

ozkar
Forumsvar skapade
-
Jag löser de på så vis att jag kör med north Sails segel, de att ett litet klistermärke i seglet som visar var tamparna ska sitta blir perfekt inställt varje gång de är gött. När man skiftar segel så är de lätt att flytta tamparna. Men de borde ni ju med kunna ta efter sätt ett märke i seglet de underlättar något otroligt slippa böka i vattnet gött när de är rätt från början
//Ozkar
-
@Spray 480322 wrote:
Hej jag har ett np 9,0kvm V8 från 2007 som jag inte använder så ofta, skulle vilja ha ett ungefärligt pris på seglet, skicket är bra, några sömmar som enligt surfzone inte måste lagas. Några repor efter brädan på monofilmen. Övrigt i toppskick…
Eller är någon intresserad av att byta mot ett freeracesegel på 8kvm?
Har ett np v6 8,0kvm sedan har jag ett north 5,4kvm daytona som jag vill sälja av. Bara att skriv till mig om någon är intresserad
// ozkar
-
Har en annan fråga om de olika modellerna i vw serien finns ju kort å lång modell vilka mått är de invändigt någon som vet ??
-
är 29000 mil mycket för en carravelle ? är de något att satsa på ?den ser bra ut annars…
-
@Oåxen 469011 wrote:
Hej!
6.0 – 6.7 ?! Det är ett väldigt tätt steg. Jag har kört 6.4 – 8.1 och det funkade kanon! Likaså 6.4 – 5.4 och 6.2 – 5.3.
6.0 – 7.0 blir helt perfekt mellanrum storleksmässigt, lär ju funka kanon med brädan också. Lite beroende på bredd etc.
Jag kör 4,5 – 5,4 – 6,2 – 7,0 – 8,0 de funkar rätt bra 😛 men tycker 8,0 är segt att köra med men de är ju ofta när de blåser lite dåligt då blir ju alla lite segare
-
@jopi 467344 wrote:
Jo, dieseln börjar dra iväg oroväckande jämfört med bensinen, fast även med en spänn så räknar jag hem det i mitt fall. Men helt klart börjar det brännas för bensinalternativ.
Är det någon T4 bensinägare som kan kommentera förbrukningen, 1.2 var näst intill en gissning från min sida. Kanske viktig parameter i sammanhanget.
Miljöaspekten vill man ju också väga in, men jag är helt överrens med mig själv om vad som är bäst mellan dessa två alternativ.Angående lucka så tycker jag det är lite störigt då jag ibland sover bak i bilen (har ett löstagbart sängarrangemang) och p.g.a lastgaller så är luckan ända vägen ut ur bilen, hade varit smidigare med en dörr i det fallet. Annars instämmer jag med klart fördel lucka.
Är de någon som kan göra en summering vissa säger disel å andra bensin. Vad jag ser är att bensin modellerna är betydligt billigare att köpa in där tror jag man kan vinna mycket pengar eller vad säger ni ??
//Ozkar
-
@jopi 466975 wrote:
Ska du LB regga, hur många säten vill du ha? Hur mycket räknar du med att köra per år?
Har själv en Caravelle, lång modell, 2.5TDi 102Hk -03, LB reggad.
Transport helt täck skulle va de bäst då tänker jag stöd insyn i bilen, kommer ju ha surfprylar för ett par tusen då vill man ju inte ha den insynen.
Finns flera finare caraveller för rimligare kostnad om man kollar blocket om man jämför med transport modellerna, förmodligen beror detta på att transport modellerna går hårdare t.ex i byggsvängen och på de viset slits mer och går tyngre.
Så jag personligen letar jag nog efter en caravell lång modellen men lucka bak, inte dörrar goare att få ett tak bak när man stå byta om det händer ju att e regnar i Sverige.
Caravellen får ju man ta bort alla stolar bak å ha tre fram sätta galler till förar utrymmet då borde man ju kunna LB regga dan va ??Personligen kommer jag inte köra så många mil om året. Bara runt omkring i gbg området tror inte kommer jag komma upp i 3000 mil, då är inte disel så bra alternativ va ? bättre eller billigare med bensin?
//Ozkar
-
@Spray 462258 wrote:
Tack jag har Beginner to winner, ska glo igenom hela den igen.
Alla snackar om MER nedhal, men vad händer om man drar för mycket nedhal?Har lösning på alla dina problem skaffa North Sails segel de har tre så märken i seglet som visar hur mycket nedhal du behöver i var stropparna ska sitta på bommen mm.
//Ozkar
-
@Spray 462145 wrote:
Är det inte enklare med lite längre tampar också? Fick ner dom ca 3.5cm längre ner, alltid något. Ska bli spännande att testa igen nästa gång nu när man har lite mer tips.
Det här med mastfoten längre fram som någon tipsade om, varför ska jag ha det?
Spray jag har med bara kört i ett år och de är bara kola hur andra gör filmer å liknade sedan kan jag tipsa om DVD Beginner to Winner den är rätt ok å han tar upp det mesta som är lönt att veta.
DVD Beginner to Winner kan du köpa på surfersparadise
//Ozkar
-
spray hur länge har du surfat jag trodde du va grym så mycket du skriver här på forumet….
-
-
@pure 449316 wrote:
Det är likadant på brädan som finns på stadium xxl den står det oxå 99 på i det lilla klistermärket fast det står 106 mellan footstrapsen… men antar att det är 106 eftersom det står det i detailsen på f2:s hemsida,, Har mailat f2 men inte fått svar..
köpte min f2 spice 96 liter på stadium xxl nu i julas står med fel på den måtten stämmer inte står att de är en 89Liters på den lilla lappen
Ni som har spice vad tycker ni om den ??
// ozkar
-
Vart kommer ni köra imon och vilken tid ?? tänkte åka ner å ta lite kort…
-
@Mr slingshot 445178 wrote:
Jag tror inte att de funkar om det går över för mkt på västligt. men vi ska ju iallafall ge oss ut och göra ett försök i TT först och checka läget, anars rågelund. C ya
okok vilken tid kollar ni i TT då ?? jag börja surfa förra året har inte varit vid rågelund är de bra där? bottnar man där jag vill bottna för annars blir de ju svin kallt 😛
-
Igår ett nytt gasta segel som total förstördes och idag en hel bräda, lågsäsong för surf nu men TT skördar endå material hehe……fyy surt med en hel bräda