare att knipa fast fötterna i hopp. Får du bara in tårna är det lättare att glida ur om du får lite obalans.
    Kolla proffsens stroppar, SUPER STORA. Josh stone kan sticka in foten till benet om han vill. Detta för att kunna tweaka fötterna i spocks och andra trick. Men många av proffsen kör även stora stroppar i slalom, man får in foten och kan knipa åt ordentligt.

Angående Vipern så är de mittersta stroppositionerna till för nybörjare som då lättare kan kliva i stropparna även utan planing.

• oscar

Medlem
    21 oktober, 2001 vid 14:14 som svar på: Stor vågis

Håller fullständigt med Staffan. Har seglat hela säsongen på en RRD TTwave. Den har riktigt tunn akter om man jämför med många andra små freestylebrädor. Planar dessutom riktigt tidigt med en 6.9a (jag väger 85). Har varit toknöjd med brädan även om den inte var perfekt på Pozo när det blåste 4.0. Kant varmt rekommendera vågfreestyle brädorna framför en stor vågis, du får bättre toppfart, planar tidigare och har mkt roligare i svenska förhållanden, för hur ofta seglar vi “down the line” med 6.5 i sverige?

• oscar

Medlem
    19 oktober, 2001 vid 19:50 som svar på: nästa års naishmodeller

Jag testade http://www.naishkites.com och det funkade!

• oscar

Medlem
    19 oktober, 2001 vid 17:32 som svar på: Kors i taket!!! DA KINE:s hemsida har öppnat!

Synd att dom marknadsförs så bra i Sverige!

• oscar

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 08:40 som svar på: Bilförsäljare – Perth

Mandy kan vara lite seg ibland. Är du intresserad av en Mitsubishi van 4wd i bra skick så hör av dig till mig på oscar@brogren.com eller 013-131876

Sida 193 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.