Forumsvar skapade

Sida 197 av 201
  • oscar

Medlem
    19 augusti, 2001 vid 16:52 som svar på: Vad ska man ha för segel?

Volcano är grymma segel. Kör 6.9, 5.9 -01. Funkar bra både som freestyle och freeride segel. Suveränt bottendrag.

• oscar

Medlem
    19 augusti, 2001 vid 07:35 som svar på: Var köpa Core contour?

Stropparna säljs i ett paket med 2 front och en bakstropp. Kostar ca 550 spänn.

Jag vill ha 2 paket!

skishop@skishop.dk säljer dakine i Danmark. Nån som känner för att kolla upp det hela. Tenatapluggar själv så har lite dåligt med tid.

• oscar

Medlem
    17 augusti, 2001 vid 16:22 som svar på: var finner jag nya (hårda)da kine stroppar????

Dom hade inget kvar. Jag är med på att beställa från danmark eller tyskland om ngn vet var de säljs där.

• oscar

Medlem
    17 augusti, 2001 vid 16:17 som svar på: var finner jag nya (hårda)da kine stroppar????

Jag har mailat szamersport om dessa vi får se vad de svarar.

• oscar

Medlem
    17 augusti, 2001 vid 12:37 som svar på: Var köpa Core contour?

Om nu inte szamer vill ta in dem i år, så kanske man kan gå ihop och beställa från tyskland.

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 12:14 som svar på: Frakt till Australien

Se upp för SAS flygfrakt bara! Vi bokade med dem (tyvärr inte skriftligt) och trippelkollade innan resan. Men väl på fraktterminalen åkte vi på att betala det tredubbla. Han vi pratat med kom naturligtvis inte ihåg att han pratat med oss.

Vill du köpa en bil där så har jag en Mitsubishi L300 4WD minvan, höjd med kangaroobumper för AUS$4000 i klockrent skick. Maila oscar@brogren.com för mer info.

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 07:18 som svar på: Ömtåliga brädor

Jo, jag skulle klaga massor om vikten gick upp ett kilo!! Lätta brädor är mkt roligare att segla på. Köp lite marinepoxy eller lär dig vara rädd om din bräda istället.

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 07:14 som svar på: Formula funderingar…

Formulabrädor ska vara lätta = lite ömtåligare. Det är priset man får betala för prestanda. Världseliten i Formula tävlar på samma brädor som amatörerna och jag tror inte dom bryr sig så mkt om tålighet. Det viktigaste för dom är att brädan är så lätt som möjligt.

Köp en starboard GO om du vill att brädan ska hålla för allt.

Alla 01 brädor hänger nog med bra nästa år också. Många räknade ju ut Fanatic F90 som Passé efter VM men den har senare visat sig hänga med riktigt bra.

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 07:09 som svar på: Instruktionsfilmer

Surfersparadise kan fixa de flesta. Annars http://www.chillivideo.com. Kolla engelska surftidningar och tyska surf. Där brukar finnas annonser.

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2001 vid 12:04 som svar på: Någon som haft av sin F.S 4.60 mast??

Har en toppdel till NP CK 55 460 -99 om det kan vara til ngn hjälp. Tillverkas ju i samma fabrik. Du kan ju ringa och höra med SP om de passar.

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2001 vid 07:33 som svar på: RRD Twintip Medium 60

HAr faktiskt också min TTwave som enda bräda just nu. Och jag väger 85 kg. Så det är grymma brädor som klarar så mkt segel för sin volym.

• oscar

Medlem
    12 augusti, 2001 vid 09:38 som svar på: RRD Twintip Medium 60

Har ägt en TTmax och äger nu en TTwave. Farten är det inget fel på, fullt tillräckligt för att göra alla trick. Vill du ha en speedkanon satsa på en slalombräda.
    Brädorna planar upp mkt lätt och håller sedan planingen fint genom vindhålen. Mkt lätta att göra alla typer av trick på, t ex helitacks, slag, 360s och hopptrick är inga problem på ngn av brädorna. Tar väldigt “mkt” segel för sin storlek, jag kör t ex 4.2 -6.9 på TTwave utan problem, även om jag sjunker igenom rätt snabbt med 6.9an.

Kan inget annat än rekommendera TT-brädorna.

MVH
    /Oscar

• oscar

Medlem
    14 juli, 2001 vid 06:25 som svar på: sporten på svt=svin

Ehh, du lyssnade inte speciellt noggrant va? Det sades att vindsurfing var på gång med ny och lättseglad utrustning. killen som sa att vindsurfing sa dessutom “I´m kidding” på slutet. Tyckte det var ett mkt bra reportage!

• oscar

Medlem
    11 juli, 2001 vid 14:47 som svar på: nån som vet nåt om nya max2air från F2?

Finns en liten provseglingsartikel i senaste windsurfingmag.

• oscar

Medlem
    8 juli, 2001 vid 18:45 som svar på: f2 new move egenskaper

Ser ut som en longboard vågsurfbräda. Fanns inte speciellt länge så den var nog ingen direkt hit.

Sida 197 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums oscar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.