Forumsvar skapade

Sida 194 av 201
  • oscar

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 07:28 som svar på: Bilförsäljare – Perth

Mr McGoo. mail: mrmcgoo@q-net.net.au

• oscar

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 07:59 som svar på: Surfers Paradise

Man kan nog ifråg sätta alla säljares objektivitet 🙂
    Simmer bästa freestylesegel enligt tyska surf oktober!

• oscar

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 07:25 som svar på: lägga pussel…

Jag kör på en autima pro 135-197 köpt i WA, det är samma bom som Maui Magic. De gör även bomrören åt HPL. Så enligt mig kan du satsa på en MM, otroligt stor justering. Styv och hållbar. Norths bommar är också grymt sköna med sitt ovala grepp.

• oscar

Medlem
    15 oktober, 2001 vid 14:11 som svar på: Surf Sport

Jag har alla nummer fråm 90 el. 91 tror jag. Numera ligger dom i vår klubbstuga. Kul att bläddra i ibland.

• oscar

Medlem
    13 oktober, 2001 vid 11:56 som svar på: billig utlandsresa

Pozo, lägenhet vandrarhem 2-300m.

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 16:09 som svar på: I behov av expertis

Jag (lätt 90 kg med torrdräkt och sele) kommer igång med min ttwave och 6.9a (North Volcano=grymt bottendrag) i ca 7-8 utan problem. Håller sedan planingen i vindluckor ner till 5.

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 14:10 som svar på: I behov av expertis

Justus! Hoppas det blir resa snart, men just nu ser det mörkt ut. Universitetet suger musten ur mig.

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 13:19 som svar på: I behov av expertis

Jepp! Är inte hundra på vem du är. Anders är ju vanligt, upplys mig!

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:34 som svar på: I behov av expertis

Glömde säga att så fort man planar så har man så mkt roligare på en liten bräda. Det är inte många gånger jag har önskat mig en större bräda faktiskt, trots att jag seglar insjö.

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:32 som svar på: DrX-02

Grejen är lite att om man koncentrerar sina inköp till ett tillfälle och byter varje säsong så blir det inte så stor mellanskillnad, detta pga av rabatter och hyfsat andrahandsvärde. Rabatter kanske är lite okänt för er som shoppar på SP :-).

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 09:52 som svar på: I behov av expertis

Jag väger 86 kg och har seglat hela säsongen på en RRD TTwave på 80-85l. Kombinationen av bredd vid mastfoten, rak rocker och tunn fin häck gör att den får ett otroligt vindregister. 6.9 är inga problem som helst, planar tidigt och håller planingen fint i vindhålen men sjunker givetvis då vinden dör helt. Har även kört den på överriggad med 4.2 på Pozo i halvmast. Lite studsig pga av bredden men skön på vågen. Maila gärna om du vill veta mer oscar@brogren.com

MVH
    /Oscar

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 06:51 som svar på: Select fenor?

Megascene tror jag. http://www.megascene.nu

• oscar

Medlem
    3 oktober, 2001 vid 14:11 som svar på: Formula?

DAAH, finnns inget bättre än dagens lätta brädor. Jämför att hoppa men en gammal tung bräda och en ny 6-7kgs bräda och känn vilken grym kontroll man har. Planingsegenskaperna är bra mkt bättre och en massa andra fördelar, finns ju en anledning att proffsens brädor är grymt lätta. Mina brädor håller trots att jag kraschar mkt i alla trickförsök. Men vill du ha en tung brädor så inte mig emot, bara JAG slipper segla på dom.

Angående formula så planar du beroende på utrustning i ca 4 m/s. Vattenstart går bra men riggen är tung, teknik gäller.

MVH
    /Oscar

• oscar

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 06:37 som svar på: Liberty-hjälm

Hör med SP, Niklas Olausson är ju sponsrad av Liberty.

• oscar

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 06:34 som svar på: Faceplant på brännmanet???inga problem!!!!

Finns ett nyframtaget medel mot brännmaneter, ska finnas i dykbutiker. Det var en artiekl om detta i GT i somras tror jag.

Sida 194 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.